Ik word echt moe van mijn uni, heb vandaag al drie keer dezelfde mail gehad met ‘update over Corona’, rond 4 uur, rond 8 uur en nu net weer. Elke keer denk ik, wow als ze zo snel weer een nieuwe mail sturen zal er wel echt iets gaan veranderen, maar nee het is elke keer exact dezelfde mail. Waarin ze alleen maar zeggen ‘wij volgen RIVM’. Ziet er niet naar uit dat ze van plan zijn colleges te annuleren ofzo.
Ik heb het idee dat Nederland net overal een week mee achter loopt, als je kijkt naar wat Denemarken dan bijvoorbeeld doet. En ja elk land is anders, maar wat is er zo anders aan Denemarken en Nederland dan? Één van de dingen waar wij vooral anders in zijn dan veel andere landen is dat wij nogal dichtbevolkt zijn, moet je dan niet juist meer maatregelen nemen?
Maar goed, je kan het toch ook niet allemaal tegenhouden, want veel mensen nemen het niet serieus of hebben geen zin in quarantaine want dat is ‘zo saai’. Of het komt ze niet uit met werk. Of ze gaan gewoon werken terwijl ze prima thuis kunnen werken, dat snap ik al helemaal niet. Ik kan niet thuis werken en zie honderden klanten op een dag, ik ben blij dat ik toevallig komende week vrij ben. Maar als ik thuis kon werken zou ik dat sowieso doen, helemaal in Brabant. Als straks écht alles dicht moet kan je ook weken niet werken of leuke dingen doen, maar zijn er ondertussen wel meer mensen besmet en dood. Doe het dan nu gewoon meteen goed.
Wel erg eigenlijk ook dat de economie als zoveel belangrijker wordt gezien en dat een paar weken zoveel economische impact hebben.