Coronavirus

Een vriendin van mij is van vandaag terug uit Italië (regio Rome) en niks controle of zo hoor. Ook geen lichaamstemperatuur of zo.

Oef… Ik vlieg de 30e naar New York, word nu toch wel bang hoor

https://www.ad.nl/buitenland/coronavirus-in-kaart-deze-nederlandse-steden-hebben-de-meeste-patienten~a438223f/

2 likes

Ik kan de liveblog (en een beetje dit topic) in mn hoofd niet los zien van die live updates van het spel Pandemic, dat je steeds voorbij ziet komen welk land wat sluit en waar de natuurrampen zijn :sweat_smile:

9 likes

Die is van 2 dagen geleden dus beetje verouderd, op rivm.nl staat de actuele kaart @Sedana

2 likes

Er staat een live teller inclusief kaart in het artikel?

Oh ik ze het al. De “banner” van het artikel is een screenshot van de oude kaart. Als je doorscrolt kom je op een kaart en teller van het rivm en iedere dag om 15:00u ge-update.

1 like

Oh sorry zag alleen de bovenste kaart met rode bollen, de andere afbeeldingen laadden niet bij mij. Dan heb ik niks gezegd!

1 like

Hm ik ga zondag naar zuid-spanje. Wel maar voor 3 dagen maar vind het wel spannend met alle maatregelen die nu worden genomen.
Hoop dat ik gewoon normaal kan gaan en normaal kan terugkomen ook :crossed_fingers:t2:

Nederland loopt ca. twee weken achter op Italië.

7 likes

Interessant! Benieuwd of bijvoorbeeld een Spanje met de restricties die ze nu al opleggen de fase erna dan kan ‘verminderen’

Ik ben zaterdag teruggekomen uit zuid Spanje en daar was echt NIETS te merken van de Corona. Misschien is het inmiddels anders.

1 like

Het is geconcentreerd in madrid voornamelijk dacht ik

En @Lemongrab, hoop inderdaad dat het nog steeds zo is! Is met name in Madrid ja nu…
Maar als je ziet hoe snel het hier in Nederland nu gaat en in bijv Denemarken vind ik dat wel spannend. Als ik nog maar terug kan komen vooral haha :laughing:

Kan hier in de Nederlandse pers nog niks over terugvinden

Maar hou je rustig daar :sparkles:

1 like

Dit nog niet in de Nederlandse media gezien volgens mij

Maar is dat dan niet zo in China bijvoorbeeld? Daar wonen ouderen toch ook vaak bij hun familie in?

Weet niet of iemand hier Robert Kiyosaki volgt op YouTube maar vind zijn live show over dit onderwerp erg interessant.

@Monstertruck het stond ook op nbcwashington (geen idee welke Amerikaanse media goed of slecht zijn) maar dit verklaard idd

Ik heb best wel vertrouwen in het RIVM. Zij hebben hier natuurlijk hele uitgedachte protocollen voor. Wat ik alleen nu heel vervelend vind, is dat we daar geen transparantie in krijgen. Wanneer volgen welke maatregelen? Waarom niet eerder of later?Hoe zwaar wegen economische belangen? Waarom worden die keuzes gemaakt? Ik heb het gevoel dat we in het duister tasten en elke dag komen er nieuwe maatregelen, maar we weten niet precies waarom dan op welk moment welke maatregelen.
Wat ik echt wel kwalijk vind is de capaciteit van die testen. We kunnen mensen hier niet eens meer testen wegens te weinig tests. Alleen heel specifieke groepen mensen worden getest. De rest kan het hebben of niet, maar wat moeten die mensen doen? Ik vind het echt onduidelijk. Ofja eigenlijk is het duidelijk, behalve in Brabant, hoef je dus helemaal niks aan je leven te veranderen als je klachten hebt maar niet in een risicogebied geweest. De redenen voor dit beleid zou ik dus wel heel graag willen weten, transparantie van het RIVM

6 likes

Ik ben dus o.a. Air.BnB host en iedereen is nu aan het cancellen, snap ik allemaal heel goed (en gelukkig heb ik genoeg andere inkomsten) maar ik had er vandaag toch eentje! Kreeg een berichtje van een Spanjool, hij zou morgen inchecken en heeft vanmiddag besloten niet te komen en z’n reisje uit te stellen.
Hoor ik net dat hij alles verschoven heeft naar 2 april! Ik weet niet hoor maar dit is toch niet binnen 3 weken opgelost? Wat een oliebol.

5 likes