Coronavirus

Ja die laatste oproep doet zijn werkgever dus niks mee. Het is wel een klein bedrijf verder maar als je toch makkelijk thuis kan werken snap ik niet waarom ze dat niet gewoon doen.

Bij mijn vriend precies zo, erger me er echt aan. En de leidinggevende is zelf afwezig vandaag… :roll_eyes:

2 likes

Haha zo typisch ook weer ja dat hij zelf dan afwezig is :joy:

Kan je ergens een sticker kopen met “ik kom niet uit Noord Brabant”? Want ik hoest en nies en snotter nu al weken. Maar nu kijkt iedereen me argwanend aan :joy:

8 likes

Woon in brabant en net komt die vrouw van postNL een pakketje bezorgen, hoest ze eerst kei hard in haar hand, je hoorde het slijm zo helemaal, en dan graait zo nog zo ff over dat pakket voor ze die aan mij geeft. Ik zei: leg maar even neer, dank je wel!
:mask: :face_vomiting: :sneezing_face:
Dat is zo’n typische vrouw die dat zonder erg doet allemaal, maar mijn irritatie zit best wel hoog wat dit betreft.

15 likes

Waarom zou je met milde klachten geen echte griep kunnen hebben? Je kan toch ook nu het corona virus hebben en alleen milde klachten hebben of er zelfs bijna niks van merken? Dan kan je toch ook een normaal ‘echt’ griepvirus hebben met milde klachten?
Ik begrijp niet helemaal waarom je per se heel erg ziek moet zijn als je een griep virus hebt.

5 likes

Ik deed gisteren mijn best om niet te niezen en hoesten in het bijzijn van klanten. Ben een beetje overwerkt, verkouden, maar woon en werk niet in Brabant, dus kleine kans dat ik besmet raak, maar iedereen kijkt je raar aan en blijft op afstand.

Hier precies t zelfde. Hij is vandaag gewoon gegaan, maar denkt erover om morgen dan maar te zeggen dat hij hoest.

Ik mag gewoon een week niet naar kantoor. Woon niet in Brabant (ok ben gisteren wel in Tilburg op kantoor geweest) en ook geen verschijnselen. SAAI dit… Wss wordt dat ook nog wel verlengd…

Saaai? Lijkt me super chill.
Lekker tostis eten als lunch, beetje langer in badjas blijven zitten, tussendoor boodschapje doen.

22 likes

Ja ik zou mij dus ook prima vermaken haha.

1 like

Ja nouja ik werk 9 uur per dag dus echt boodschappen tussendoor is niet echt handig. Maar ik werk altijd al 2 dagen thuis en vind het dan juist leuk en gezellig om die andere dagen op kantoor te zijn. Thuis ben ik helemaal alleeeeeen.

Upside: scheelt me wel een tank benzine :woman_shrugging:

2 likes

Dit was ik net in de Lidl. Heb niet eens klachten maar je durft bijna niet meer te zuchten in het openbaar.

34 likes

Ik woon alleen in Denemarken en vluchten vanuit risicolanden worden tegengehouden. Aankomend weekend ga ik naar Nederland voor een (belangrijk) feest en hoop dat Nederland tegen die tijd niet ook een risicoland is. Anderzijds zit ik liever in Nederland bij familie dan alleen in Denemarken in een studio van 11m2 haha.

4 likes

Ik heb het ook haha. Gisteren mijn longen een beetje opgeblazen met sporten waardoor ik af en toe even kuch.

He gatver. Mijn ouders hoesten al als een malle zonder Corona.:frowning:

Wil je sowieso in Denemarken bevallen? Lastige keuze, ook omdat het lastig te voorspellen is.

Ja, klopt! Italiaanse vrienden van mij die eind februari/begin maart zijn teruggekomen vanuit Milaan zitten ook al bijna 2 weken thuis, en bv de women’s march afgelopen zondag is hier gecanceld wegens corona. Heb het idee dat ze in Denemarken sneller reageren en meer maatregelen nemen.

Ik kreeg het doorgestuurd, is afkomstig van het AD. Heb op internet gekeken en er staan soortgelijke berichten op buitenlandse nieuwssites, maar nog geen link naar een onderzoek.

Ik heb sinds vandaag buikgriep en ik word gek van iedereen die vraagt of het corona is. Als ik dan zeg dat je bij corona last heb je van je luchtwegen en niet je buik is het ineens een “grapje”.

1 like