Ik ook niet… Heb één extra pak wc-papier in huis (normale voorraad dus) 
Hamsteren met eten gaat sowieso niet werken omdat m’n vriend dan alles opvreet
Mijn vriend werkt in een ziekenhuis en nu ben ik bang om hem straks te besmetten als ik wel gewoon naar werk ga etc etc. M’n werk heeft op dit moment spoedoverleg of het dichtgaat of niet. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Kan me toch ook niet zomaar ziek melden? Ze deden vanmiddag een beetje lacherig toen ik het probeerde uit te leggen en met de vraag of ik dan thuis mag werken…
Net bericht. Ze gaan het verder bespreken en tot dan moet je met je leidinggevende bespreken. Niet normaal. Hoezo ga je als overheid niet mee in wat nu net gezegd is. Snap niks van.
Ik was m’n handen gewoon met shampoo als de handzeep op is
Hier gaat ondertussen het gerucht dat België vanaf morgen in lockdown gaat. Voor mij maakt het weinig verschil, zit toch thuis door mn burnout 
Trouwens dat hele elleboog bump ofzo is toch ook dom. Zit je eerst in je elleboog te kuchen en dan tik je die bacterien zo hup in iemands anders elleboog.
Planten ophalen?
Zo veel mogelijk thuis werken toch? Dus ja. Mijn kantoor heeft net besloten om dicht te blijven tot 31 maart, iedereen werkt thuis. Heel goed denk ik.
Ik ben tegen al dat hamsteren, maar ik merkte dat ik als tegenreactie juist nog minder kocht dan normaal
. Dus nu heb ik gisteren wel gewoon redelijk wat eten ingekocht. Geen hoeveelheden waarbij ik 3 maanden weg kan (ik ga morgen ook gewoon weer naar de winkel), maar wel voor een week + gemakkelijk eten/comfort food voor als ik ziek blijk te worden. Ik woon alleen en heb hier geen vrienden of familie in de buurt, dus dan is het wel handig/slim dat ik op z’n minst een soepje kan eten of een pizza in de oven kan steken als ik mottig ben, zonder naar de winkel te hoeven.
Ik voorspel de Elbow Challenge nu dat we allemaal thuis zitten
Nee maar je kan wrl die bacterien die de ander net in je elleboog heeft gebumpt inademen.
Overigens over dat hamsteren, zou het niet mogelijk zijn nu dat mensen met klachten thuis moeten blijven dat er minder mensen in supermarkten werken en dat er dan ook minder in de winkels komt te liggen. Ik werk zelf ook in een supermarkt dus weet dat aan de hoeveelheid dat er binnenkomt niks zal veranderen, maar misschien wel aan de snelheid van vullen (vooral bij verse producten) en ze gaan niet achter voor je kijken of iets er nog is (mits wc papier of iets wat op grote schalen binnenkomt)
Die plofkap op de microfoon van de NOS, waarmee ze de hele tijd van die ludieke vox pops houden en hem onder de neus van random bejaarden douwen, zou dat geen broeiplek zijn inmiddels?
Ja ik wist ook niet zo goed en wilde ook niet teveel meenemen. Heb wat diepvries aardappel producten, twee potjes groenten en wat pasta sauzen. Maar als ik ziek ben heb ik altijd hele specifieke wensen 
Hier komt net collecte aan de deur. Dat vind ik dan weer echt niet logisch 
Mijn werk zegt toch dat ze open blijven. Ik blijf thuis de komende week. Ik werk daar nog 5 dagen en dan ben ik weg. Daarnaast reis ik elke dag 3 uur met het ov en heb ik diabetes type 1. Doeeeei
Ik denk dat we er vanuit moeten gaan van al het zorgpersoneel. Ongeacht in welke zorgsector je werkt. Lijkt mij niet dat hier onderscheid in wordt gemaakt, gezien in elke zorgsector het personeel juist nu hard nodig is.
Mijn werkgever geeft net aan dat uit de persconferentie niet duidelijk wordt of attractieparken en dierentuinen ook dicht moeten, dus tot we dat horen blijven we open.
Manman, nee theaters en musea moeten wel dicht, maar wij niet hoor.
Ze verwachten wel dat het minder druk zal worden, dus ze gaan mensen afbellen. Ik heb mijn leidinggevende maar bericht gedaan dat ik graag de één van die mensen ben. Ik ben pril zwanger en ik weet dat de onderzoeken nu uitwijzen dat het geen effect heeft, maar hoeveel kan dat nou nu al onderzocht zijn. Het is wel goed, ik ga geen onnodig risico lopen. Ik heb nou niet werk waar de rest van NL niet zonder kan.
Ik neem aan dat je werkgever daar een protocol voor heeft.
GGZ heeft vaak al een onderbezetting en lange wachttijden. Het lijk mij dat voor jullie net als de ziekenhuizen en verpleeghuizen geldt doorwerken met luchtwegklachten totdat je OOK koorts erbij hebt. Dan pas werkverbod totdat koorts weg is.