Coronavirus

Had eerst goed idee gestemd, maar weet het eigenlijk niet zo goed. Want als al die kinderen dan thuiszitten terwijl zij zelf en hun gezin geen verschijnselen hebben, hebben ze misschien meer de neiging om gezellig met elkaar op pad te gaan naar openbare gelegenheden om verveling tegen te gaan.

Waarom vind ik Wopke Hoekstra zo aantrekkelijk?

Hij heeft die priester appeal.

26 likes

111 nieuwe besmettingen, totaal 614 (bron RIVM)
Dat is minder besmettingen dan gister. Dat is een klein maar positief singaal.

4 likes

De eerste in Dordt, het bleef lang rustig daar, zo tussen Rotterdam en Brabant in.

3 likes

Vraag me wel af of dat aantal afhankelijk is van het aantal afgenomen testen. Of is het aantal testen per dag ongeveer gelijk? Geen idee hoe dat in zijn werk gaat

2 likes

Uiteindelijk zal dit toch sowieso afnemen ondanks dat het misschien toeneemt?
Omdat ze soort van alleen huishoudens tellen als geval, dus in het begin gaat dat rap, maar daarna worden er wel meer mensen ziek, zonder dat we een toename zien.

Doordat ze met die Ene in huis zitten (denk gezin van 5 met 1 officiële besmetting, dan kan het de dag erna oplopen van 1 naar 5 maar dat zien we niet). De huishoudens zijn sneller op als de mensen zegmaar. Toch :face_with_monocle:?

Edit: volgens mij staat dit er enorm vaag🤣

1 like

Zou de persconferentie niet om 14u zijn?

Oooh oké

Dat weet ik ook niet, maar ik denk niet dat het aantal testen verminderd is, maar dat de capactiteit volledig in gebruik is.

Nee, dit is ook niet een absoluut getal, maar het geeft wel aan hoe en hoe snel het zich verspreid. Dat is wat het RIVM in beeld probeert te krijgen.[quote=“FISSA, post:2550, topic:16198, full:true”]
Nee want ze testen familieleden niet meer en sowieso minder mensen dus dat is opzich geen klein of positief signaal
[/quote]
Maar het gaat toch ook om aantal gevallen op basis van testhoeveelheden. En dan geeft het wel degelijk een idee. In ieder geval lijkt het niet exponentieel verder te groeien (op dit moment).

1 like

Ja dat is ook weer zo, maar die hebben geen invloed op het getal van mensen die erbij zijn gekomen. Dat is nu heel scheef.

Het totaal getal is idd ook scheef, doordat die mensen niet van het aantal afgetrokken worden…

1 like

Denk niet dat dat collegas gaat lukken met auto immuum ziekte of wanneer wij in quarantaine moeten.

Jup hier ook een zzp’er. En ik werk oa veel voor een hogeschool (waar ik voor fotografeer. Portretten, maar ook veel bij evenementen en bijzondere dingen die daar gebeuren). Ze hebben voor de komende maand alle events waar grote groepen komen (en ook externen) afgeblazen. Doei €2000,- omzet deze maand. Heb wel een buffer hoor en de maand februari was heel goed voor mij, maar dit is wel zuur.

Wij doen trouwens 1-2x per week boodschappen. Was net bij de Lidl voor de komende dagen verse boodschappen halen, het was zó druk. Alle kassa’s open, dikke rijen. Wel wcpapier in overvloed, lag overal in de winkel haha. De paracetamol hebben ze daar trouwnes verholgd van 50 naar 89ct per doosje.

1 like

Ik heb net ook vernomen dat het concert waar ik aankomende maandag naartoe zou gaan gecanceld is (Chelsea Wolfe). De Amerikaanse zangeres en haar bandleden waren al in Europa maar met de regels waarmee Trump kwam aanzetten zijn ze nu snel op het vliegtuig gestapt naar hun thuisland.

Zie hier, het gaat niet om, om iedereen te testen, maar om te zien waar en hoe het zich verspreid.

1 like

Thanks voor de info!

1 like

Die had ik idd gelezen, maar ik snap niet helemaal hoe ze dat dan aanpakken met die contact onderzoeken?
Want, die 4-5 mensen in 1 huis hebben niet dezelfde contacten gehad. En contact onderzoek doen ze toch alleen als het is vastgesteld? Dus daar sla je toch grote groepen/aantallen over…?

Was net ook bij de supermarkt hier en het was écht druk. Dingen als bloem en tomatenblokjes waren al bijna op en in ons dorp is niet eens iemand besmet?!

Heb wel een extra pak bloem en melk meegenomen, want ik wil potverdrie op zondag gewoon pannenkoeken kunnen eten.

4 likes

En @maison en de andere zelfstandigen die vrezen voor inkomensverlies, wel uitstel van betaling mogelijk. Nog steeds kut om inkomen te verliezen natuurlijk, daar niet van

2 likes

Als ik al die foto’s van lege wcpapier- schappen zie ben ik toch extra blij met mn bidet!

5 likes

Heb je dat interview met de RIVM-baas gelezen dat hier vanochtend werd gepost? Dat schept misschien wat duidelijkheid.

2 likes