Coronavirus

Nice, Denemarken!

Wij hebben zondag verkiezingen in Frankrijk, dat kan toch alleen maar een negatieve invloed hebben, denk ik dan. Maar je mag wel je eigen balpen meenemen :joy: :neutral_face:. Ik heb niet echt het gevoel dat hier voldoende gedaan wordt.

Is er trouwens ergens een overzicht/vergelijking te vinden van de maatregelen die verschillende landen nemen?

Snap ik :joy: het staat er ook niet goed. Excuus.

Als er niet bevestigd is. Moet er staan.

Sorry lig al in mijn nest.

2 likes

Ik denk niet dat Nederland qua maatregelen achter gaat blijven in vergelijking met andere Europese landen.

2 likes

Veel te laat.

Waarom zou je 50.000 mensen op een hoop proppen terwijl een uurtje rijden verderop een brandhaard zit? En dit is alleen nog maar Ajax-Twente.
Alle andere wedstrijden in de eredivisie gaan ook gewoon door. Minimaal 20.000 mensen per wedstrijd.

Ik vind het echt waanzinnig allemaal. Ik had nooit verwacht dat “wij” zo intens sloom zouden zijn.

5 likes

Ik word echt moe van mijn uni, heb vandaag al drie keer dezelfde mail gehad met ‘update over Corona’, rond 4 uur, rond 8 uur en nu net weer. Elke keer denk ik, wow als ze zo snel weer een nieuwe mail sturen zal er wel echt iets gaan veranderen, maar nee het is elke keer exact dezelfde mail. Waarin ze alleen maar zeggen ‘wij volgen RIVM’. Ziet er niet naar uit dat ze van plan zijn colleges te annuleren ofzo.

Ik heb het idee dat Nederland net overal een week mee achter loopt, als je kijkt naar wat Denemarken dan bijvoorbeeld doet. En ja elk land is anders, maar wat is er zo anders aan Denemarken en Nederland dan? Één van de dingen waar wij vooral anders in zijn dan veel andere landen is dat wij nogal dichtbevolkt zijn, moet je dan niet juist meer maatregelen nemen?

Maar goed, je kan het toch ook niet allemaal tegenhouden, want veel mensen nemen het niet serieus of hebben geen zin in quarantaine want dat is ‘zo saai’. Of het komt ze niet uit met werk. Of ze gaan gewoon werken terwijl ze prima thuis kunnen werken, dat snap ik al helemaal niet. Ik kan niet thuis werken en zie honderden klanten op een dag, ik ben blij dat ik toevallig komende week vrij ben. Maar als ik thuis kon werken zou ik dat sowieso doen, helemaal in Brabant. Als straks écht alles dicht moet kan je ook weken niet werken of leuke dingen doen, maar zijn er ondertussen wel meer mensen besmet en dood. Doe het dan nu gewoon meteen goed.

Wel erg eigenlijk ook dat de economie als zoveel belangrijker wordt gezien en dat een paar weken zoveel economische impact hebben.

6 likes

In de afgelopen 24 uur alleen al treffen bijvoorbeeld Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Noorwegen vergaande maatregelen. En zij hebben minder besmettingen dan wij en zijn VEEL minder dichtbevolkt.

2 likes

Ik denk het ook. Morgen gaan ze sociale quarantaine voor heel NL afkondigen, gok ik zo.

2 likes

Ik denk dat ze expres het zorgpersoneel niet testen (ik werk zelf in de zorg) omdat je dan echt een ontzettend groot probleem krijgt qua bezetting als blijkt dat medewerkers Corona hebben (helemaal omdat je ook besmet kan zijn als je zelf nergens last van hebt). Hoewel het natuurlijk ook echt niet kan tegenover de cliënten/patiënten om mensen met Corona rond te laten lopen. Werk zelf in de ouderenzorg. Denk dat als wij Corona zouden krijgen, dat praktisch de hele afdeling overlijd.
Is een lastige situatie dit…

2 likes

Ja maar dat ziet de overheid dan toch ook. Die nemen dat echt wel mee denk ik, die weten zelf ook wel wat voor gezeik het gaat opleveren als ze verder niks meer zouden doen en de rest van Europa wel. Niet alleen gezeik met de burgers hier maar ook qua politiek met andere landen zullen ze dan gezeik krijgen.

Dan lopen we nu toch alsnog achter qua maatregelen? Dat is mijn punt.

Andere euro landen hebben sneller maatregelen getroffen terwijl de besmettingen en mogelijke besmettingen lager waren.

Nuchter is niet hetzelfde als naïef

7 likes

Vooral de grafiek in het filmpje is interessant

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Echter las ik dat Nederland op nummer 3 staat van de landen die de meeste economische impact gaan voelen door Corona. Daarbij snap ik dat ze het openbare leven zo lang mogelijk op gang willen houden.

1 like

Ah wat lijkt het me toch ontzettend shit om zulke besluiten te nemen… Ze kunnen het nooit goed doen lijkt wel.
Las ook ergens dat iemand zei: lopen de besmettingen op, dan doe je te weinig. Neemt het af, dan heb je overdreven en de economie een enorme klap verkocht.

Het is de zorg, de economie… alles in een nu. De druk is enorm

15 likes

Ik denk dat het in Nederland ook wel een bepaalde arrogantie is. Juist omdat wij altijd zo goed georganiseerd zijn en goede zorg hebben. Wij zijn nuchtere Hollanders, wij regelen het altijd allemaal wel. Zoals het in Italië is gegaan zal hier wel niet gebeuren, want wij zijn ‘beter dan dat’. Tja, hoogmoed komt voor de val.

25 likes

En dan lang overleggen wat er nu moet gebeuren en daarna een lange discussie over waar het nu mis is gegaan waarna de minster zal aftreden
Disclaimer: grapje

5 likes

Ik snap de gevoelens en angst echt wel maar dit is allemaal wel heel erg de beste stuurlui staan aan wal.

23 likes

Ja dat vond ik in het begin ook, maar waarom zouden strengere maatregelen in Nederland niet nodig zijn en in andere landen wel? Terwijl wij meer besmettingen hebben dan sommige van die landen en dichter bevolkt zijn? Meerdere artsen, hoogleraren en andere experts hebben al gewaarschuwd. Tuurlijk weten ze bij RIVM wel beter wat te doen dan de gemiddelde forummer, maar je mag best een beetje kritisch blijven. Er zijn genoeg experts die niet bij RIVM werken en een andere mening hebben die ook sterk onderbouwd is. RIVM is een professionele organisatie en heeft overal protocollen voor, maar het blijven mensen. Ze kunnen ook alle maatregelen wel goed hebben, maar de timing verkeerd. Ik had verwacht dat bij zo’n virus toch meer het zekere voor het onzekere genomen zou worden.

9 likes

32 likes

Goed briefje! Stond dit op iemands insta? Zou het wel willen reposten