Coronavirus

Ja en ik er weer uit, haha! Ik werk er, maar woon in Gelderland.

Wonen en werken in Brabant hier, ben benieuwd hoe mijn werk op het laatste nieuws gaat reageren. Verwacht massaal verzoek tot thuiswerken voor de rest van de week. Drie collega’s hebben het virus.

Merk ook dat vandaag veel collega’s al thuis waren, Ivm klachten of Ivm uitval school van kinderen.

Ik had hetzelfde, vandaag. Ik heb bij binnenkomst aan de receptioniste gevraagd wat het “handen schud beleid” was.
Geen hand dus.

Ik maakte een soort awkward buiging en daar ging de persoon waar ik het gesprek mee had in mee waardoor we allebei moesten lachen. Prima ijsbreker!

2 likes

Klopt. Maar ik kan je vertellen dat je van een flinke verkoudheid je ook goed beroerd kan voelen. Dat mondde bij mij uit in keel- en holteontsteking, met koorts en the shit. Was zeker geen griep, maar ik had me in jaren niet zo kut gevoeld. Haha.

Is van zoveel factoren afhankelijk.
Er zijn mensen die lichamelijk fit zijn, en van een goede griep weinig merken.
En er zijn er die een slechte weerstand hebben, en dood gaan van een verkoudheid.

2 likes

Ik vind dit overigens echt een prima manier om iemand te groeten. Lekker op een afstand van elkaar. afbeelding en dan gaat eindelijk mijn droom om Pocahontas te zijn in vervulling.

63 likes

Iets breken? Wat ben jij van plan :stuck_out_tongue:

Mijn grootste pet peeve is eigenlijk dat Nederlanders zo geobsedeerd zijn met de precieze definities van hun milde gezondheidsklachten in settings waarin dat niet per se relevant is en met welke klachten je je dan allemaal wel en niet mag of moet ziek melden. Je kan toch wel zelf inschatten of je je wel of niet goed genoeg voelt om te werken of niet, het interesseert me werkelijk geen reet welke naam het dan precies heeft. ‘Ik voel me niet lekker en kan niet werken’, is wat mij betreft een prima ziekmelding. Ik hoef niet alle details over je aantal hoestbuien, diarreeaanvallen en snottebellen erbij.

22 likes

Ik heb al 2 weken bijholte ontsteking en dat is best wel vervelend. Ook al ontstaat het gewoon uit een verkoudheid. Heb er 2 dagen koorts van gehad. Verder wel gewoon op de been en alles doen, ook sporten. Beetje bikkel zijn af en toe. :laughing:

1 like

Dit betekent alleen wel tot ziens😬
insert John Smith stem ‘Ik vind het hallo leuker’

3 likes

Ik werk met botbreuken maar aangezien ik nu thuis moet werken moeten iedereen maar hier heen :wink:

1 like

Ja super kak dat dacht ik al, maar ik gaf het zoeken naar het juiste gifje binnen twee seconden al op haha

1 like

Aaaah zo haha snapte em al niet

Jep. Ik kan me 1x griep herinneren. Ik lag ijlend van de koorts op de bank te rollen. Had geen besef van tijd en was aan het hallucineren over raket ijsjes en de Sahara? Ik heb in 48 beetje water gedronken en de binnenkant van een kaiserbroodje gegeten (nee dit vergeet ik nooit meer).
Als ik denk aan griep, verwacht ik dus op z’n minst bovenstaande.

Mijn vader, bijna 70, herinnert zich 1x echt griep en omschrijft dat ie op de garage vloer ging liggen om af te koelen. In de winter.
Nah, deze mensen hebben misschien gewoon nog nooit griep gehad haha?

2 likes

Maar dat is dus jouw perceptie van/ervaring met griep.
Dat betekend niet dat als iemand dat in mindere mate of zelfs niet heeft geen griep heeft.

Beetje flauw om dat dan af te doen met die mensen zullen wel geen griep gehad hebben.

3 likes

Oh ik ben helemaal niet van NB haha, sorry voor het vervuilen van je poll!

1 like

En heel Italië op slot.

1 like

Ik heb als kind TBC gehad en 1 keer een echte hardcore griep.
TBC was een stuk “aangenamer”…
Ik erger me kapot aan mensen die zeggen dat ze “een griepje” hebben, terwijl ze loopneus hebben

Maar dat is wel precies het gevaar met dit virus. 80 procent wordt mild ziek, maar ze verspreiden het wel over mensen met een verlaagd immuunsysteem die dus wel ernstig ziek worden.

4 likes

Ik doel er op dat je zo’n griep niet afdoet met een bruufe. Maar dat maakt de Corona griep niet heftiger dan een “gewone” griep, wellicht hebben ze nog nooit een “gewone heftige griep” meegemaakt. Waardoor ze denken dat dit nu extreem is? Wat opzich prettig is want dan ben je alle andere griepen mild doorgekomen

Kun jij Italiaans want ik snap er geen woord van

41 likes