Coronavirus

Als je de hygiëne ziet daar is er wel een grote kans op snelle verspreiding van het virus denk ik, ik snap de maatregel wel.

3 likes

Bovendien is het gezondheidszorg daar niet zo denderend. Vind het een goede zaak dat India krachtig te werk gaat.

2 likes

Missschien zodat de mensen die binnen het contactonderzoek vallen weten dat ze is contact zijn geweest met iemand die corona heeft? Zodat ze weten dat ze het mogelijk ziek kunnen worden en daardoor waakzamer zijn.

Plus RIVM zal het wel willen weten ivm statistieken. Zodra er x aantal mensen zijn in een gebied die het hebben gekregen om onbekende reden, dan weten ze dat het tijd is om meer maatregelen te treffen.

Indoor Brabant is helemaal zonder publiek. Had ik ook wel verwacht, teveel negatieve reacties waardoor de organisatie bijna niet anders kon.

1 like

Wat ik niet snap is waarom mensen blijven zeggen: er moeten meer maatregelen genomen worden, scholen dicht etc. Dat zijn super lastige beslissingen die mega veel invloed hebben (eindexamens, stages, ouders die niet naar werk kunnen etc.). Dus als zulke maatregelen getroffen worden dan moet er door dezelfde mensen ook nagedacht zijn over oplossingen en hoe dat dan allemaal geregeld gaat worden zodat mensen niet direct in de volle paniek schieten. Heb gewoon ook een beetje vertrouwen dat maatregelen worden getroffen wanneer ze nodig zijn en wanneer er ook nagedacht is over de uitvoering. De maatregelen komen echt wel wanneer het nodig wordt geacht.

Edit: ik bedoel het trouwens in het algemeen, niet mensen van hier.

14 likes

Ik woon in Brabant en werk in Utrecht en word vandaag gewoon op kantoor verwacht, waar ikzelf eigenlijk niet helemaal achter sta omdat thuiswerken voor mij een prima optie is. Het valt me echt op dat de trein zoveel rustiger is dan normaal. Best bizar om te zien.

Ja absoluut, ben het er helemaal mee eens hoor! @tuula @Stars @OhMyGosh

2 likes

Dat is nu.

Dat is voor later.

Te laat?

3 likes

:volleyball: Hoe zou hij excuses maken bij haar.
“ I’m sorry Wilson”!! :ocean: :volleyball:

8 likes

Mijn theorie:

Nederland staat in de top3 van landen die het beste beschermd zijn tegen een pandemie. Juist omdat wij het RIVM hebben. Er is een beleid. Er is over nagedacht. Er is aan risicoafweging gedaan: als dit, dan dat. Iets wat veel landen niet hebben. Daardoor schakelen die landen over op drastische maatregelen. ‘We weten niet wat we moeten doen, dus dan maar alles op slot.’

Alleen het is juist van belang dat we hier in NL ons houden aan de richtlijnen die het RIVM heeft. Dus niet gaan werken als je ziek bent. Probleem zit het hem er vooral daarin, dat mensen hun eigen plan trekken.

15 likes

Oké, ja dit is niet echt inhoudelijk. Maar prima.

1 like

Ook op de weg vanuit Brabant naar Rotterdam heel weinig verkeer.

Was deze hier al gedeeld? Brengt wel onder woorden hoe ik me ook voel over de houding van de mensen in mijn omgeving.

1 like

Waarom duurt 2020 al 37 jaar?

Australische bosbranden, de Amerikanen die een Iraanse militair hebben gedood, bijna oorlog met Iran, vliegtuig stort neer in Iran, einde atoomakkoord, vulkaanuitbarsting Filipijnen, Harry en Megan, impeachment trial Trump, Kobe dood, Brexit officieel, sprinkhanenplaag oost Afrika, cruiseschip, extreem rechtste schietpartij Duitsland, gevechten Hindu’s en Moslims in India, Turkije dwingt vluchtelingen naar Griekse grens, vredesdeal USA-Taliban, Storms Ciara en Dennis, permanente regenbuien, Putin mag president for life zijn.

En het is pas 12 maart :weary:

Edit: lol ik vergeet heel Corona, maar dat dus ook nog

103 likes

Dat ben ik niet met je eens en het is ook niet naar bedoeld, al krijg ik de indruk dat je het wel vervelend opvat.

Maar het was dus kort en bondig. Met meer woorden: ik vind het echt niet de tijd om achterover te leunen (we moeten nu handelen) en dat is precies wat de politiek vaak doet.

Oh dat van Putin had ik gemist. Why :scream::scream::scream:

Maar hoe weet jij of de maatregelen die andere landen nemen wel werken itt tot wat er in Nederland gedaan wordt? Ik heb geen idee wat de beste handelswijze is, maar ik vind het heel fijn dat er mensen zijn die hier verstand van hebben en ook nadenken over de economische en maatschappelijke consequenties van noodgrepen die nu genomen kunnen worden, zodat we over een paar maanden (hopelijk) niet in een grotere crisis zitten dan nu.

2 likes

Ik vind dit vooral heel heftig. Hier hoor je er niks over. Griekenland mag het oplossen. En door Europa heen gaat corona er met alle aandacht vandoor. Logisch wel dat corona de aandacht krijgt die het verdient, maar heel sneu dat deze nieuwsgeving niet naast elkaar kan bestaan. De beelden en verhalen vanuit Griekenland en omstreken zijn ook echt niet misselijk.

3 likes

Ik ben niet zo fit en heb allemaal dingen afgezegd. Wil niet hebben dat door mijn laksheid de boksklas ziek wordt of een feest met 1000 bezoekers besmet raakt. Geen idee of ik het heb, maar heb de afgelopen weken ook 100-en collega’s gezien, zelfs die net uit een risicogebied kwamen. Ik maak mijn eigen regels maar. Vanuit werk wordt niets gecommuniceerd.

3 likes

Zullen we 2020 overslaan? Gewoon direct door naar 2030. Ik riep vorig jaar dit jaar interessant ging worden door alle evenementen en verkiezingen. Blijkt dat een pandemie het hele jaar de hele wereld gaat beheersen.

1 like