Coronavirus

Jij mag absoluut vragen wat de bedoeling was van mijn post, geef dat gewoon aan. Ipv te spreken voor iemand anders.

Mijn bericht was absoluut geen “I would not trust them” als ik dat wilde zeggen had ik dat gezegd in exact die bewoording.

De situatie is sinds 29 januari wereldwijd gezien natuurlijk flink veranderd. En dat zal uiteraard over 6 weken weer heel anders zijn. Dat was alles wat ik ermee bedoelde! En ja persoonlijk heb ik het gevoel, zoals ik in de vorige post al aanhaalde, we er hier in NL wat te licht over denken allemaal. Maar That’s it, that’s all.

1 like

Ik vind de adviezen voor mensen buiten Brabant toch wel bijzonder. Met lichte verkoudheidsklachten mag je gewoon naar je werk. Je kan niet getest worden als je niet in een risico gebied bent geweest, maar juist omdat niet iedereen getest wordt is het toch zeker dat veel meer mensen met Corona rondlopen? Je kan het nu dus overal oppikken zonder het te weten, maar alleen in Brabant zijn de maatregelen echt gericht op zo min mogelijk contact voor iedereen ongeacht klachten.

19 likes

Dit dus, en als je in een groot toeristisch gebied bent geweest zou je ook tegen besmette personen aan kunnen gelopen zijn, want tot een paar dagen geleden mochten Italianen en Spanjaarden nog volop vliegen, maarja denk dat als er genoeg testen waren dit wel anders geweest zou zijn. Maar dan vind ik, omdat je niet iedereen kan testen, dat de adviezen voor in ieder geval 70% van Nederland zou moeten tellen. Raar ook dat utrecht niet word meegenomen terwijl daar ook heel veel besmettingen zijn.

1 like

Wie kan mij een cursus geven in niks doen, netflix en chill? Ik moet het leren.
Ben helemaal onrustig omdat ik dus niks leuks kan doen waar ik normaal vrolijk van wordt of mijn energie in kwijt kan. Alle leuke afspraken afgezegd, vrijwel geen werk dingen te doen, en zo wel dan in mn eentje vanuit huis. Pfff.
Als dit nog lang duurt kom ik ook nog 10 kilo aan omdat ik telkens uit verveling in de kelderkast loop te graaien.
Voel me gewoon topfit maar je mag niks, ik vind dit moeilijk. Zit ook veel te veel op het forum de laatste dagen, zeg het gerust als je moe wordt van me :stuck_out_tongue:
Vind het eigenlijk gewoon niet eerlijk dat brabanders nu in zo’n hokje worden geduwd ofzo. (maar ik snap het ook best wel hoor, ik hoef geen betoog waarom dit zo is haha)
Mascha deed nog meer vanuit haar bunker dan ik nu.
Zo… ik ben mijn ei weer kwijt.

3 likes

Ik woon dus in Gelderland en werk in Brabant, ik ben de enige van mijn werk die niet Brabants is. Ik werk dus vanaf vandaag thuis en mijn omgeving reageert echt raar… Kom op man, ik doe dit toch ook niet expres. “Je woont toch niet in Brabant”

Nee is goed ik neem het wel mee naar Gelderland elke dag :tipping_hand_woman:t3:

4 likes

Beetje sporten thuis, boeken lezen, netflixen, simsen, puzzelen, opruimen…ik zou die tijd echt wel omkrijgen. Maar ik moet doorwerken tot t einde der tijden :sweat_smile:

Oeee ik heb een super goede tip voor de mensen die thuis moeten blijven. MOOCS. Dit staat voor massive online open courses. Sommige zijn ook in het Nederlands te volgen. Het zijn gratis cursussen die worden aangeboden door universiteiten van over de hele wereld.

20 likes

Haha dank, ik vind het dus moeilijk als ik heel veel tijd heb, want er zijn indd best wat dingen te doen in huis, maar ik kan mezelf niet zo goed vermaken of ertoe zetten denk ik. Goeie les dit.
Dat soort dingen doe ik wel allemaal als ik het heel druk heb, dan zit ik lekker in die flow ofzo. Nu hang ik een beetje down op de bank met aanstelleritis.

2 likes

Grootst besmette stad van 't land toch zelfs?

Ja dat is lastiger! Wij hebben echt gesmeeeeekt bij de IT om wat te fixen, vond dat managment en directie ons echt een beetje aan ons lot overlieten. Hoofdkantoor zit in Utrecht dus die hebben nog geen maatregelen.

1 like

Ik vraag me trouwens ook echt af of het RIVM gaat veranderen in hun stelling dat je niet besmettelijk bent als je geen klachten hebt. Na die artikelen daarover die hier zijn gepost twijfel ik daar echt over. Natuurlijk zal je geen mensen besmetten door te niezen als je geen klachten hebt, maar je kan het misschien wel alsnog door handen schudden (die bij de mond zijn geweest) overdragen? Ik ga nog wel van het RIVM uit, maar hoop dat ze hier nog eens antwoord/geruststelling op geven.

Edit: oh nu al op het nieuws dat deskundigen zeggen dat die 4% in ziekenhuizen alleen te verklaren is als ook mensen zonder klachten besmettelijk zijn.

4 likes

Er zijn meerdere redenen waarom ik niet slechts een week van te voren kan boeken, dus het is nu of niet. Anders zou ik inderdaad wel gaan voor een super last minute.
Denk dat ik het gewoon doe, reisadvies is momenteel gewoon positief en er is geen enkele manier om in te schatten hoe deze situatie over vijf weken is. Ben er eerlijk gezegd ook bang voor dat er dan helemaal niet meer duidelijkheid is tov nu met betrekking tot vergoedingen van verzekeringen. Boek wel een flexibel ticket dat ik, mocht het nodig zijn, nog zou kunnen opschuiven.

Ben zelf niet zo bang om te reizen en het ergens op te lopen, of ja het kan overal gebeuren en ik laat me er niet door leiden (disclaimer weer: natuurlijk wel bij een negatief advies), maar de VS is gewoon een raar land met een rare president dat je zo weer terug op het vliegtuig zet na een kuchje :sweat_smile:

Heel veel plezier in NY, mijn lievelingsstad aller tijden! Chill dat je veel plek hebt

4 likes

Tuin/balkon lente klaar maken, uitgebreid koken/bakken, een online cursus doen, een beautydagje houden, een DIY project uitzoeken op internet, keukenkastjes uitmesten, je woonkamer opnieuw indelen, klussen, FaceTime met vrienden, hardlopen, sieraden maken en op Etsy gooien, nieuwe Spotify speellijst maken.
Genoeg te doen!

7 likes

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/kappersbranche-doet-oproep-aan-overheid-kom-met-noodfonds~a8bd51f8/

Eerste kapsalons zijn al dicht en merkbaar minder klanten. Hoop dat wij nog open (kunnen) blijven.

Sowieso zorgen dat je reis goed verzekerd is/flex ticket! Het begint nu pas in Amerika, dus het is niet te voorspellen hoe het er daar straks aan toe is. Ik kwam uit New York net op de dag dat ze een state of emergency aankondigden (klinkt dramatic want er waren nog geen 100 besmettingen), dus het zal misschien nu iets leger worden daar maar behalve mensen met maskers op merkte ik er niks van

2 likes

Ik zie net dat United, waar ik wil boeken, een fee free change aanbiedt voor alle tickets die in maart geboekt worden!!!
Natuurlijk wel prijsverschil tussen oude en nieuwe vlucht betalen, maar toch, hele goeie regeling al.
En ga via airbnb boeken en daar kan ik tot de dag van te voren annuleren en dan betaal ik alleen servicekosten.

Dit is trouwens echt de oppervlakkige kant van de situatie, of ik wel een reisje kan maken, maar ja ook dat hoort in dit topic. Voelt toch raar met verhalen van zieke mensen tussendoor.

7 likes

Ja! Altijd welkom als je nog durft nu.

2 likes

Ik heb voor dan al heel lang geleden geboekt, ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren… Natuurlijk niet prio 1 maar inderdaad wel een van de bijkomstigheden.

1 like

Meer doden in Italië binnen één dag dan ooit in China gemeld

In Italië zijn inmiddels 827 mensen aan de gevolgen van het het coronavirus overleden. Gisteren waren dit er nog 631. Het totaal aantal coronabesmettingen in Italië is opgelopen van 10.149 tot 12.462.

Met 196 nieuwe dodelijke slachtoffers is dit tot nu toe de snelste stijging van het dodenaantal in welk land dan ook. Zelfs China had in absolute zin geen hogere stijging van het aantal doden binnen één etmaal.

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/bijna-tweehonderd-nieuwe-doden-in-italie.html

Vreselijk…

1 like

Ik wil echte alle vertrouwen hebben in het rivm en de experts, maar ik merk ook dat ik het steeds minder begin te geloven. Waarom zijn de maatregelen in Nederland zo anders dan in de landen om ons heen, waarom wordt er zo weinig getest en hoezo wordt er geen landelijk beleid gemaakt. Het blijft zo vaag nu allemaal en ik word er echt onrustig van.

9 likes