Coronavirus

Ik ook in Den Haag, op het station

Zag zaterdag op Schiphol zeker een aantal met mondkapjes icl verkeerd gebruik ervan. Zag trouwens sommige ook met een fancy zwarte mondkapjes. Matching met hun outfit.

https://shopee.ph/unisex-Black-face-mask-Plain-black-mouth-mask-i.16947570.623222004

Haha, Überhaupt zijn veel mondmaskers twijfelachtig.

En dat terwijl handgel bacteriën doodt, geen virussen… -_-

2 likes

Via kanaal 501 (npo nieuws) kun je de persconferentie volgen hoor!

2 likes

Zegt hij nou dat alle Brabanders thuis moeten werken?

Ja!

Weet het niet, liep gewoon in de winkel rond haha

1 like

Jeetje wat onrealistisch.

Maar voetzoenen en elleboogstoten mag wel!!!

Eerlijk, dit vind ik wel fijn :sweat_smile:

Ja ik ben een beetje in de war haha. Ik begrijp “alle Brabanders werk thuis” maar het klinkt zo… onwerkelijk :joy:.

Als ik het goed begrijp sowieso, want bij milde klachten was thuis blijven sowieso al het advies. In Brabant.

2 likes

man man man, Mark Rutte komt echt niet over alsof hij het serieus neemt

Stelletje coronalijers.

7 likes

Nou conclusie:

• Alle Nederlanders geen handen meer schudden
  • De maatregelen in Brabant worden nog een week verlengd (bij milde klachten blijf thuis, als het erger wordt contact opnemen met de huisarts)
  • plus verzoek aan alle Brabanders (ongeacht hoe je je voelt) om zoveel mogelijk thuis te werken waar mogelijk.
  • Milde klachten betekent dat het gerelateerd moet zijn aan luchtwegklachten: keelpijn, hoesten, koorts.

That’s it, en ze gaan morgen wss evalueren of evenementen in Brabant beperkt gaan worden.

Prima en heldere toelichting

11 likes

nou geen paniek en dat is natuurlijk prima, maar de intonatie in zijn stem vind ik heel basaal en oppervlakkig hij leest gewoon een soort boodschappenlijstje voor en niet helemaal bij de ernst van de situatie passen maar inderdaad what else is new.

Hahahahahaha alsnog handen schudden

13 likes

Hahahhhaaha heel chill even hand schudden einde persconferentie. ‘Oh kut dat mag dus niet meer!’ :joy: Het is ook wat allemaal he Markie

4 likes

Hahahha dat einde van die persconferentie

5 likes