Coronavirus

700 op de intensive care. Daar schrik ik echt van. Wat een gigantische druk op de gezondheidszorg :frowning:

1 like

Ik klikte op all data, maar… zijn er ergens cijfers van de leeftijdscategorieën waarin de zieken/overledenen zitten? Behalve wereldwijd ?

Ik kan thuis werken, maar om de klanten goed te helpen moet ik op de server kunnen… dus zou ik heel veel mails moeten sturen met “we komen er later bij je op terug” Wat in sommige gevallen nogal vervelend kan zijn.

Edit: @FrozenFlame jouw reactie kwam vlak na mij, maar hierom dus. Kan wel, maar dan stellen we echt heel veel klanten teleur.

Ik vind deze uitslag best gek. Waarom zou je het in dit geval niet doen, als het wel kan? Al zijn er nu misschien dingen waar ik niet aan denk, of over het hoofd zie.

2 likes

Jaa dan snap ik het, maar ik vind eigenlijk dat je dan niet kan stellen dat je écht thuis kan werken. Want je kan niet volledig je werkzaamheden uitvoeren als ik het goed begrijp.
Ik kan via VPN gewoon op de server van het werk en ik kan dan dus ook alles doen wat ik ook op kantoor kan. In die situatie zou ik het vreemd vinden om het advies te negeren.

1 like

Volgens mij bedoelt ze of je dan ook echt gaat werken, of gewoon heel de dag Netflixen

Edit: Ok.nu ik hem nog een keer lees haal ik dat er ook niet echt uit

Oh echt? Zo zou ik hem totaal niet opvatten haha @Lula

1 like

Had al snel geedit

1 like

Ik heb toen ik 15 was zo’n erge griep gehad dat ik er bijna onderdoor aan ben gegaan. 2 weken lang alles eruit gooien aan alle kanten, zelfs een paar keer in mijn broek gescheten, kon na een tijd alleen maar liggen, zelfs water hield ik niet meer binnen. Dus ja, dit vind ik best meevallen eigenlijk.

Mijn vriend kan gemakkelijk thuis werken, maar zijn baas staat dat gewoon niet toe. Die zegt dat het nergens op slaat, omdat brabanders wel buiten brabant mogen werken en brabanders die in brabant werken moeten maar thuis werken ofzo? :roll_eyes:

Het zou dus kunnen maar niet ideaal, dus zolang het kan rijd ik nog naar Brabant… ben benieuwd! Wij huren een pand waarin een groot bedrijf zit, als die sluit zullen wij ook moeten :sweat_smile:

1 like

Ehhh nee? Brabanders die buiten Brabant werken moeten ook thuis werken als dat kan. Het gaat om waar je woont, niet waar je werkt.

Niet teruggelezen dus mogelijk al gedeeld maar jeetje wat luguber en heftig zoals het er staat
Echt Telegraaf ook weer om dat soort nieuws in de categorie entertainment??? te plaatsen???

4 likes

Heel triest verhaal, ieder getal in dat dodenaantal is natuurlijk een mens met familie en al hun verlies en verdriet… en ieder verhaal is weer uniek. Sta je vaak niet bij stil omdat we het inmiddels zo gewend zijn om iedere dag weer nieuwe aantallen te zien

3 likes

Holy fuck, wat een verschrikkelijk verhaal. Italie is echt helemaal de kluts kwijt.

Ik wil eigenlijk een paar nieuwe polls (alles is anoniem):

Voor iedereen:
Heb je de mogelijkheid om thuis te werken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Even voor de Brabanders apart, heb je de mogelijkheid om thuis te werken?:

• Ja
  • Nee
  • Per ongeluk gestemt

0 stemmers

Zoja, ga je dit nu doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja ik merk dat het bij mij ook rustiger is.
Heb zelf een maand geleden (toen was het druk) mijn aanbod verminderd, omdat ik bang was dat ik leverproblemen zou krijgen toen het in China allemaal zo onzeker was met productie enzo. Nu draait het daar weer redelijk dus vandaag weer flink gepromoot etc, maar het blijft heeel rustig.
Wij hebben dit weekend 2 etentjes /borrels en vraag me af of het in de horeca ook rustiger is.
Merken jullie dat je voorzichtiger bent qua shoppen of uitjes bijvoorbeeld?

1 like

Anders, namelijk: Ik probeer zoveel mogelijk thuis te werken maar ik kan mijn medewerker morgen niet naar kantoor laten komen en alleen laten werken en dat ik thuis blijf vind ik. (zij kan niet thuiswerken want is inpakster)

1 like

O, wat verschrikkelijk.
“We” kijken alleen maar naar cijfertjes en vergeten het enorme leed :frowning:

Maar dat geen handen schudden is toch schijn veiligheid? Serieuze vraag…

Drieklinken van gebouwen. Winkelkarretjes etc. Je raakt het toch aan. Ja je ontsmet misschien erna je handen maar je vergeet het vast een keer of geen mogelijkheid.

5 likes