Coronavirus

Ik snap de gevoelens en angst echt wel maar dit is allemaal wel heel erg de beste stuurlui staan aan wal.

23 likes

Ja dat vond ik in het begin ook, maar waarom zouden strengere maatregelen in Nederland niet nodig zijn en in andere landen wel? Terwijl wij meer besmettingen hebben dan sommige van die landen en dichter bevolkt zijn? Meerdere artsen, hoogleraren en andere experts hebben al gewaarschuwd. Tuurlijk weten ze bij RIVM wel beter wat te doen dan de gemiddelde forummer, maar je mag best een beetje kritisch blijven. Er zijn genoeg experts die niet bij RIVM werken en een andere mening hebben die ook sterk onderbouwd is. RIVM is een professionele organisatie en heeft overal protocollen voor, maar het blijven mensen. Ze kunnen ook alle maatregelen wel goed hebben, maar de timing verkeerd. Ik had verwacht dat bij zo’n virus toch meer het zekere voor het onzekere genomen zou worden.

9 likes

32 likes

Goed briefje! Stond dit op iemands insta? Zou het wel willen reposten

Oh shit

President Trump suspends all travel to US from European countries – except the UK - for 30 days, due to coronavirus

2 likes

Wow, dit gaat zoveel gevolgen hebben voor de luchtvaart.
wat kut ook als je nu onderweg bent en gelijk weer terug kan.

2 likes

Zie op NOS nu dat het pas vrijdag in gaat

Ah oke

Best bijzonder, maar wel weer typisch, dat bij zoiets ernstigs er toch weer een celeb verhaal op de voorgrond komt. Hopelijk wel een reden voor Amerikaanse autoriteiten (lees Trump en co) om de aanpak van coronavirus serieuzer te nemen, dan vooral de financiële voor- en nadelen.

Update: Amerikaanse staatsburgers mogen wel vanaf de EU naar de VS vliegen, mits ze vooraf gescreend worden op het virus.

Dit is zo’n onlogische regel. Het virus let niet op je paspoort om te kijken of het je wel of niet infecteert. En je kan in een hele hoop landen alleen getest worden door het tekort aan testen als je in het ziekenhuis ligt of tot een risicogroep behoort. Een gezonde Amerikaan of met klachten zonder ernstig ziek te zijn, zou dus eigenlijk niet meer de VS in kunnen, omdat ze niet getest zijn. Zo bizar.

2 likes

En mensen uit de VK mogen ook blijven gaan. Ik heb een reisje naar NYC gepland eind mei, echt huilen als het niet doorgaat.

Ik wil geen paniek zaaien maar ik moet eerlijk toegeven dat ik steeds een beetje banger wordt. Vooral omdat er ingeschat wordt dat het coronavirus een langere incubatietijd heeft - ook al vertoon je geen symptomen, bestaat er toch een mogelijkheid dat het virus overgedragen wordt. Ik hoop dat ik ook snel vanaf thuis kan gaan werken.

2 likes

@Shaaar ben jij al aangekomen in NY?

Hoeveel mensen zijn er eigenlijk getest in Nederland? Ik zag dat er in Engeland ongeveer 27500 mensen getest zijn en het aantal bevestigde gevallen ligt daar ongeveer gelijk met Nederland.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/trump-vanaf-vrijdag-geen-vluchten-meer-tussen-europa-en-de-vs~a9ed6a6f/

Voorgevoel klopte :sob:. Hoewel er gisteren op heel internet nog geen aanwijzing te vinden was.

Heb geboekt over circa 36 dagen. Ben heel benieuwd of het dan gewoon wel weer door kan gaan. Anders gelukkig de mogelijkheid om het te verplaatsen (als het goed is).

En wat een klap op de economie … bizar.

1 like

Nou stel je voor dat je Europa niet meer inkan voor een maand terwijl je hier woont, hoe heftig is dat? Waar moet je heen? Je hoort hoe heftig mensen hier reageren op een weekend niemand zien.
Ik snap wel dat ze het zoveel mogelijk minimaliseren maar voor eigen inwoners toch mogelijk maken naar huis te komen.

1 like

Zou in april naar Miami gaan maar dat valt dus binnen deze 30 dagen. We gaan kijken wat de opties zijn.

1 like

Je bent twaalf? :joy:

5 likes

Ik heb net met de huisartsenpost gebeld en met mijn baas omdat ik heel de week verkouden ben maar vanochtend veel groen slijm ophoestte. Maar beide zeiden ze eigenlijk zo lang je geen koorts heb is het wel oke

Voel me verder ook wel goed

Ik vraag me af wat uiteindelijker schadelijker is voor de economie. Deze langzaamaan sluimerende maatregelen of bijv de deense maatregelen? Mijn Facebook staat vol met kleine zaakjes die nu al moeite hebben met de teruglopende klandizie, als dit nog weken zo door gaat is dat toch net zo erg als 2 weken op slot? Maar misschien heb ik het mis haha, weinig verstand van.
Ik mis wel in de communicatie vanuit NL extra benadrukking dat al deze maatregelen zijn om piek van de gezondheidszorg tegen te gaan en niet zo zeer het virus zelf. Veel mensen zien de ernst daar echt nog niet van in en nemen het niet serieus.

3 likes

Ook India heeft bekend gemaakt alle visas te cancellen, toeristen mogen het land dus niet meer in. Geloof dat er ongeveer 60 gevallen zijn daar, wat eigenlijk peanuts is vergeleken met het aantal inwoners. Toch ook wel best een strenge maatregel? Zeker gezien het kleine aantal Corona gevallen. (maar wel te begrijpen natuurlijk)