Coronavirus

:blue_heart::blue_heart::blue_heart:

Ja ben echt heel benieuwd hoe dat gaat verlopen… of er mensen zijn die dat overleven.

1 like

Sneu he. Ik maak me echt zorgen om de bewoners. Hoe kun je zo goed zorg verlenen? En hoe maak je dementerende ouderen duidelijk dat ze “opgesloten” zitten.

1 like

Ik denk dat als jij ziek wordt (niet perse Corona maar verkouden oid) dat ze dan zeggen dat hij ook in quarantaine moet en hij misschien eerder getest wordt omdat hij een risico is?

1 like

Het is nu ook in Groningen…

1 like

Je zou dan in quarantaine moeten in je eigen kamer en geen contact met je vader hebben en als je je kamer uit moet met een speciaal masker van de GGD.

1 like

Mijn dokter zei vanochtend dat er alleen wordt getest als je echt in risico gebied bent geweest of oud of kwetsbaar bent. Anders is het gewoon 2 weken thuis quarantaine zonder te weten of je daadwerkelijk ziek bent.

1 like

Dit is voor de Vindicat trip.

2 likes

Volgens mij wel later. In mijn hoofd kwamen ze 7 maart terug

1 like

Datzelfde RIVM melde op 29 januari het volgende:

“Volgens het RIVM is het mogelijk dat het virus naar Nederland komt. ’Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden’, schrijft het instituut op zijn site. ’De kans dat de ziekte zich vervolgens in Nederland kan verspreiden, is klein. Dat komt omdat het erop lijkt dat het virus niet heel besmettelijk is.’ Ook wijst het RIVM erop dat tot nu toe buiten China geen verdere verspreiding van het virus is geweest na besmettingen.”

5 likes

Juist omdat het een nieuw virus is, lijkt mij dat er dan niet zomaar licht over gedacht moet worden. Zeker omdat er nog veel onbekend is over de ernst en verspreiding van het virus. Het was zeker niet mijn bedoeling om @Pepernoot bang te maken, als ze mijn reactie als vervelend ervaart denk ik dat ze dat zelf prima kan aangeven? Reden dat ik op haar bericht reageerde was omdat ze aangaf het gevoel te hebben dat NL te weinig doet. Ik had alleen tekst en uitleg bij mn post kunnen toevoegen ;-).

4 likes

Nee niet Groningen nu! Ik dacht dat de eierballen ons zouden beschermen. Overigens denk ik dat er binnenkort gevraagd wordt aan iedereen om thuis te blijven werken.

3 likes

Misschien maar overgaan tot uilenballen want de vergankelijkheid wordt nu ook in groningen ingeluid.

Maar die kraken zo :frowning: en ruiken volgens mij naar uil.

1 like

Ze kwamen afgelopen zaterdag terug

Als brabantse extravert verveel ik me nu al helemaal kapot.

1 like

Jaaa ik ook! Helemaal lamlendig, laat me werkenn!

Toch wel mooi om te zien hoe het domme kapitalisme alsnog wint. Domino’s biedt voor 2 euro extra een Corona vrije pizza aan. Dan zetten ze de pizza voor de deur en hoef je elkaar niet aan te raken…

5 likes

Maken ze die pizza dan ook zonder 'em aan te raken en van minstens een meter afstand?

2 likes

Zit er een flesje Corona bij voor dat geld?

3 likes