Coronavirus

Ik denk dat het risico er zeker zal blijven, maar vrijwel alle maatregelen gaan niet om het risico helemaal wegnemen want dat is bijna onmogelijk, maar om het risico zoveel mogelijk te verlagen. Bij direct hand-op-handcontact heb je toch meer kans op overdraging dan bij mogelijk indirect contact. Dusja denk wel dat dit soort maatregelen zin hebben, ondanks het feit dat ze het risico niet helemaal uitbannen.

2 likes

Godver wat een nachtmerrie!

1 like

Ik moet vanaf morgen tot nader orde thuiswerken. ( Niet in Brabant)

Ik werk in een kantoortuin, dus volop bestemmingskans. Veel mensen zitten al ziekig thuis.
Ik ben blij dat mijn bedrijf het heft in eigen handen neemt.

1 like

Wat, dat kunnen ze toch niet vragen van iemand. Of nou ja, misschien hangt het af van de sector. Werkt hij in de zorg? Of echt kantoor?

Wow heftig, wat doet hij voor werk dan, in een ziekenhuis?

Huh kunnen ze dit wel vragen van medewerkers? En naar huis sturen en daar 2 weken binnenblijven is geen optie?

Oh damn dit is echt heel erg raar, maar waarom ook? Het beste is toch als iedereen thuis blijft.

Heftig, werkt hij op een plek waar hij kritieke systemen in de gaten moet houden?

He?! Dat is echt bizar en lijkt me ook niet toegestaan.
Of is hij toevallig militair die op de kazerne moet blijven?

Krijgt ie dan ook alle 336 uur uitbetaald? anders zou ik denken ammehoela.

9 likes

Je kunt het toch prima serieus nemen (lijkt me dat je dat sowieso moet doen trouwens) zonder meteen alles af te zeggen. Als je niet in N-B woont kun je volgens de huidige adviezen gewoon gaan. En oppassen kun je doen door regelmatig je handen te wassen en niet aan je gezicht te zitten, en zelf in je elleboog hoesten en niezen.

2 likes

Vanuit mijn werk is er nog steeds niks bekend betreft protocollen etc. Ik hou mijn hart vast voor als 1 van de bewoners (ggz) het krijgt. Wij hebben namelijk veel collega’s met een zwakker imuumsysteem of met ernstig zieke familie, en wie gaat er voor de bewoners zorgen?:pensive:

Om 14uur persconferentie met Marky Mark, mét gebarentolk.

13 likes

Jullie gewoon :joy:

Ik merk dat ik echt moet wennen aan dat hele handen schudden idee. Heb vanmorgen twee sollicitanten gehad, en we losten het op met een elbow bump. Vind het echt heel bizar als ik er bij stil sta. Het is zo formeel waar ik werk, maar in tussen staan we te elbowbumpen.

12 likes

In mijn stad worden verschillende festiviteiten en indoor feesten uit voorzorg afgelast lees ik net. Omgeving Utrecht/Gelderland

Ik heb zojuist bericht van m’n werkgever gehad dat het crisisberaad nu gaat over of de scholen gesloten moeten worden. Ik ben benieuwd…

1 like

Dat vind ik wel zorgwekkend. Ik werk zelf ook in de zorg en krijg dagelijks veel mails met updates rondom de maatregelen die getroffen worden, die best ingrijpend zijn. Ik hoop dat ze bij jullie snel volgen!

1 like

Het gebouw waar ik werk is gewoon helemaal gesloten… ben net toevallig vandaag op weg voor een lang weekend in NL. Ben benieuwd of ik maandag nog naar kantoor moet/kan/mag…

Oh jemig NIET DE UNI. Ik heb nog 1 week nodig voor m’n data verzameling en dan kan ik vanuit huis verder en afstuderen voor ik baby ga baren haha.

Ja: dit was even mijn extreem selfish kant die dit uitte.

12 likes