Coronavirus

Ja heb het idd gevonden! Het was in Drachten

Persoonlijk wil ik het graag allemaal lezen. Voor mijn gevoel zouden er momenteel wat meer ervaringsverhalen bij mogen (uiteraard op een respectvolle manier en alleen als de betrokkenen hiervoor open staan).

2 likes

Paar uur later en het is inmiddels vastgesteld in mijn woonplaats :confused:

Dit is niet specifiek naar jou bedoeld, maar inhakend op je vragen:

Ik zou het vooral fijn vinden als journalisten niet ongevraagd bij patiƫnten aan bed staan voor sensatie (ja dit is meermaals gebeurd). Verder vind ik ongelooflijk hoever sommige journalisten gaan. Er ligt zoveel informatie over vooral de eerste Corona patiƫnten op straat. Bij wijze van, ontbreekt alleen hun pincode nog. Ik mag blij zijn dat ik niet een van die patiƫnten ben.

10 likes

Ik vind het zo moeilijk te geloven dat er maar 8 gevallen in Amsterdam zijn. Testen ze alleen in Brabant, ofzo?

1 like

Er zijn 121 nieuwe besmettingen met het coronavirus in Nederland vastgesteld, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag. Daarmee komt het totaal aantal bevestigde besmettingen op 503. Ook overleed er opnieuw een patiƫnt aan de gevolgen van het virus.

Daadwerkelijke aantal ligt hoger

Het aantal besmettingen dat het RIVM dagelijks meldt, betreft het aantal bevestigde gevallen, maar is nooit het volledige aantal. Huisgenoten van bevestigde patiƫnten worden niet langer getest als zij ook klachten krijgen: de gezondheidsdiensten gaan er dan vanuit dat zij ook besmet zijn. Zo wordt efficiƫnter gebruikgemaakt van de relatief schaarse testcapaciteit.

Verder krijgt niet elke besmette persoon klachten, waardoor het virus niet bij iedereen wordt opgemerkt.

bron: NU

Hier nu ruim een week al. Maar ondanks dat het gezin in kwestie met z’n 5’en in quarantaine zit, is er maar 1 van die 5 ziek geworden. Best wel gek eigenlijk!

Ik snap wat je bedoelt. Ik werk in het hoger onderwijs en bij ons is voor de studenten alleen de aanwezigheidsplicht komen te vervallen. Ik ben geen docent en kan (grotendeels) thuis werken en ik voel me ook bezwaard tegenover de docenten.

Chronische hoestbuien. Hysterische studenten. Mevrouwwwwww heeft u coooronaaaaaa? Heeft u handgellll?

1 like

Ik ben vooral benieuwd naar het verloop van de verspreiding van het virus in NL, en dan in vergelijking met omliggende landen.

Als je kijkt naar de eerste besmetting tot nu, vanaf welke dag/week zit het aantal besmettingen op de max? En hoe verloopt dit per land.

Dit is natuurlijk mega ingewikkeld en zullen we waarschijnlijk pas veel later weten, of zelfs helemaal niet. Ik denk dat er al veel meer besmettingen zijn en dat veel mensen het zelf niet eens weten.

1 like

Ik zou met vriendinnen een weekendje naar een vakantiepark in Brabant gaan over twee weken. We hebben omgeboekt naar een andere provincie. Geen zin in dat het helemaal niet door kan gaan en dat we alsnog alles moeten cancelen.

Joejoe

weg/

2 likes

Ik wil gewoon cijfers plus een duiding daarvan, heb echt niks met ervaringsverhalen

3 likes

Als wij de gemiddelde Nederlander zouden zijn zou Nederlands echt op veel gebieden behoorlijk anders zijn.

3 likes

Interessant artikel in het FD van vandaag! Vooral die klachten vond ik erg verhelderend.

7 likes

Hier ook werkzaam in een van de grotere Coronaziekenhuizen en wij bekijken dagelijks ons werkrooster en houden de bezetting zo hoog mogelijk. Ik heb wel een kindje en vind het wel lastig als de KDV dichtgaat, maar heb nog wel een oplossing in noodsituatie. Helaas geldt het voor veel andere collega’s in Brabant niet. Als hun KDV sluit, dan hebben wij gezamenlijk echt een probleem. Juist doordat wij werken op de interne en longgeneeskunde kunnen wij ons niet veroorloven om uit te vallen. Echter zijn de mondmaskers bijna op! Soms krijg je het idee dat je met je eigen veiligheid moet spelen voor de patiĆ«ntenzorg.

Ik wil van alleen instanties als RIVM, de GGD en de overheid een dagelijkse (of indien door belangrijke ontwikkelingen iets vaker) update met de huidige stand van zaken. Daarin wil ik de huidige cijfers, een overzicht van de te nemen en genomen maatregelen, en de adviezen voor bevolking en bedrijven. Cijfers plus stappenplan. Eventueel nog 1 lijst met evenementen die worden afgelast. Meer niet. Zakelijk en duidelijk.
@Scribo

5 likes

Ja dat laatste vind ik ook zorgwekkend. Zelfde met de handalcohol.
Ben afgelopen week een kamer binnengerend zonder een mondmasker oid bij een patiƫnt die slecht ging, die bleek opeens corona verdacht - voldeed niet aan casuscriteria maar een andere dokter vond het nodig dat te roepen (bleek uiteindelijk ook negatief - maar dat wist ik op het moment niet).
Over een aantal weken ga ik naar een andere afdeling, dan zit ik echt in de middle of it all denk ik.
Ben zelf niet bang om het te krijgen, wel bang om het door te geven.

Poging 2

14 likes