Coronavirus

Mijn zusje van 13 is hem ook a met de grond gelijk aant maken op der social media “kneus” is nog het netste wat ze op der storie heeft gepost. Normaal reageer ik nooit op die domme puberstories van der (alleen op de normale hahaha) maar nu heb ik haar tocheven uitgelegd wat het gevolg zou zijn van scholen sluiten voor de zorg en dat ze het ook wel fijn zou vinden als onze vader (ze is een nakomertje) ziek wordt, hij hulp kan krijgen;)

Die ziet natuurlijk der hele maand maart netflix en chill in rook opgaan😂

12 likes

Ik geniet van de zachte G van deze mevrouw

1 like

Ik vond dat Rutte het goed deed de conferentie, rustig en duidelijk.

13 likes

Shiiit kunnen we geeneens voetbal kijken tijdens deze barre tijden waarin we nergens vertier kunnen zoeken

2 likes

Yes please!!

Nee in de zorg geld:
Verkouden + koorts dan pas thuisblijven (en contact met leidinggevende).
Enkel verkouden en hoesten is dus gewoon werken.
Anders ligt de hele gezondheidszorg op zn gat.
Plus mensen in de zorg mogen niet naar het buitenland.

Kwamen er nou nog extra maatregelen voor Brabant?

Mooi hoe Rutte sprak over ons zorgpersoneel. Hoop dat het kabinet gaat inzien dat zorg heel belangrijk is en niet op bezuinigd moet worden.

21 likes

Ja, om 17.00u houden de Brabantse vertegenwoordigers een persconferentie over (mogelijk) aanvullende maatregelen.

1 like

Je zou denken dat dit lekker beknopt en duidelijk is, voor iedereen helder en te begrijpen. We gaan het zien :grin:

1 like

Ik moet zo werken achter de kassa, ook echt geen zin in. Nog steeds elke 5 minuten de vraag om handgel en volgens mij hangen er bij ons nu ook briefjes met liever niet contant betalen

Oh ik lees nu dat de veiligheidsregio’s in Brabant het niet weten:

Officieel niet, maar ik worstel er ook mee… mijn verstand zegt wel dat nu ik zwanger ben, mijn immuunsysteem niet al te best is, dus ik kan me voorstellen dat ik vatbaarder zou kunnen zijn…

2 likes

Bij mij was er niks van het hamsteren te zien! Rustig en alle schappen waren vol

1 like

Maar hoe ga je dat doen met kleine kinderen? Kid waar ik op babysitten had sowieso elke 2 weken verhoging en bijna elke week wel een snotneus. Ik ben blij dat ik niet meer oppas want ik had dus 1x in de maand verhoging en/of was verkouden. Maar ook de kinderen in mijn omgeving zijn altijd aan het snotteren. Wordt lastig dan. Ik ga ze iig ook vermijden :’)

Ik heb dit aan de vk gevraagd (16wkn morgen) wat ik begreep ben je vatbaarder maar verloopt het juist milder. Omdat je lijf meer in paraatheid is ofzo, omdat het nieuw leven moet beschermen. En is er geen gevaar voor de baby/foetus gebleken tot nu toe…
Maar dit is wel 2wkn geleden dat ik dit vroeg …

Daar zijn toch nooit live lessen? Virtueel op zo’n scherm is daar toch de standaard?

Ik kies er dan inderdaad maar even voor om het niet te doen. Dat begreep ik inderdaad al, maar bijvoorbeeld in musea’s waar deze maatregel wel voor geld, zijn ook niet altijd 100 mensen aanwezig/zijn de musea’s überhaupt te klein om 100 mensen te ontvangen. Daarom vroeg ik me af of dit ook zou gelden voor (grotere) sportscholen.

Bij mij was ook nog bijna alles vol. Maar merk wel dat ik nu een soort van druk begin te voelen om wel vast wat houdbare dingen in te slaan, just in case. Terwijl ik hiervoor er heel erg rustig onder was

Vind het eng dat ik het nu eens ben met Wilders

5 likes