Coronavirus

Het is toch uberhaubt niet mogelijk om op deze manier te werk te gaan en zo het virus in te dammen? Iedereen moet zoveel mogelijk thuiswerken? De kantoorbanen dan neem ik aan? Of moeten hotels/restaurants straks allemaal dicht? Bij ons komen per dag 40 gasten in het hotel, ook max 40 in het restaurant. Reken uit hoeveel mensen er per week komen en waar die wel niet allemaal vandaan komen? Eten bereiden. Hotelkamers schoonmaken. En dan evenementen aflassen? En de zorg dan? Één grote bron van ziekteverwekkers.

Ik snap gewoon niet hóe ze dit willen indammen en er vanuit gaan dat wij ‘het volk’ allemaal netjes luistert naar de overheid.

1 like

Dit! Alleen toen Markie zei “wij willen niet!” over onderwijsinstellingen.

1 like

Samenvatting voor iedereen die het gemist heeft

11 likes

Zal de WIDM finale zaterdag dan ook niet meer met toeschouwers zijn? Daar hoop ik stiekem wel op.

15 likes

Denk het niet, nee

Mijn moeder wil heeel graag dat ik vanuit m’n studentenkamer in Brabant naar Zuid-Holland ga voor de zekerheid. Weet nou niet of het overdreven is, en weet ook niet of 2 weken met m’n ouders nou echt ideaal is…

1 like

Dus als ik het goed begrijp gaan bijvoorbeeld sportscholen ook dicht?

“Mensen moeten meer gespreid reizen in het OV en niet dicht op elkaar staan”

Meanwhile, ik 5 dagen per week gesandwitched in de metro+bus om op de hogeschool te komen (waar alle lessen ook gewoon doorgaan en ik wel heen moet omdat ik alleen werkcolleges krijg, anders haal ik mn studie niet?)

16 likes

Nee gaat niet door met publiek

Edit: bron https://www.nu.nl/media/6036990/livefinale-wie-is-de-mol-zonder-publiek-na-nieuwe-maatregelen-corona.html?redirect=1

2 likes

Lijkt mij niet nodig, als het erop aankomt kan je vast die kant nog wel op!

Ik dacht iets over musea te horen in de persconferentie, maar kan er niets over terugvinden. Heeft iemand het ook gehoord/onthouden?

Nee, hoezo heb je dat idee?

Is ook een drukke omgeving waar best flink wat mensen op elkaar staan en apparaten en gewichten weinig schoongemaakt worden.

Ja dacht ik ook al! Ze bood zelfs aan om mij op te halen (2,5u heen en terug) dus dat is altijd nog een optie denk ik!

1 like

Oké, je mag dus niet naar evenementen of bijeenkomsten met meer dan 100 mensen. Rutte zegt dat bijv. kerkbijeenkomsten met meerdere mensen wel kan, maar dat die dan moeten spreiden over verschillende zalen…

Is het dan wel oké om naar de bioscoop te gaan? Ik heb een kaartje voor Widm in de bios komende zaterdag.

Denk het wel, zitten denk ik geen 100> mensen in de zaal toch?

1 like

Je zou er dus zelf voor kunnen kiezen om dat niet te doen, maar het is in principe geen maatregel. Met sportbijeenkomsten worden sportverenigingen bedoeld en het is zonder twijfel ook een referentie naar hardloopmarathons.

In Italië moesten veel mensen blijven werken. Vervolgens werden de kinderen naar de opa’s en oma’s gebracht die dan ziek worden en komen te overlijden. Ja dat wil je dus niet dus daarom blijven de scholen open.

18 likes

Op NOS zeggen ze dat je en klachten én koorts moeten hebben zodat ze niet te weinig mensen in de zorg overhouden

2 likes

Je kunt zelf bedenken dat het in dit geval sowieso niet handig is, ongeacht wat het kabinet voorstelt.

2 likes