Coronavirus

Is dat niet al zaterdag getest? waarom duurt die uitslag dan een week? Ik dacht dat het een dag later al bekend is als je het hebt.

Er staat dat het onderzoek dit weekend was. Dus zaterdag + zondag onderzoek, maandag wachten op uitslag, vandaag analyseren en stukje schrijven lijkt me best normaal?

Ja maar er staat niet tot wanneer, dus vrij onduidelijk nog

Zo flinke maatregelen voor Brabant :fearful: 7 dagen sociale onthouding. Ik woon in Brabant en heb dit weekend een weekendje Belgie gepland, kan ik dan wel gaan? Waarschijnlijk niet dan?

Ja inmiddels staat dat er bij.
Spannend

Jawel, de kroegen gaan niet dicht ofzo. Alleen voor groepen met meer dan 1000 man.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/live-burgemeesters-alle-grote-evenementen-in-brabant-afgelast-7-dagen-zo-min-mogelijk-sociale-contact-aangaan~a7c259c5/

Mijn ouders blijven boomer corona memes doorsturen in de familie whatsapp groep. Is het een idee om ze hierover even te bellen om te vragen of ze er mee willen stoppen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dit is een mooi gifje die goed visualiseert waarom de maatregelen zo belangrijk zijn. We kunnen niet alles tegenhouden, maar we kunnen wel ervoor zorgen dat niet iedereen tegelijk ziet wordt.

32 likes

Waar heb je deze informatie vandaag sociale onthouding?? :persevere:

Heb je een voorbeeld van een boomer corona meme? Sorry, super nieuwsgierig.
(maar ik begrijp dat het superirritant is… :wink: )

1 like

Collega’s zitten 8 uur lang in dezelfde ruimte te snotteren. Ook om risico te spreiden.

Als je een weekendje weg gaat, waarbij je met een persoon bent die je vaak thuis ook al ziet, gewoon in een kamer of huisje bent en wat rondloopt (zoals met boodschappen doen) is dat heel anders vind ik. Zeker als je je gewoon goed voelt. Het is niet dat brabant nu op slot gaat.

1 like

Ik ben er echt behoorlijk zat van om eerlijk te zijn. Ze werken notabene voor de overheid.

4 likes

Thanks voor het in de context plaatsen. Nu snap ik het beter en klinkt het wel logisch.

1 like

Wow… :flushed: :hot_face: :confused:

Wordt nou aan alle Brabanders gevraagd om 7 dagen thuis te blijven of alleen Brabanders met klachten? Mijn vriend en ik gaan maandag op vakantie en ik was zolang er geen negatief reisadvies is voor dat land niet van plan om het te annuleren. :sweat_smile:

edit: oeps, spuit11!

Gister was er een arts bij ons op de uni. Die stelde zichzelf voor door een hand te geven en zei daarna dat hij het allemaal maar onzin vindt: “het is toch gewoon een griep”. Vervolgens ging hij de hele tijd met zijn hand in zijn mond zitten. Lekker dan. Als arts moet je toch beter weten lijkt me.

1 like

We gaan het weekendje maar verplaatsen. We wilden echt twee steden bezoeken en dus veel naar cafés/restaurants/musea. Voel mezelf er nu niet prettig bij.

1 like