Het is nu ook in Groningen…
Je zou dan in quarantaine moeten in je eigen kamer en geen contact met je vader hebben en als je je kamer uit moet met een speciaal masker van de GGD.
Mijn dokter zei vanochtend dat er alleen wordt getest als je echt in risico gebied bent geweest of oud of kwetsbaar bent. Anders is het gewoon 2 weken thuis quarantaine zonder te weten of je daadwerkelijk ziek bent.
Dit is voor de Vindicat trip.
Volgens mij wel later. In mijn hoofd kwamen ze 7 maart terug
Datzelfde RIVM melde op 29 januari het volgende:
“Volgens het RIVM is het mogelijk dat het virus naar Nederland komt. ’Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden’, schrijft het instituut op zijn site. ’De kans dat de ziekte zich vervolgens in Nederland kan verspreiden, is klein. Dat komt omdat het erop lijkt dat het virus niet heel besmettelijk is.’ Ook wijst het RIVM erop dat tot nu toe buiten China geen verdere verspreiding van het virus is geweest na besmettingen.”
Juist omdat het een nieuw virus is, lijkt mij dat er dan niet zomaar licht over gedacht moet worden. Zeker omdat er nog veel onbekend is over de ernst en verspreiding van het virus. Het was zeker niet mijn bedoeling om @Pepernoot bang te maken, als ze mijn reactie als vervelend ervaart denk ik dat ze dat zelf prima kan aangeven? Reden dat ik op haar bericht reageerde was omdat ze aangaf het gevoel te hebben dat NL te weinig doet. Ik had alleen tekst en uitleg bij mn post kunnen toevoegen ;-).
Nee niet Groningen nu! Ik dacht dat de eierballen ons zouden beschermen. Overigens denk ik dat er binnenkort gevraagd wordt aan iedereen om thuis te blijven werken.
Misschien maar overgaan tot uilenballen want de vergankelijkheid wordt nu ook in groningen ingeluid.
Maar die kraken zo
en ruiken volgens mij naar uil.
Ze kwamen afgelopen zaterdag terug
Als brabantse extravert verveel ik me nu al helemaal kapot.
Jaaa ik ook! Helemaal lamlendig, laat me werkenn!
Toch wel mooi om te zien hoe het domme kapitalisme alsnog wint. Domino’s biedt voor 2 euro extra een Corona vrije pizza aan. Dan zetten ze de pizza voor de deur en hoef je elkaar niet aan te raken…
Maken ze die pizza dan ook zonder 'em aan te raken en van minstens een meter afstand?
Zit er een flesje Corona bij voor dat geld?
Jij mag absoluut vragen wat de bedoeling was van mijn post, geef dat gewoon aan. Ipv te spreken voor iemand anders.
Mijn bericht was absoluut geen “I would not trust them” als ik dat wilde zeggen had ik dat gezegd in exact die bewoording.
De situatie is sinds 29 januari wereldwijd gezien natuurlijk flink veranderd. En dat zal uiteraard over 6 weken weer heel anders zijn. Dat was alles wat ik ermee bedoelde! En ja persoonlijk heb ik het gevoel, zoals ik in de vorige post al aanhaalde, we er hier in NL wat te licht over denken allemaal. Maar That’s it, that’s all.
Ik vind de adviezen voor mensen buiten Brabant toch wel bijzonder. Met lichte verkoudheidsklachten mag je gewoon naar je werk. Je kan niet getest worden als je niet in een risico gebied bent geweest, maar juist omdat niet iedereen getest wordt is het toch zeker dat veel meer mensen met Corona rondlopen? Je kan het nu dus overal oppikken zonder het te weten, maar alleen in Brabant zijn de maatregelen echt gericht op zo min mogelijk contact voor iedereen ongeacht klachten.
Dit dus, en als je in een groot toeristisch gebied bent geweest zou je ook tegen besmette personen aan kunnen gelopen zijn, want tot een paar dagen geleden mochten Italianen en Spanjaarden nog volop vliegen, maarja denk dat als er genoeg testen waren dit wel anders geweest zou zijn. Maar dan vind ik, omdat je niet iedereen kan testen, dat de adviezen voor in ieder geval 70% van Nederland zou moeten tellen. Raar ook dat utrecht niet word meegenomen terwijl daar ook heel veel besmettingen zijn.
Wie kan mij een cursus geven in niks doen, netflix en chill? Ik moet het leren.
Ben helemaal onrustig omdat ik dus niks leuks kan doen waar ik normaal vrolijk van wordt of mijn energie in kwijt kan. Alle leuke afspraken afgezegd, vrijwel geen werk dingen te doen, en zo wel dan in mn eentje vanuit huis. Pfff.
Als dit nog lang duurt kom ik ook nog 10 kilo aan omdat ik telkens uit verveling in de kelderkast loop te graaien.
Voel me gewoon topfit maar je mag niks, ik vind dit moeilijk. Zit ook veel te veel op het forum de laatste dagen, zeg het gerust als je moe wordt van me 
Vind het eigenlijk gewoon niet eerlijk dat brabanders nu in zo’n hokje worden geduwd ofzo. (maar ik snap het ook best wel hoor, ik hoef geen betoog waarom dit zo is haha)
Mascha deed nog meer vanuit haar bunker dan ik nu.
Zo… ik ben mijn ei weer kwijt.