Coronavirus

Nee idd, de ervaringsverhalen over verkoudheid van mij en m’n vriend schelen ook een mensenleven… #manflu

beetje clickbait maar wel veel cijfers in dit stuk

3 likes

Ik vind de woordkeuze voor ‘opnieuw’ hier wel een beetje bijzonder…

1 like

Haha misschien wil dit nog helpen. Superchill wel dat je het deelt, ben ook meteen even gaan lezen

6 likes

Haha zo ziet het er veel mooier uit ja! Ik kan niet inloggen omdat 't abonnement op naam van m’n baas staat, dus heb alleen de fysieke krant zegmaar hahaha.

1 like

Ja precies, dat heb ik ook. Ik ben niet per se bang voor het Coronavirus omdat mijn angst iets anders ligt, maar de nadruk op hygiëne werkt voor mij gewoon heel verslavend :sweat_smile: Hopelijk kunnen we het weer snel relativeren als de ergste zorgen over zijn, het scheelt al dat je veel weet vanuit therapie natuurlijk

Ik vind deze het fijnst:

Voedend, maar niet vet

1 like

Vond dit heel interessant om te lezen!

1 like

Inderdaad, hopelijk is het over een paar weken minder hysterisch en kunnen we het wat meer relativeren… en thanx voor de tip, ik ga inslaan!

1 like

Ik werk nota bene bij de overheid, maar er wordt extreem weinig gecommuniceerd. Ik heb nu al 15 keer een mailtje gehad ‘we volgen RIVM’.

1 like

Eerste mondkapje en handschoenen bij winkelend persoon gespot in Den Bosch

2 likes

Hier net zo inderdaad. Vind ik best kwalijk.

1 like

Daarbij past voor mensen met diabetes wel een nuance, zegt Eelco de Koning, hoogleraar diabetologie in Leiden. ‘Dit geldt vooral voor mensen met diabetes type 2-gerelateerde aandoeningen als overgewicht en hart-vaatproblemen. Voor jonge mensen met type 1, die goed zijn ingesteld op hun ziekte, is er weinig aan de hand.’

Oke ik weet dat dit oneerlijk is tegenover de rest van de kwetsbare groepen, maar ik ben blij dat ik dus eigenlijk niet in een risicogroep val. Mijn moeder daarentegen dus wel, dus jeej, dit zuigt nog steeds.

1 like

Same. Er hangen ook nog wat posters over hygiëne en dat was het wel. Op de achtergrond wordt hier wel gewerkt aan noodscenario’s maar dat weet ik ook alleen omdat mij werd gevraagd er eentje door te nemen en waar nodig aan te vullen/passen

Niet geheel los hiervan maar ook weer wel, bij ons in het dorp is een gezin waarbij de ouders uit noord Italië zijn gekomen, hun zoon die bij mij werkt zit in quarantine (maar niet getest) samen met zijn ouders, maar zijn moeder loopt wel gewoon boodschappen te doen :confused: (en zo mogen huisgenoten van geïnfecteerden ook ‘gewoon’ boodschappen doen, wat ik ook bizar vind)

Ik vind dat mijn werk ons echt goed informeert. Naast het volgen van het advies van RIVM, nemen ze zelf ook voorzorgsmaatregelen. En we worden dagelijks (soms vaker) op de hoogte gehouden. Ik heb een collega die al bijna een maand thuiswerkt, omdat hij niet naar kantoor durft te komen. Hij valt in de risicogroep.

1 like

En er staat weer een mooi gifje in!

Wel meer informatie in deze gif dan de vorige dus moest zelf wel iets langer kijken om het te begrijpen.

3 likes

Bij mij zijn er nu wel colleges die niet doorgaan en vakken die worden aangepast. Vind het wel onhandig dat het niet dezelfde aanpak over heel de school is want sommige vakken laten ook gewoon niets horen.

1 like

Ik had vandaag van mijn leidinggevende gehoord dat er dan bij ond waarschijnlijk omkleed ruimtes komen waar je dan meerdere keren per dag die witte pakken moet aantrekken en dat personeel het gebouw in en uit mag.

1 like

Had vanochtend gewerkt en ik vroeg een bewoner of hij lekker geslapen had en hij zei ‘NEE HEB DE HELE NACHT GENIEST’ en nu bedenk ik me dat hij bezoek heeft gehad van zijn zoon uit Brabant.

Het handdoekje in de wc op mijn werk (klein kantoor) is al minstens twee weken niet vervangen. Echt vies, maar vooral nu. Sowieso vind ik handdoekjes vies, er hangt ook gewoon zo’n dispenser voor papier maar die is altijd leeg. Ik droog mijn handen maar aan mijn broek, dat lijkt me alleen niet echt ideaal.

1 like