Coronavirus

Dat zullen dan wel alleen mannelijke studenten zijn want door de feminisering van de samenleving en corona zullen alleen de sterksten, de alphamannen het overleven.

Hoef ik mij daar niet meer zorgen over te maken en kan ik mijn daadkracht voor betere dingen gebruiken.

1 like

Het plan was Italië en hoewel ik hoop dat het dan wel voorbij is, weet je het nooit natuurlijk.
Wilde ook een weekend weg over een paar weken, maar nu ik lees op een blog wat de maatregelen van ieder land zijn (blijf zoveel mogelijk thuis etc) denk ik van hmm Beetje gekke sfeer om dan gezellig wel in bars en o op straat rond te hangen. En bovendien zie ik het niet zo zitten om nu op een hostel kamer te liggen met al die bacillen en virussen in een klein ruimte :stuck_out_tongue:

Ja, het afschuiven op rivm is makkelijk voor veel mensen. Maar het ligt niet aan het rivm, maar mensen die denken dat zij de uitzondering zijn die zich niet aan de regels van het rivm te hoeven houden. Best veel.

5 likes

Ik denk dat Amerika nog het hardst getroffen gaat worden. Trump die denkt nog steeds dat het virus vanzelf weggaat, terwijl miljoenen Amerikanen geen ziekteverlof of zorgverzekering hebben en dus niet in isolatie kunnen. Er zijn amper test kits beschikbaar en Trump is te onnozel om te begrijpen wat er aan de hand is.

10 likes

Ik hoor heel veel “waarom niet alles dicht, waarom niet iedereen thuis, waarom xyz niet afgelast” maar ik weet wel waarom: alles draait om geld. Dat wordt me weer zo duidelijk, deze wereld draait echt bijna enkel en alleen op geld.

En dat is ook logisch hoor deels want je zou maar een hoteleigenaar zijn of b&b ofzo, failliet gaan/grote financiele problemen kunnen je leven ook verpesten.
Maar ja dood heb je ook niks aan je leven.

23 likes

Ja ik denk inderdaad ook aan restauranteigenaren etc en dat is dan niet eens heel kapitalistisch als je een kleine ondernemer bent. Maar als uiteindelijk iedereen ziek raakt en een deel overlijdt loop je nog veel meer inkomsten mis. Maarja.

2 likes

Beetje rare situatie hier, ik woon dus niet in Brabant, en had mij van de week ziek gemeld, vanwege een griep en ben daarnaast ook snipverkouden. Ik wilde vandaag dus weer naar mijn werk gaan, en morgen ben ik officieel vrij. Gisteravond om 22.30 nog belde mijn werkgever op dat ze toch liever hadden dat ik nog een dag in huis bleef, nouja prima het komt niet op een dag aan natuurlijk en daarnaast vermaak ik mij ook wel :stuck_out_tongue_winking_eye: maar ik moest ook de huisarts bellen volgens hem, zij kunnen momenteel niet veel betekenen voor mij omdat ik geen klachten meer heb. Maar goed nu moet ik mijn werkgever weer iets terugsturen dat ik contact heb gehad met de HA. AAh waarom zo moeilijk doen :sweat_smile: ik weet niet wat ik moet terugsturen.

2 likes

Het is nog steeds zo dat voornamelijk oude en zieke mensen met een lage weerstand overlijden aan Corona. De doelgroep die toch al niet veel buiten de deur komt.
Klinkt hard misschien, maar dat zou restauranteigenaren etc een zorg zijn.
Denk echt dat veel mensen zo denken op economisch vlak.

1 like

Maar waarom willen zij dat dan? Voor een Corona test? Of willen ze nog achteraf een dokters briefje? Beetje raar

Je haalt net dat stukje daarvoor weg. Als de meerderheid van NL geveld wordt door dit virus blijven ook zij thuis toch en doen daardoor geen uitgaven meer?
Ik snap dat het niet kan, maar als je een totale lock down zou doen zou het virus uitsterven, nu is het een langzame gang van besmettingen waardoor je uiteindelijk denk ik meer inkomsten mist. Maar goed, ben geen economist verder. Denk wel dat er nu misschien al minder mensen buiten de deur dingen doen en uitgaven doen, waardoor prijzen zullen dalen etc.

1 like

Volgens mij schatten sommigen hier niet goed in hoe groot de financiële gevolgen zijn van alles ‘even’ dichtgooien.

Er staan nu al bedrijven op de rand van omvallen door de maatregelen en de economische gevolgen van de stilliggende handel. Dan denk je aan restaurants en reisbureaus en winkels misschien, maar er is veel meer dan dat. Als evenementen worden afgelast gaat dat om de organisatoren, de catering, de beveiliging, uitzendbureaus, de bedrijven waar materialen gehuurd worden - noem maar op. En dat is maar een voorbeeldje, dan hebben we het nog niet eens over de beurzen en de internationale handel. Dan is er nog de vervolgschade op de verdere economie door deze problemen, waardoor de gevolgen ook bij andere bedrijven voelbaar zullen zijn.

Even de boel een paar dagen of weken dichtgooien gaat niet zo makkelijk en het is ook geen kwestie van alles draait om geld. Het is echt een kwestie van gevolgen en scenarios afzetten tegenover elkaar.
En als er een crisis of recessie komt heeft dat uiteindelijk ook gevolgen voor de gezondheidszorg en kwaliteit…

7 likes

Ja dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Op de website van de RIVM staat dit:
Als zij geen gezondheidsklachten hebben, kunnen zij gewoon naar hun werk.

Ik denk zelf of ik maandag weer kan beginnen.

Maar goed was gisteren beetje overvallen door telefoontje nog zo laat en wilde mij klaarmaken voor de werkdag en gaan slapen dus ook niet echt helder bij nagedacht om dat te vragen haha.

Ik snap het wel hoor, groot bedrijf en ze willen liever zeker zijn dat ik niet andere collega’s besmet

Ik merk dat ik er ook zo simpel over denk, alles dicht dan verhongert dat virus vanzelf. Maar aan de andere kant heb ik geen verstand van economische dingen en ben ik me er wel bewust van dat ik niet genoeg kennis en overzicht heb van de situatie waardoor ik geen keuze kan maken. Ik weet niet wat de afweging is, wat massahysterie doet met het volk, hoe de kleinere ondernemers hier uit komen enz enz.
Is er wel een juiste keuze in dit scenario, want alle keuzes zijn uiteindelijk ruk en mensen zullen eronder lijden.

Je kunt het virus ook bij je dragen terwijl je zelf nergens last van hebt. Dus die mensen zouden dan sowieso al niet thuis blijven want die hebben nergens last van.
En een totale lockdown gaat voor veel beroepen niet eens werken. Was trek je de grens? Wie mag wel werken en wie niet. En met welke symptomen mag je nog werken en wanneer niet?
Wat ik hier eerder al aangaf op iemand die vroeg waarom zorgpersoneel niet preventief getest wordt; dat werkt niet. De gezondheidszorg valt compleet op z’n gat dan, met alle gevolgen van dien. Het is nu in veel verpleeghuizen een drama om de bezetting rond te krijgen.
Als je alles op slot gaat gooien en mensen verplicht thuis moet laten blijven vallen er nog veel meer doden, en dan niet alleen door Corona…

1 like

Oh hemeltje. Nou snel ff een site bouwen om dan maar €10000 van je volgers bij elkaar te harken voor ze failliet gaan.

1 like

What a time to be alive

5 likes

Ja laten we niet vergeten wie er echt getroffen worden hierdoor inderdaad. :pray:

3 likes

Als jij een verpleegafdeling onderbezet laat draaien omdat het grootste gedeelte van het personeel thuis moet blijven om Corona kunnen er erg gevaarlijke situaties ontstaan en ook mensen overlijden.

Als de meerderheid van NL het virus krijgt, heeft ook een heel groot deel geen of milde klachten waarmee gewoon gewerkt kan worden. Als het land echt op slot gaat, de ultieme indam-maatregel, kan niemand meer werken. Terwijl als ze het virus de vrije loop laten en heel veel mensen het krijgen, misschien alsnog de meerderheid wel gewoon kan werken.
Nu proberen ze het dus nog in te dammen, maar misschien zijn ze wel echt aan het overwegen om het virus maar gewoon te laten verspreiden om economische gevolgen zo klein mogelijk te maken. En nemen ze daarbij de mensen die wel ernstige klachten krijgen of zelfs overlijden voor lief.
Ik verwacht het niet overigens. Ik denk dat Nederland het niet kan verantwoorden achter te blijven op andere landen.

Precies dit dus