Coronavirus

Persoonlijk zou ik het misschien wel doen afhankelijk van je werkzaamheden en sociale contacten. Zolang je daar rekening mee houdt en je zelf natuurlijk niet in een risicogroep valt of al symptomen hebt, denk ik niet dat je verspreiding tegengaat.

Edit: ik werk zelf in het onderwijs dus hoef me weinig zorgen te maken over zo’n fitnessapparaat als je je bedenkt hoeveel contact ik op dagelijkse basis heb. :woman_facepalming:t2:

Ik ga naar mijn yogales met gedeelde matjes nu. Kan niet wachten om straks 500 berichten bij te lezen.

Wat of waar zegt hij dan iets? Er is nu geen debat bezig ofzo toch?

Ik denk idd dat door dit soort gevolgen er alsnog eea gaat sluiten/thuis komt. Ik snap namelijk ook dat als er maar 1 kindje kan komen omdat de rest verkouden is, de groep even dicht gaat?

Overigens… wat gebeurd er dan nu met de uren? Bij ons kdv is het zo dat je gewoonlijk betaald voor je uren, je krijgt alleen uren tegoed die je binnen 3mnd moet opmaken. Maar als allle kinderen ineens 3wkn tegoed krijgen… ben benieuwd

Bij de NOS live-stream op youtube interviewen ze wat mensen en praten ze na

1 like

Maar hoe ziet men dat voor zich dan, als alle scholen dicht gaan?
Dan moeten ook alle ouders thuis blijven, en wat Rutte zegt, deze zijn juist hard nodig, helemaal in sectoren als zorg, politie etc.
Denk dat dat allemaal niet zo makkelijk werkt, helemaal als je je bedenkt dat we sociale contacten moeten beperken. Dus oppas regelen en dan wel zelf gaan werken gaat dan dus ook niet helemaal op…

4 likes

Momenteel ben ik vandaag nèt aangenomen bij een nieuwe baan. Hoop dus daarom niet dat ik Corona oploop tijdens mijn proefperiode.

1 like

Onze opvang zegt we snappen dat het lastig is maar willen het advies voor Brabant handhaven. Dus bij verkouden of hoesten toch thuis blijven ookal weten we dat ze dat al maanden zijn. Dus K. is deze week thuis en ik werk als ze slaapt. In de praktijk dus 3-4 uur overdag en dan nog van 8-12 savonds :joy: gelukkig voor deze week veel computerwerk maar mn opdracht voor volgende week is djs gecancelled en daarna hadden we vakantie.

1 like

Ah gefeliciteerd!

1 like

Uni’s en hogescholen kunnen gewoon dicht. Het ouderargument gaat daar niet op, plus ook zonder hoorcollege’s zijn daar >100 man. Gebeurt in Denemarken en andere landen ook. Maar hey laten we vooral niet logisch nadenken.

14 likes

En ohja ouders die hun verkouden of hoestende kind toch hebben gebracht zijn allemaal al vrij snel gebeld dat ze ze weer op moesten halen begreep ik van een kennis (die had de kleine dus dinsdag lekker koppig wel gebracht en gezegd neeee sinds dit weekend hoest ze niet meer… ze was nét op der werk toen ze belden dat ze der toch echt zsm moest komen halen😂)

Dat scholen met kinderen open blijven snap ik nog wel, maar dit dus idd niet

Zijn er dan zoveel mensen tegelijk bij elkaar?

Ja bij ons zitten de groepen ook standaard te vol om je uren te kunnen inzetten, maar nu wordt het wel heel duur: wel betalen, geen inkomen / minder (zzp) en geen tegoed in kunnen zetten…

Huh, als ze zich gewoon goed voelt, waarom zou ze dan niet mogen werken? Er is een advies om als het kan thuis te werken, maar dat is geen verplichting, en ik zou zoiets ook niet voorstellen in mijn inwerkweek.
Het is niet dat puur omdat ze brabander is, ze meteen allemaal ziektes naar jullie werk toe brengt toch? :wink:

3 likes

Alle Brabanders is toch verzocht om thuis te werken als dat kan. Ik maak uit @monkeyslut haar bericht op dat dat kan, dus waarom zou je dat dan niet doen? Hebben we nou echt verplichtingen en boetes nodig voordat dit volk eens gaat luisteren.

6 likes

Ik hoop ergens, nu ze het hebben over zware economische gevolgen, dat de woningmarkt totaal inzakt.

Zou best goed uitkomen voor veel jonge mensen.

46 likes

Nouja het advies was waar mogelijk thuiswerken
Inwerken kan niet echt vanuit huis lijkt me

Ik vind dat dit iets van de werkgevers om aan te geven, zeker als je ergens net komt werken.
Mijn vriend kan ook makkelijk thuis werken, maar zijn baas zei: wat een onzin, maar het zal wel als je perse thuis wilt werken, ik ben er klaar met deze discussie!
Eindstand zit iedereen braaf op kantoor. (brabant)
Dat vind ik pas stom.

En @Fishing Ja hier ook. Heb de afgelopen 5 maanden een keer een dag kunnen ruilen, maar meestal kan het niet omdat aantal babys onder de 1 helemaal beperkt is. Dure maand dit; wel betalen voor 3 dagen opvang per week(we betalen iets meer dan 1/3e zelf) maar als ze volgende week ook niet mag is ze maar 3 dagen geweest in maart. Plus een vakantie geboekt en betaald die wss niet door gaat. En stuk minder omzet…

Maar goed om het te relativeren; als we maar samen zijn en hier redelijk ongeschonden doorheen komen is dat natuurlijk heel fijn en belangrijk.

1 like

Maar de hypotheekrentes zullen dan wel omhoog knallen, zeker nu de aandelenmarkt (AEX) half instort.