Dit bedoel ik inderdaad.
Ik heb een job die we prima thuis kunnen doen, nu is iedereen verplicht uit Brabant thuis te werken maar ik zou het niet gek vinden om ons allemaal voorlopig te wijzen op thuiswerken. En er zijn veel meer kantoorjobs waarbij dit mogelijk is maar waarbij managers toch graag iedereen op de vloer zien. Dat vind ik lastig te begrijpen en vind dat de overheid best wel een uitspraak daarover kan doen. En dan niet alleen als je klachten hebt of uit Brabant komt.
Nou dat hoop ik maar dat mensen dat bedoelen. Merk dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een totale lockdown.
Dat is ook wat ik bedoel, waar trek je de grens, wie mag wel werken en wie niet. Wie moet thuis blijven met 2 x niezen en wie mag wel werken (ook als je in de gezondheidszorg werkt).
Zo simpel is het niet.
Afdrogen met wc papier/keukenpapier. Doe ik ook op m’n werk, bij ons doet de föhn het niet goed. Vindt mijn baas niet leuk, want ‘weet je hoeveel zo’n pak wel niet kost?’. Eeh ja, veel minder dan mij twee weken doorbetalen bij ziekte.
Ja dat denk ik ook. Ik luisterde net een interview met een Amerikaanse viroloog en hij zei dat mensen met obesitas tot de risicogroep behoren…
Maar er is toch ook een middenweg tussen totale lockdown en nu?
Zoals alle concerten en (sport) evenementen voorlopig stilleggen. Nu gaat alles / groot deel buiten Brabant door en worden alleen de Brabanders dringend verzocht niet te komen.
Ik snap dat dat ook geld kost (hoewel veel sport evenement volledig/bijna volledig op vrijwilligers draaien…), maar dat zou toch al schelen?
Even niet meer gymen met de scholen/sportscholen, want daar zit ook iedereen zwetend opgehokt op de zelfde apparaten.
Dat soort tussen maatregelen, doet dat niks?
(= serieuze vraag)
een gezin hier uit de buurt zit met zn 6en in quarantaine thuis omdat ze vonden dat hun ski vakantie naar italie wel door kon gaan. Top joh.
Die skivakantie was vast twee weken geleden (aanname), toen was het toch wel anders dan nu dus ik neem het ze eigenlijk niet kwalijk. De stand van zaken was toen anders. Vooral heel vervelend dat ze nu met z’n allen thuis zitten. Dat lijkt mij dus echt horror.
Ik dénk eigenlijk dat de meesten het virus al dragen, maar er niet ziek van worden. En dat het nu een kwestie is van doseren ipv het verspreiden tegenhouden om de gezondheidszorg te ontlasten. En dat daarom dus die maatregelen zijn ingezet. Laten we eerlijk zijn, ook bij gewone griep is besmetting bijna onvermijdelijk. Dat verspreidt zich zo snel. Ondanks dat wordt niet iedereen ziek, net als bij dit virus.
Als er straks geen cruiseschepen, influencers of oude totalitaire regimes meer zijn dan ga ik dat niet suuuuuper jammer vinden.
Ik begrijp wel echt weinig van mensen die roepen om een lockdown maar ondertussen zelf te beroerd zijn om de nu nog minimale aanwijzingen van het rivm te volgen.
Ja helaas is dat zo. Maar het hele systeem werkt daarin door, dus wordt iedereen daar waarschijnlijk ook door getroffen en dat zijn wellicht mogelijk ook hele grote gevolgen.
Onze levens zijn gebaseerd op dit systeem. Of we moeten met z’n allen zelfvoorzienend worden in een zelfgebouwd hutje op de hei. Vrees ik. Dit hele probleem is een grote keerzijde van onze “veilige” bubbel. Heel zwart wit gezien, hoor.
Normaal erger ik me er al aan als klanten 10 cm voor m’n gezicht gaan hangen als ze een vraag hebben, maar nu al helemaal. Heb echt de neiging om briefjes door de winkel te hangen om aub 1m afstand te houden van het personeel (en dan hopen dat het erin blijft zitten )
Ja klopt, ik snap het ook helemaal maar realiseerde me weer even hoe het zit
Gister op het kdv was er een moeder voor me die haar kind kwam halen en die zei: “oh geef je X (juf) nog even een high five? Oh wacht- nee laten we maar niet doen hè…” en ze was bloedserieus.
En X zegt: “eh, naja we knuffelen jullie kinderen ook tijdens de fles en wiegen ze ook voor het slapen dus… een high five kan er wel bij hoor haha.”
Maar moeder vond het geen goed idee
(edit: baby groep dus hè haha)
Waar hoor/lees je dat dan?
@strudeltje hee ik heb je een tijd niet hier gezien geloof ik! Ik heb dat met handen wassen en handenschudden ook. Beter blijven mensen dat grondig doen en raken we elkaar niet allemaal zo aan meer :’)
Haha klopt, ik ben een sporadisch verschijnsel
De nos zegt nu ook dat je beter een boks kan geven dan een high five, nu dat je geen handen mag schudden, laten we het gewoon allemaal niet doen?
Haha hoe denkt ze dat je urenlang voor een baby zorgt zonder deze aan te raken?
We wachten hier nog de persconferentie af, maar het is haast wel zeker dat wij vandaag of morgen gaan sluiten. Ik werk nog voor 1 week op de hogeschool hier, dus raar afscheid zo.
In mijn omgeving, op facebook (ja i know).
Maar ik was eerlijk gezegd ook behoorlijk geshockeerd over hoeveel forummers er schijt hebben aan die aanwijzingen toen ik daar gister een poll over plaatste. Maar ik weet niet of die mensen ook pleiten voor een lockdown hoor.
Ben wel benieuwd wat er vandaag uit het crisisoverleg gaat komen.