Coronavirus

Volgens mij was die ook als je geen klachten hebt, een maatregel van de veiligheidsregio’s Brabant (of zoiets) en niet van het RIVM

1 like

Sorry, waar? Ik weet niet waar je woont.

Ja haha. Onze zoon wordt in slaap geknuffeld vaak, ben blij dat ze dat doen en nog steeds doen.

@anon63310820 ja dat dacht ik dus ook haha. Geen luiers, niet meer optillen en zelf je fles drinken kiddo’s hihi.

1 like

In één van de noordelijke provincies. De exacte plek zeg ik ivm privacy liever niet. Dit hoor ik overigens van mijn manager haha dus het kan zijn dat er ook niks van waar is. Alleen het aantal gevallen stijgt hier wel behoorlijk snel.

Ah ik dacht even in het buitenland! Nou is Groningen wel bijna buitenland hoor, maar toch. :cowboy_hat_face:

Ik werk in een supermarkt en wij pakken geen geld aan van klanten.
We vragen het ze neer te leggen.
Was net een man helemaal boos dat dat nergens op sloeg want het boeide hem niet.
Dus toen zei ik; nee maar u heeft misschien nog een moeder die boven de 70 is en als zij besmet raakt dan is er een grote kans dat het slecht afloopt. Ik doe het niet voor mezelf en ook niet voor u maar voor de risicogroepen.

Heeft niks meer gezegd. Doeiii

44 likes

Ik snap dus echt niet waarom de rivm dit advies ook niet op haar site zet? Dit zorgt toch alleen maar voor verwarring zo🤷🏻‍♀️

2 likes

Maar oprechte vraag, dat heeft toch ook geen zin? Je raakt allebei dat geld aan. Misschien pak jij het op een andere plek maar dat is zo dichtbij elkaar, en met later dat briefje teruggeven aan een andere klant pak je het misschien wel op dezelfde plek.

1 like

Jup haha, zelfde idd. Leuk, een dorpsgenoot :slight_smile:

Geen idee, we hebben dit meegekregen vanuit het cbl die het weer van het RIVM heeft. Ik werk gewoon mee. Geeft klanten een prettig gevoel.

Denk zodat de klant de handen van de cassiere niet hoeft aan te raken ofzo?

1 like

Het gaat erom dat bij geld aangeven je vaak elkaars hand aanraakt dus dat willen ze voorkomen

Ik dacht ook dat er briefjes werden opgehangen dat mensen alleen maar konden pinnen? Maar dat is nog niet dus.

Ik heb inmiddels al het geld terug van mijn Rome stedentripje van over 2 weken. Ik heb lang geklaagd bij mijn annuleringsverzekering, maar die vergoedden niets en hadden mijn e-mailadres geblokkeerd :joy:. Uiteindelijk alles terug gekregen van Booking.com.

Ik denk dat ik mijn vakantie nu maar ga vieren bij mijn ouders op het platteland. Ik zou anders ook naar familie gaan in Brabant, maar dat sla ik over.

Ik denk dat je daarmee nog geluk hebt gehad want zie nu dit:

Reizigers krijgen toch geen geld terug na inreisverbod VS

“Er bestaat geen recht om kosteloos te annuleren, omdat dit buiten de invloedssfeer van reisorganisaties valt.” Dat zegt de voorzitter van brancheorganisatie ANVR. Daarmee komt hij terug op zijn opmerkingen vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal .

“Er is een kwestie van overmacht en in dat soort situaties moeten beide partijen risico’s en kosten delen”, aldus Frank Oostdam nu. Hij raadt mensen aan om contact op te nemen met de reisorganisatie om te kijken wat er geregeld kan worden. Denk dan aan het omboeken van de vlucht naar een ander moment, of naar een andere bestemming.

Waarschijnlijk dekt ook de annuleringsverzekering deze kosten niet.

2 likes

In de buurt van Brussel blijken er 34 mensen besmet in een rusthuis. Arme oudjes :pensive:

1 like

Eindelijk een antwoord wat we tegen de ontlezing moeten doen!

3 likes

Nee, ligt eraan bij wat voor tent je verzekerd bent, maar de meesten vergoeden geen corona gerelateerde annuleringen.

Booking had gelukkig een speciale forced circumstances clausule voor de landen met een negatief reisadvies. En de vluchten zijn door de luchtvaartmaatschappij gecanceled, dus ik kreeg van hen alles terug.

3 likes

Haha nee, dit heb ik gister ook gedaan

Wie was er ook alweer Maluma-fan hier?