Coronavirus

me in de efteling vandaag

12 likes

vanaf nu blijft deze brabo een week binnen
ging stiekem wel stuk om mezelf ja

1 like

Ik kon je foto’s met de wachttijden wel waarderen. Lichtelijke jaloezie wel.

1 like

Pff als hier een lockdown komt hoop ik echt dat het max twee weken duurt… Ik ken veel zzpers in de muziek die zich dit echt niet kunnen veroorloven financieel (dus gewoon geen inkomsten hebben dan en ook geen reserves om op terug te vallen). Daarmee vast veel meer mensen die ook in financiële ellende komen. Ik hoop dat ik mijn 1 op 1 vioollesjes aan mijn kinderen mag blijven geven, relatief veilig werk denk ik.

1 like

Mijn werk ‘verplicht’ ons zoveel mogelijk meetings via Skype te doen.
Ik ben niet echt bang maar sta vooral te kijken van hoe bizar deze situatie is.

Mijn moeder heeft aan haar Italiaanse vriendin gevraagd waarom er in Italië meer mensen sterven:

De meest gangbare theorie is dat er sowieso in Italië naar verhouding veel meer ouderen zijn dan elders en ook omdat de “brandhaarden” in ziekenhuizen en verzorging tehuizen zijn begonnen. Daar lagen al veel ouderen ivm een piek in de griepepidemie (influenza A).

Verder ook omdat veel ouders hun kinderen bij opa en oma gebracht hebben zodra de scholen dicht gegaan zijn :disappointed:

2 likes

De wiskundige uitleg achter de groei van het corona virus. Vond het wel verhelderend! En wiskunde is best wel cool

6 likes

Haha jij bracht het nog met humor, ikzelf had de gok niet gewaagd denk ik.

Klopt idd dat er in noord Italië relatief veel ouderen wonen. De gemiddelde leeftijd van de overleden Italiaanse coronapatiënten is 81.

Overigens is het volgens mij (nog) niet zo dat er in Italië procentueel gezien meer mensen zijn gestorven dan in china

ik heb niet het idee dat ik het in de efteling sneller op zou lopen dan in de albert heijn, waar 80 mensen in m’n avocado hebben geknepen om te checken of ie al zacht genoeg is. er zijn daar meer mensen bij elkaar in een kleinere ruimte dan in een halflege efteling.

voelde me toch een beetje schuldig en egoïstisch, maar ben wel 3 keer in joris en de draak geweest :sunglasses:

38 likes

Ging ook stuk om jou. En dacht “Had m’n vrije dag echt goed kunnen besteden daar”

3 likes

Da’s ook wel weer waar!

Ik heb ook begrepen dat in die regio ( sowieso in Zuid Europa) ouderen over het algemeen bij hun familie inwonen. Zo is de kans groter om besmet te raken door werkende en schoolgaande “huisgenoten”.

Vond ik zelf een logische verklaring.

Volgens de grafieken en tabellen die ik doorgestuurd krijg op werk is het percentage overleden aan Corona in China 3.9% en in Italië 5.0%. Verschilt ligt vooral in hogere leeftijd van de Italianen.

Ah, ik had het hiervan https://www.trouw.nl/buitenland/in-italie-gaan-minder-coronapatienten-dood-dan-in-china~be9f0a40/

Maar wellicht is dat sinds vandaag achterhaald

Maar op een doordeweekse werkdag zal het überhaupt toch niet druk zijn in de Efteling

1 like

Hmmm ik krijg ze van de IC-arts doorgestuurd. Die krijgen bijna per uur updates van zijn collega’s in het buitenland. Ik kan alleen niet goed achterhalen wat zijn bron is, anders kon ik het hier ook delen.

lol

1 like

vaak zijn er veel schoolreisjes! dan staan er echt 20 touring bussen op de parkeerplaats

1 like

Weet ik veel?

1 like