Ahead of the curve
ik denk dat ze wat forsere maatregelen gaan nemen
Even dit stukje uitlichten omdat veel mensen het niet door hebben geloof ik:
“Sinds begin februari wordt in 42 huisartsenpraktijken, verspreid over heel Nederland, iedereen met griep of luchtwegklachten getest op corona. Tot dusver heeft alleen een huisarts uit Eindhoven iemand positief getest.”
@Fishing en @Solsikke Ik kan het ook niet precies uitleggen, maar idd in het interview met de directeur van het RIVM gaat het ook niet om absolute aantallen, maar om hoe het zich verspreid (dus in algemene zin, waar, met welke snelheid etc). En zijn de maatregelen (dus blijf thuis als je verschijnselen hebt) erop gericht dat zo snel mogelijk wordt ingedamd. Daarom is het ook belangrijk dat mensen die eigenlijk griep of een verkoudheid hebben thuis blijven. Die kunnen ze niet allemaal testen en daar zal vast iemand onder zitten die corona heeft. Door iedereen thuis te houden, hopen ze de verspreiding tegen te gaan.
Maar eigenlijk blijf je dan achter de feiten aanlopen want ik kan niet echt extra werken en hou niet veel over elke maand 
Drie mensen straks aan het woord. Ik denk niet dat ze met z’n drieën gaan zeggen: “We gaan nu helemaal niks doen”
Offtopic maar jammer dat ik voor dit jaar net een substantieel hoog bedrag voorschot Ib heb overgemaakt aan ze (moest voor de 28e feb binnen zijn en bij in 1x betalen krijg je iets meer daan een procent korting wat hoger is dan de spaarrente die je momenteel krijgt). Lang leve kinderopvangtoeslag en dat dat dus is berekend over 2018 terwijl ik in 2019 minder omzet heb ivm 4 maanden verlof en daarna van 6 naar 3 dagen werken ben gegaan. Maar goed, krijg dus ooit volgend jaar een keer een mooi bedrag van ze terug zullen we maar zeggen😜
Vind aantoonbaar trouwens wel lastig… heb nu natuurlijk voor deze opdrachten de annulering maat ongeveer de helft van mijn werk is wat meer last minute (paar weken van te voren). Dus al die dingen die nu niet worden gepland, wordt ik ook niet voor gevraagd. Dus wat is dan aantoonbaar? Dat ik de afgelopen 3 jaren bij klant X in maart-april bij X, Y en Z heb gefotografeerd maar dat die hele dingen nu niet hebben plaats gevonden vanwege Corona? Heb met klanten we goede contacten dus kan van hun vast wel zwart-op-wit krijgen wat ze annuleren/verzetten waar ze me normaal voor vragen, maar dit is denk ik wel lekker fraudegevoelig
Ik wacht op de persconferentie en vind dit spannender dan het moment waarop werd gezegd dat Rotterdam Eurovision mocht presenteren. Vooral omdat ik lichamelijk ook baat als scholen tijdelijk even dicht moeten. Hoewel ik vermoedelijk geen Corona heb.
Noorwegen is ook in lockdown nu
Ik hoop stiekem dat ze de scholen/universiteiten gaan sluiten? Ik heb overmorgen tentamen en om nou met 1000+ man in een zaal te zitten kijk ik ook niet naar uit, maar het zorgt daarnaast natuurlijk ook voor problemen, maar ik heb het idee dat Nederland gewoon wat achter loopt qua maatregelen. Voor mezelf maakt het niet uit maar mijn ouders vallen allebei in een risicogroep, wil dat echt niet doorgeven aan ze 
Dus NL luister naar de verstandigen Noren en Denen.
Hij is toch ook best aantrekkelijk, haha 
Heeft hij big dick energy of eerder rijkelijk belegde hostie energie?
Ik kijk nu npo1 en in de balk onderaan staat dat de persco om 14:45 begint, dus iets eerder al dan 15:00
Ik werk in een callcenter en heb net geappt hoe het zit. We moeten komen en ze houden het kantoor goed schoon. Supervies met die headsets en toetsenborden. Geen zin in!
Klinkt pijnlijk joh
Ik vind het nu echt spannend worden. Werk in het onderwijs (noorden vh land), heb een zwak immuunsysteem (krijg ik wel medicijnen voor) en ben net 4 week in verwachting…
Nee, helaas niet. Overdag werken er gewoon kantoormensen en wij werken ‘s avonds aan hun bureau, dus vaste plekken kan ook niet 100%. En je moet de telefoon ook aanraken om het nummer in te toetsen, gaat niet vanzelf…
Kan je de persconferentie online kijken?
npo.nl net 1