De hamster hysterie maakt mensen nog angstiger. Gewoon normaal boodschappen doen is denk ik het beste, dan hoeft niemand op rantsoen.
Misschien kan een bureau van Toerisme /VVV binnenkort bij ons aankloppen om een dagje of weekendje weg naar Noord-Brabant te promoten. Ik zou zeggen geef dan de 75% van het forum een bon voor een overnachting VVV.
Is het niet veel veiliger om een zieke man die al vatbaarder is door bestaande condities niet anderhalve dag in de auto te zetten?
Straks krijgt ie een delerium achter het stuur ofZo. Als je je zorgen maakt zou ik hem aandringen Zich te melden bij een ziekenhuis in Tirol, dan kunnen ze hem direct behandelen.
Dat lijkt mij ook. Vooral als hij al een risicogroep is, kan hij zich toch beter snel bij een arts melden? @Ovenschaal
Kijk Bieber dit is een legitieme cancelling. Zelfs de uil van Minerva houdt het virus niet tegen.
Neejoh
Ik zie Isabel er ook nog wel voor aan dat ze haar kinderen niet heeft ingeënt
Alsjeblieft niet zeg. Dan willen al die collega’s van mij waarvan de kinderen al in groep 8 zitten thuis blijven. Waardoor ik extra moet gaan werken en al die extra uren die ik dan maar niet meer op kan nemen dit jaar.
wat erg dit
‘Ik heb gezegd bij 400 hou ik me meissie thuis…dat zal dus morgen zijn…vandaag laatste dag voor me meissie’
Ik merk dat ik steeds sneller geïrriteerd raak van die besmettingen, nu ook binnen een zorginstelling in de buurt, dan denk ik. Blijf nondeju thuis van werk als je je niet lekker voelt! Gerrum die oude mensjes…
Mijn werk kennende zal ik wel moeten komen Haha. Want ja ik heb geen kinderen of relatie. En die mensen moeten wel medicijnen hebben(apotheek)
Google vertelt me dat Isabel een webwinkel heeft (vernoemd naar haar drie kinderen) en wel vaker het nieuws opzoekt: ze heeft ook een bijna koolstofmonoxidevergiftiging breed uitgemeten en een artikel over tiktok gepubliceerd.
Denk dat ze vooral erg goed gaat op aandacht.
Ik vind het eigenlijk ook kwalijk dat dit dan media-aandacht krijgt, laten we dit gedachtegoed vooral niet verder gaan verspreiden, lijkt me niet echt bevorderlijk voor de hele situatie.
Wat vinden jullie van sport evenementen?
Zeg, 30-40 kinderen/mensen in 1 kleedkamer een halve dag. Mensen op tribunes, prijsuitreiking met 200-400 mensen hutje mutje bij een uit het hele land (Denk aan plaatsingswedtrijden turnen/dans/trampoline/Acrogym).
Er zijn ouders die nu niet willen deelnemen en die het onzin vinden …
Geen problemen mee als er geen Brabanders met klachten of bevestigde patiënten tussen zitten.
Er doen ook Brabantse verenigingen mee. Die krijgen het verzoek thuis te blijven. Maar er werd al heftig gereageerd dat “als je 6u per week traint een jaar lang je om een verkoudheid niet thuis blijft”…
Dus dat weet je niet zeker dus
Ik vraag me af waar de ‘genezen’ patiënten blijven in de cijfers? Ik las al over een aantal patiënten die er alweer bovenop zijn.
Ik vraag mij af hoe ze dat met andere virussen doet? Als haar kind door een verkoudheidsvirus al bijna is overleden… wil ze in dat soort gevallen ook scholen dicht hebben? Dan is het toch gewoon veel verstandiger om afspraken te maken met school en leerplichtambtenaar om haar kind dan thuis te houden?