Coronavirus

oke maar als verdomme ÉÉN persoon niet een onfatsoenlijk bereide vleermuis had gegeten was dit allemaal niet gebeurd

29 likes

Misschien zijn het wel kleine hoorcolleges?

Ozzy deed het eerder en hij leeft nog:

It was the chomp heard 'round the world when, on Jan. 20, 1982, Ozzy Osbourne dined on a bat while on stage in Des Moines in front of 5,000 or so witnesses.

https://eu.desmoinesregister.com/story/news/local/kyle-munson/2016/01/20/everything-you-need-know-ozzy-osbourne-biting-head-off-bat-des-moines/79055858/

Nog een reden dus om gewoon (vaker) vegetarisch of veganistisch te eten.

3 likes

Net terug van de Appie. Niks te merken nog! Wel vleesvervangers voor een week ingeslagen (maar meer door de chille aanbiedingen)

1 like

De bron is toch nooit officieel gemaakt?

4 likes

Zou kunnen, maar ik vind denk aan je aanwezigheidsplicht alsnog niet heel OK klinken als je niet eens je huis uit mag als je verkouden bent.

Ik vind het trouwens een groot gemis dat dit nummer niet voorafgaand aan de persconferentie werd afgespeeld. Dit nummer bracht ons allen samen en kan dat nu weer doen!

9 likes

Iemand enig idee wanneer je in de risicogroep ‘ouderen’ valt, als in: vanaf welke leeftijd ongeveer?

Vind ik ook! Ik heb ook wel een groot hoorcollege maar niet zeker of het 100 man is. Wacht wel even af wat mijn uni erover gaat berichten

@Wolf kraantje gaat niet door

60+

1 like

Klopt, maar dit was al eind feb bekend dus zal er ook niet op komen ook

Echt heftig ook dit!

Mijn broertje en vriendin zitten in Amerika (vakantie)
Moeder in de stress dat ze niet meer naar huis kunnen…

Lekker dit

Nja amerika is tering streng met naar binnen komen. Maar als je gaat boeit het ze geen reet. Dus denk dat het wel goed komt met je broertje

24 likes

Ik snap de verwarring niet helemaal, er toch nu het dringende advies gegeven om zoveel mogelijk thuis te werken en zijn. Dus niet naar de bios, naar de disco, naar een concert enz. Pak je verantwoordelijkheid en ga werken als je moet of kan, en daarna weer naar huis. Ja dat is saai, maar als de helft van het land hier lak aan heeft dan komt er nog meer gedoe. Waarom zou je nu nog in een druk cafe willen of moeten staan? Ben je verkouden en werk je niet in de zorg, blijf je thuis tot het over is.
De mensen in de ziekenhuizen werken zich helemaal het schompes, dan kunnen we toch allemaal ons steentje bijdragen? We zullen allemaal iets moeten laten als we willen dat dit effect heeft.
En aangezien dit een landelijk probleem is, zal er vast rekening gehouden worden met eventuele studievertraging oid

42 likes

Hah we hadden het er al eerder over, meerdere bronnen hebben dit gezegd voordat het überhaupt in Nederland kwam en de GGD houdt aan dat het niet zo is. Natuurlijk kan het zo zijn dat dit gewijzigd gaat worden, aangezien we over de tijd meer te leren komen

Vind die betweterige toon van mensen hier ook wel irritant worden. Overheid en instanties kunnen het in dit geval nooit goed doen.
Wat Rutte zei vind ik een goeie uitspraak: met 50% van de kennis moet je 100% van de beslissingen nemen.
Ik vind het misschien belachelijk dat de scholen niet dicht gaan terwijl een alleenstaande moeder in de zorg dolgelukkig is dat ze niet óók daar nog eens aan moet denken. Misschien blijkt over een maand wel dat het virus zich vrijwel niet verder verspreid heeft op scholen. Misschien blijkt dat er heel veel kinderen ziek worden. Dat weet ik niet, jij niet, de wetenschappers niet.
Er is niet één waarheid, en ook al ben ik ook van mening dat alles “laks” lijkt, word ik toch ook echt moe van al het “jezus ze worden eindelijk wakker” “Nederlanders zijn egoïstisch en voelen zich verheven” en het geblabla.

48 likes

Zo nu hoeft niemand meer op het forum te komen vragen of ze thuis moeten blijven of niet. Volg gewoon dit.

37 likes

Bizar he… zo praten ze ook allemaal tegen elkaar (tenminste in mn zusje der vriendengroep wel).