Coronavirus

Zo raar om te zien hoe verschillend alle landen reageren op het virus. Polen sluit nu ook alles, terwijl het daar nog " mee valt. " En bij ons gaat misschien die marathon gewoon door?

Ik heb niet de kennis om gegronde uitspraken te doen over welke aanpak nu het beste is. Wel heb ik heel sterk het gevoel dat er zoooo veel meer besmette mensen zijn in NL dan wat het RIVM steeds aan geeft. Logisch aangezien niet iedereen getest wordt. Ik vraag me daarom ook af op basis van welke zaken het RIVM beslissingen neemt…Misschien n.a.v. hoeveel mensen op de IC terecht komen oid?

2 likes

Denk dat het ook een afweging is van economische gevolgen vs de gezondheidsrisico’s.

Zou ook onverstandig zijn het land stil te leggen als het niet noodzakelijk is, economische gevolgen kunnen ook heel heftig zijn en het is nog steeds niet heel groot in Nederland.

5 likes

Verschilt denk ik per kantoor. Mijn vader werkt ook in Rotterdam en moet deze week thuis werken omdat ie twee weken geleden in Brabant is geweest en nu een beetje verkouden is.

Duidelijk :+1:t2:

Mijn vriend geeft daar les en die heeft wel al zijn colleges thuis opgenomen en laat ze dus niet doorgaan

Dit is ook waar ik doodsbang voor ben. Mn vader is herstellende van een bypass operatie nadat ie een hartinfarct heeft gehad. ‘Gelukkig’ is zn conditie nog niet top dus ver komt ie niet maarja hij hoeft het maar in de supermarkt op te lopen. Echt een hele enge gedachte. En waarschijnlijk vind ie het zelf allemaal wel meevallen

Ik begin binnenkort met een nieuwe baan en ben nu gevraagd of ik volgende week al kan beginnen ipv de week erna.
Ik woon en werk in Brabant en het is bij een organisatie die nu heel nauw betrokken is bij Corona. Mijn werk zal daar verder niets mee te maken hebben. Vind het toch een beetje een raar verzoek gezien de richtlijnen voor Brabant.

Mijn vriend werkt op een energiecentrale en zodra er ook maar één iemand uit de zes ploegen besmet is, gaan er drie ploegen direct naar huis en gaan ze in 12uurs diensten draaien. Ligt al een heel protocol klaar voor het geval dat. Ben zelf niet zo bang voor alles, maar vergeet toch wel snel dat sommige dingen toch echt moeten blijven draaien :slight_smile:

1 like

Pfoe en we zitten al over de 500 (bron: live-blog NOS)

2 likes

Gaat lekker dat indammen

2 likes

Ik herken dit wel (deels). Ik heb het met mijn moeder die kanker heeft gehad (en chemo heeft gekregen) en nu reuma heeft met behoorlijk heftige medicijnen.

Ik heb volgende week een leesclub in Brabant, maar ik skip die maar. Deels vanwege corona (en omdat het boek me niet trekt, haha).

Ik denk dat de Nederlandse overheid z’n uiterste best doet, 500 besmettingen op miljoenen mensen valt me tot nu toe erg mee. Indammen lijkt me ook erg lastig, voordat het definitief is dat iemand is besmet kan diegene al allerlei mensen hebben aangestoken en zij op hun beurt weer anderen.

7 likes

Heeft iemand een kaart van de gevallen waar je op kunt klikken om te zien waar het is? Er is een nieuwe in Friesland en ik wil weten waar het is

De regionale omroepen verstrekken dat soort info volgens mij

Die is in Drachten zag ik op regionaal nieuws.

1 like

1 like

Ja heb het idd gevonden! Het was in Drachten

Persoonlijk wil ik het graag allemaal lezen. Voor mijn gevoel zouden er momenteel wat meer ervaringsverhalen bij mogen (uiteraard op een respectvolle manier en alleen als de betrokkenen hiervoor open staan).

2 likes

Paar uur later en het is inmiddels vastgesteld in mijn woonplaats :confused:

Dit is niet specifiek naar jou bedoeld, maar inhakend op je vragen:

Ik zou het vooral fijn vinden als journalisten niet ongevraagd bij patiënten aan bed staan voor sensatie (ja dit is meermaals gebeurd). Verder vind ik ongelooflijk hoever sommige journalisten gaan. Er ligt zoveel informatie over vooral de eerste Corona patiënten op straat. Bij wijze van, ontbreekt alleen hun pincode nog. Ik mag blij zijn dat ik niet een van die patiënten ben.

10 likes