Mag ik vragen waarom je niet betaalt krijgt? Ik dacht dat je bij ziekte altijd (een deel) uitbetaald krijgt.
Ligt eraan of je in loondienst bent of dat je zzper of uitzendkracht bent volgens mij.
Bij loondienst krijg je gewoon uitbetaald.
Ook bij een 0 uren contract?
Moet ik wel het overheerlijke eten van de catering missen voorlopig </3
Ohja ook hier zit verschil in. Bij 0 uren krijg je ook niet uitbetaald dacht ik.
Alleen bij ons is het zo dat je gewoon als ziek in het rooster wordt gezet en dan krijg je wel gewoon betaald. Ziektegeld krijg je dan.
Officieel moet ook bij een 0-urencontract betaald worden als iemand ziek is, alleen gaat het dan volgens mij via UWV. Ze moeten dan het gemiddelde nemen van wat iemand in een bepaalde periode heeft gewerkt.
Ja zou best kunnen. Ik heb een vast contract met vast aantal uren, dus moet zeggen dat ik me daar ook niet mee bezig hou.
Aaasrgh ik ga zo hard balen als Major Lazer niet doorgaat aan het einde van deze maand.
Oh wauw mijn vriend en de rest van het personeel moet gewoon uit voorzorg twee weken thuis werken. Er is nog niemand geïnfecteerd hier in de provincie en hij is verder niet ziek. Wel een vrij heftige maatregel.
Ik ben benieuwd of er vandaag weer nieuwe maatregelen worden aangekondigd.
Er hebben weer een aantal landen laten weten de scholen voorlopig te sluiten.
Ja, daar moest ik laatst ook aan denken, maar ik heb onlangs alles weggegeven voor een goed doel 
Ik maak me enorme zorgen over mijn vader. Het liefst zou ik hem willen isoleren van de wereld, maar ja. 
Ik ook de mijne.
Ja ik ook 
En in onze situatie kan mijn vader al aan een verkoudheidje of griep overlijden (en hij heeft al regelmatig op de ic gelegen afgelopen tijd door zulke dingen), dus het is echt niet zo dat ik nu ineens denk dat Corona nou zo veel anders is. Maar het is wel heftiger voor zijn longen waarschijnlijk en omdat het nu zó heerst en er wereldwijd zo veel aandacht voor is, er allerlei maatregelen komen (terecht) komt deze angst ineens weer heel erg op de voorgrond. En nét dat ik had geleerd de situatie enigszins los te laten…
Polen: scholen, bioscopen en musea dicht
De Poolse premier Morawiecki heeft vergaande maatregelen genomen met als doel de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Vanaf maandag zijn alle scholen, universiteiten, musea en bioscopen in het land dicht. Dat maatregel geldt voor de komende twee weken.
In Polen zijn 26 besmettingen met het virus, er is niemand overleden.
Volgens een vriendin hebben studenten uit Brabant bij haar uni (niet in braboland) nog steeds leerplicht en leraren uit Brabant moeten ook komen, dan lees je dit :’)
Mijn universiteit (in Denemarken) heeft alle colleges met meer dan 100 personen genanceld/worden Skype colleges.
Bij mijn specifieke opleiding zouden er in de week van 23 maart mondeling tentamen zijn, maar die worden vervangen door take home tentamens. Daarnaast is er van april tot en met mei project onderwijs en alle supervisie zal via Skype zijn.
Vind het wel goede maatregelen en ben nu helemaal blij dat ik vanavond terug naar Nederland ga ipv vrijdag.
Nou ik zit op de uvt en die is nog niet dicht hoor. Het liefst wil ik dat ze 'm ook gewoon sluiten
Haha ik zou willen dat ik thuis kon werken. Maarja ik werk op een kdv en soms denk ik wel: ‘stel dat ik het heb en al die kinderen besmet??’ Maar thuisblijven uit voorzorg kan ook niet want er is niet genoeg personeel