Coronavirus

Blijf je echt uit protest thuis, als in: je hebt dit zo gecommuniceerd? Of heb je je ziek gemeld? Want in het laatste geval vind ik het echt heel asociaal.

Ik snap dat het vervelend is om als docent de klappen te moeten opvangen, maar dit vind ik geen oplossing.

1 like

Oké dan vind ik het wel stoer. Sorry reageerde misschien wat heftig, vind alle verhalen ook best spannend. Met docenten is het alleen zo lastig, ik weet niet hoe oud jouw kids zijn op school, maar ik denk dat de overweging is dat de economie echt op z’n gat komt te liggen als al deze kinderen en dus ouders thuis moeten blijven. Vervelend dat docenten weer de dupe zijn, maar dat zijn in deze wel echt de redders in nood.

Ik wil een vlucht New York boeken voor over vijf weken maar ben vet bang dat ik het land niet in kom of zo haha

Hmm ja oké dan is het lastig te volgen waarom je de school open zou houden :face_with_monocle:

Ik vind dit zo kut om te lezen, vooral die risicogroepen. Mijn moeder is hartpatiënt, heeft diabetes én een hoge bloeddruk. Ga normaal wekelijks met haar lunchen (vaak bij haar of mij thuis) en nu vraag ik me af of dat wel slim is, voelen ons beide goed maar wonen wel in Brabant dus waar trek je die lijn.

1 like

Wat ik vanuit het ziekenhuis waar ik werk (ook Brabant) begrijp wordt er juist beroep gedaan op de scholen en opvang ( in Brabant) om open te blijven (voor zover mogelijk), aangezien behoorlijk veel zorgmedewerkers kinderen hebben en niet iedereen in staat is om beroep te doen op familieleden. Als de (Basis)scholen en opvangen sluiten heb je kans dat de zorgmedewerkers gedwongen thuis gaan zitten itt op de werkvloer aanwezig zijn wat nu erg nodig is. Ik begrijp overigens wel dat van iedereen (zowel docenten, pedagogische medewerksters, verpleging, artsen etc) op dit moment extra gevraagd word en soms ook tegen je eigen gevoel in druist. Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet prettig om nu in het ziekenhuis te werken waar nauwelijks meer mondmaskers beschikbaar zijn.

9 likes

Ik zou eerder bang zijn dat je daar bent en het land niet meer uitkomt omdat vluchten evt gecanceld worden

Een collega zegt ff lacherig “Oh ik ben laatst op bezoek geweest bij een vriendin die net drie weken in China was geweest maar dat had ik eerst niet door, als we allemaal Corona krijgen is het mijn schuld hahahaha.”

Ja super leuk dankjewel. :thinking:

Maar redders in nood is een beetje gek ook? Docenten zijn geen robots die niet ziek kunnen worden hiervan. Ze hebben geen enkele bescherming om zelf niet ziek te worden (naast handen wassen) of het niet door te geven. Het is inderdaad dramatisch als de hele economie plat zou komen te liggen (of nog erger nu: de zorg), maar in een klas met 30 zitten en elkaar allemaal ziek maken en dat weer doorgeven aan familie, helpt ook niet mee aan het indammen of onder controle houden. Kinderen zijn meestal niet echt hygiënisch en pubers (de leeftijd waar ik mee werk) doen veelal zo lacherig over dit en letten echt niet extra op met hygiëne etc etc.

Ik denk dat het echt een dramatisch dilemma is in ieder geval. Vraag me af wat er gaat gebeuren. Áls het moet, kan het in ieder geval nog beter één provincie zijn dan meerdere, dus hopelijk maken ze (indien nodig) de beslissing wel.

3 likes

& @Fukaeri Huh, bij mij is er letterlijk niks aangepast en alle vakken gaan nog gewoon door

Even een vraagje. Er wordt dus gezegd met hoesten koorts en/of verkoudheid verschijnselen thuisblijven. Af en toe staat er zelfs neusverkoudheid.

Maar, in de symptomen van Corona zie je niezen niet tussen staan (krantbericht hierboven bijvoorbeeld). Weet iemand hoe dit zit/werkt?

Dan zou ik thuis afspreken, kan toch ook gezellig zijn :smiley:

Ik merk dat mijn angst/hypochondrie steeds meer toeneemt door het aantal besmettingen. Ik blijf ook een gevoel houden dat Nederland niet genoeg doet, terwijl ik weet dat ik het rivm moet vertrouwen en er achter de schermen genoeg gebeurd.

5 likes

Jeetje, op mijn Hogeschool zijn 2 Corona gevallen bekend maar zat vanmorgen weer braaf in de les. De school blijft open tot de RIVM andere maatregelen treft.

Ik moet vanaf morgen tot nader bericht thuis werken en heb er zoooo geen zin in. Zo saai en ik weet dus niet voor hoe lang, voor hetzelfde geld zijn we zo vier weken verder :slightly_frowning_face:

Nou ik meld me hoor, moet in quarantaine en uitzieken. Ze mogen niet testen, dus het kan ook nog wat anders zijn.

7 likes

Hoezo mogen ze niet testen?

Meh ik dus ook. Sinds gisteren ineens heftige koorts, hoofdpijn en spierpijn. Ik blijf ook 2 weken thuis.

1 like

Er dreigt een tekort aan testen te zijn dus ze zullen dat zoveel mogelijk willen beperken.

Edit: Overigens beantwoord dat niet echt je vraag, dat weet ik niet sorry!

1 like

Omdat daar richtlijnen voor zijn vanwege een angst voor een gebrek aan tests. Dus ze testen hier in BE alleen mensen die in het ziekenhuis liggen met klachten