De hogeschool met het netwerk in de provinciehoofdstad van Vlaams Limburg (cryptisch genoeg omschreven zo haha, of juist niet)
Bij ons is 't inmiddels weer verkouden/hoesten/niesen(niezen?) ÉN koorts thuisblijven (ook in de zorg)
Inderdaad!! Meer vertrouwen op je lijf, stoppen met controle uitoefenen, niet toegeven aan dwangmatige neigingen… right Bij mij komt het allemaal behoorlijk terug nu, zo’n fobie zit zo diepgeworteld dat het bijna vertrouwd voelt. Bij jou ook? Mijn handen zijn ook helemaal kapot van het wassen. Wat voor handcreme gebruik jij 's nachts?
Thanx!!
Mag ik vragen waarom je niet betaalt krijgt? Ik dacht dat je bij ziekte altijd (een deel) uitbetaald krijgt.
Ligt eraan of je in loondienst bent of dat je zzper of uitzendkracht bent volgens mij.
Bij loondienst krijg je gewoon uitbetaald.
Ook bij een 0 uren contract?
Moet ik wel het overheerlijke eten van de catering missen voorlopig </3
Ohja ook hier zit verschil in. Bij 0 uren krijg je ook niet uitbetaald dacht ik.
Alleen bij ons is het zo dat je gewoon als ziek in het rooster wordt gezet en dan krijg je wel gewoon betaald. Ziektegeld krijg je dan.
Officieel moet ook bij een 0-urencontract betaald worden als iemand ziek is, alleen gaat het dan volgens mij via UWV. Ze moeten dan het gemiddelde nemen van wat iemand in een bepaalde periode heeft gewerkt.
Ja zou best kunnen. Ik heb een vast contract met vast aantal uren, dus moet zeggen dat ik me daar ook niet mee bezig hou.
Aaasrgh ik ga zo hard balen als Major Lazer niet doorgaat aan het einde van deze maand.
Oh wauw mijn vriend en de rest van het personeel moet gewoon uit voorzorg twee weken thuis werken. Er is nog niemand geïnfecteerd hier in de provincie en hij is verder niet ziek. Wel een vrij heftige maatregel.
Ik ben benieuwd of er vandaag weer nieuwe maatregelen worden aangekondigd.
Er hebben weer een aantal landen laten weten de scholen voorlopig te sluiten.
Ja, daar moest ik laatst ook aan denken, maar ik heb onlangs alles weggegeven voor een goed doel
Ik maak me enorme zorgen over mijn vader. Het liefst zou ik hem willen isoleren van de wereld, maar ja.
Ik ook de mijne.
Ja ik ook
En in onze situatie kan mijn vader al aan een verkoudheidje of griep overlijden (en hij heeft al regelmatig op de ic gelegen afgelopen tijd door zulke dingen), dus het is echt niet zo dat ik nu ineens denk dat Corona nou zo veel anders is. Maar het is wel heftiger voor zijn longen waarschijnlijk en omdat het nu zó heerst en er wereldwijd zo veel aandacht voor is, er allerlei maatregelen komen (terecht) komt deze angst ineens weer heel erg op de voorgrond. En nét dat ik had geleerd de situatie enigszins los te laten…