Wat bereik je met handschoenen? Doe je na elke klant nieuwe handschoenen aan? Weet je hoe je je handschoenen schoon uitdoet? Handschoenen zijn na 1 interactie net zo vies als je eigen handen, en je voelt dat niet, dus je gaat nog lekker even met de snotjes die aan het kleingeld van Mientje zaten de paprika’s van Kees aanraken en aan het einde verspreid je alles dat je op je handschoenen verzameld hebt aan je handen als je ze niet correct uitdoet, en omdat je dan denkt dat je lekker schoon bent gebleven ga je zonder handen wassen alles in je eigen mond en ogen smeren. Regelmatig handen wassen is een veel betere manier, in het ziekenhuis kunnen we niet zo vaak handen wassen als nodig zou zijn (dan zou onze huid afsterven van uitdroging), daarom gebruiken wij handschoenen.
Ik werk op een middelbare school in Brabant. Inmiddels zijn er zoveel leerlingen afwezig dat ik me afvraag waarom ik nog les sta te geven. Volgende week moet ik alles nog eens uitleggen.
In Italië was er geloof ik een vooraankondiging. Dus ik denk dat je nog wel even de tijd krijgt om dan thuis te komen. En als je werk toevallig in de buurt van Den Bosch is kun je hier wel crashen haha
Zou het nu niet mogelijk zijn om de lessen te live streamen?
Dat zijn ze inderdaad uit aan het zoeken. Voor nu werken we met studiewijzers. Maar ja, dan mis je alsnog uitleg.
Ja, uiteraard. Ik hoop dat er zoiets gerealiseerd kan worden op korte termijn. Dit gaat natuurlijk voor enorme achterstand zorgen…
Succes!
Ja ik hoop dat er niet te veel evenementen worden afgelast. Ik wil eigenlijk nog heel graag een ticket kopen voor een concert eind maart maar weet niet zo goed of het wel doorgaat?
Ik legde het ook uit omdat je zei het niet te weten. Tijdens het kassawerk je gezicht niet aanraken en in je pauze direct je handen wassen is een veiliger oplossing dan de schijnveiligheid van handschoenen.
Wat vinden jullie van het wel of niet door laten gaan van sportclubjes. Hier in het noorden gaat zover ik weet alles nog door maar is dat verstandig? En ik hoorde vandaag dat in Brabant bv bepaalde sportclubjes voor kinderen ook gewoon doorgingen. Dat snap ik dan weer niet.
Zou best kunnen maar in Italië is het nu ook zo’n 16 graden en vallen de mensen bij bosjes om
Dat is ook niet warm genoeg. Ik had op tv vorige week gehoord dat het pas rond de 23 of 26 graden zo was.
Ja dat vraag ik me dus ook af. Want in Thailand bijvoorbeeld zijn er toch ook redelijk wat gevallen en daar is het heel warm?
ik ga ook gewoon sporten in een klasje nu. Als ik verkouden/ziek zou zijn zou ik overslaan, maar om nou alle sportlessen af te lassen?
Even uit nieuwsgierigheid en anoniem, wie heeft een voorraadje ingeslagen?
- Ja, voor 1 tot 2 weken
- Ja, voor een paar dagen
- Twijfel nog
- Nee
0 stemmers
Was niet de bedoeling dat je meerdere opties kunt aanklikken dus kies er maar eentje hahaha
Als ze echt koorts heeft heeft ze er waarschijnlijk ook helemaal geen zin in om zondag af te spreken? Over het algemeen is koorts niet één dag en de dagen na koorts voel je je vaak ook niet al te fit.
Ik heb altijd een voorraadje voor een paar dagen in huis staan, niet perse nu ineens extra.
Ben brabander en leuke dingen gepland staan dit weekend: een borrel en een etentje.
Wel geïnformeerd of iedereen zich fit voelt, geen verkoudheid heeft enzo en dat was niet zo.
Zolang mijn vriend en mensen in mijn omgeving gewoon naar ons werk moeten, gun ik mezelf ook een leuk weekend. Dus wij hebben het niet afgezegd.
(ik heb door de weeks weinig contact met mensen als zzper en kom niet direct met de risicogroep in aanmerking) Persoonlijk vind ik het erger als mensen met zware verkoudheid toch gaan werken etc. wat je ook veel ziet/leest.
Wat ik met deze post eigenlijk probeer te doen is toch mijn schuldgevoel die ik hier nu over heb voor mezelf goedpraten , wat ingewikkeld allemaal zeg
Ik heb alleen 18 potjes cookie dough gekocht
In Italië hielden mensen zich ook niet aan het advies en daardoor is het zo uit de hand gelopen. @Tubing misschien zie jij geen mensen die vallen in de risicogroep, maar wel de mensen waar jij mee afspreekt? Maar goed, ik snap wel dat zo lang kroegen gewoon open blijven, je ook niet echt het gevoel hebt dat je al je afspraken moet cancellen.
Het advies is toch niet helemaal je huis niet uit te gaan? Het is om sociale gelegenheden met heel veel mensen te vermijden?
Dit zijn de echte priorities