Ik woon in één van de noordelijke provincies. Heb anderhalf week geleden een evenement gehad waar ook Italianen waren en ben nu ziekig (verhoging, verkouden, hoofdpijn e.d.). Nu ben ik niet zo ziek dat ik niets kan, maar weet nu dus ook niet goed wat verstandig is. Vanavond heb ik training en kan ik eigenlijk niet missen, want binnenkort belangrijke wedstrijd, maar moet ik nu wel of niet gaan trainen.
Nou, ik begin mij eindelijk een beetje zorgen te maken. Mijn vader woont in Noord Brabant en zijn vriendin is op het moment doodziek en ligt veel te hoesten, maar haar koorts is niet ‘hoog genoeg’. Mijn vader begint zich nu ook niet lekker te voelen en is veel aan het hoesten. Mijn vader is 64 en rookt best veel, hij heeft hierdoor vaker last van long/luchtweg klachten.
Ik hoop zo erg dat ze beide maar gewoon een griepje hebben en het niet erger wordt.
Niet gaan trainen. Je wilt toch niet het risico lopen dat andere mensen door jou besmet raken?
Ja, ben ik het ook mee eens hoor. Hoorde alleen van anderen dat het waarschijnlijk een gewone griep was en toen ging weer twijfelen.
Ja snap ik ook wel hoor.
Ik snap iets niet zo goed en weet niet waar ik het makkelijk op kan zoeken maar Is het echt zo dat je geen Corona hebt als je geen koorts hebt? Ik heb bijna nooit koorts, zelfs niet toen ik werd geopperd aan ontstoken amandelen bijvoorbeeld. Stel ik krijg nu last van mijn luchtwegen en hoesten etc. kan dat geen Corona zijn? Vind het allemaal maar vaag door zoveel nieuws en dingen die worden geroepen.
Je kunt ook corona hebben als je geen klachten hebt. Mijn zus werkt in het ziekenhuis en is bij een steekproef positief getest, heeft geen klachten maar is nu toch in thuisquarentaine.
Edit: dit is niet om mensen bang te maken, maar om dus aan te geven dat het niet iets is wat je bij jezelf zomaar kunt vaststellen of uitsluiten. M.i. is het goed om de richtlijnen van het RIVM op te volgen… toch? Voor zowel de mensen met wel als de mensen met geen klachten.
Maar ook met gewone griep lijkt het me beter om niet te gaan trainen toch?
Op werk begin ik het ook wel te merken. Net sollicitanten opgehaald, en uit automatisme de hand geschud. Ze maakte er een grapje over. Met afscheid nemen zei ze ook : ‘‘we schudden wel gewoon hoor’’ Maar toch maakt het je wel ineens bewust ofzo
Zouden ze eens in NL moeten proberen
Daar wil je andere mensen toch evengoed niet mee besmetten
Het komt erger over dan ik bedoel geloof ik. Natuurlijk ga ik niet met een flinke griep trainen, dat zou ook niet gaan, maar nu ben ik ziekig, maar niet heel ziek of iets dergelijks. Normaal zou ik er niets om laten, maar nu ging ik twijfelen. Maar ik ga niet trainen.
Moet trouwens wel zeggen dat ik vind dat de ontwikkelingen super snel gaan en ik me afvraag wanneer hier ook grote evenementen e.d. afgelast gaan worden.
Daar gaat het songfestival
Was ook al de vraag of eind maart verschillende voetbalwedstrijden wel doorgaan
Kan deze maatregel eeuwig duren alsjeblieft?
Lijkt me heerlijk!
Mijn ouders wonen in Brabant en zijn allebei verkouden en zitten dus gezellig samen thuis haha. Ze zouden normaal gezien gewoon gaan werken maar moesten beiden dus thuis blijven van hun werkgever. Waar ik woon zijn ook behoorlijk wat besmettingen maar nog geen serieuze maatregelen, ik maak me ook niet zo druk eigenlijk. Eerder om de gevolgen van een lockdown ofzo mocht die er gaan komen.
Voor mijn gevoel is er in Brabant al een lockdown, het enige verschil is dat er nu “gevraagd” wordt of iedereen zich er aan houdt, tov boetes uitdelen als mensen iets doen wat niet geadviseerd wordt. Ook hier is de supermarkt nog steeds vol, genoeg wc papier voor iedereen (zelfs in de bonus, slimmerikken)
Er veranderd voor nu niks, behalve dat je naast je werk thuis zit, en alleen voor noodzakelijke dingen uit huis gaat. Zolang iedereen kalm blijft en iets overheeft voor anderen komen we daar echt wel doorheen.
Gisteren zat er ook iemand in de sportschool lekker in mijn gezicht te hoesten. corona of niet, probeer in ieder geval niet op mensen te hoesten.