Coronavirus

Voor hoe lang?

Tot iig einde van deze maand.

Hoezo gaat school dan wel door?

Vind het niet erg ingrijpend. Eerder vooral noodzakelijk dat dit nadrukkelijk wordt benoemd.

Kijk anders gewoon ff

8 likes

Te grote maatschappelijke gevolgen (en economisch dan ook weer uiteraard)

2 likes

weinig besmettingen, maatschappelijke gevolgen groot, geen risico groep en niet veel internationale aspecten.

1 like

Ja ik lees het nu, maar ik vind het wat vaagjes eerlijk gezegd.

Wat zei hij nou over niet naar buitenland? Ging me even te snel dus gemist op welke groep dat nou sloeg…

Mwah heel NL zoveel mogelijk thuiswerken vind ik best veel, + alle evenementen afgelast, ouderen zoveel mogelijk binnen. Niet heel onverwacht hoor maar toch. Maar goed op mij persoonlijk heeft het niet zoveel effect op dit moment, zit toch al hele dagen thuis dus no biggie

2 likes

Hahaha ja same!

Geldt voor de mensen die werken in de zorg.

1 like

Oké, maar scholen gaan niet dicht. Begrijp alleen niet… als je de gemiddelde kleuterklas neemt, is 25 van de 30 verkouden. Dan gaan al die klasjes door met 4-5 kinderen?

2 likes

Ik werk in lokalen met 70 mensen. Na 4 uur wisselt die groep en krijg ik 70 andere mensen in mijn lokaal. Het is geen 100 maar als ik op een dag zeker met 140 mensen direct contact heb vind ik het raar dat we vooralsnog open moeten blijven. Ze komen ten slotte uit verschillende windrichtingen (want regionale school).

Ik zie het verschil niet tussen een evenement met 100+ mensen of deze situatie. Kan iemand me dat uitleggen?

4 likes

Zijn overal liveblogs, waarom zou je je nieuws van een forum halen wanneer professionele journalisten letterlijk minuut tot minuut opschrijven wat er gebeurt.

8 likes

Moeten mensen zonder klachten die in Brabant wonen thuiswerken tot 31 maart? Of alleen met klachten?

Zorgpersoneel

1 like

Volgens mij iedereen die kan thuis werken zo veel mogelijk thuis werken

2 likes

Kun je wel zien dat we snel aanpassen, een week geleden had ik dit heftig gevonden en een maand geleden ondenkbaar

3 likes

In principe als je kan proberen te doen zo te lezen

1 like