CrossFit

Die scaling is zo kut! Gewoon de range of motion verkleinen vind ik echt belachelijk, dan kunnen ze pull ups ook scalen naar voorhoofd tot aan de bar :face_with_raised_eyebrow:
(seated) Strict presses of eventueel push ups waren een veel beter optie geweest imo

3 likes

Iemand 19.3 al gedaan?
Ik doe m maandag, toch scaled en wie weet pers ik er wel een hspu uit :innocent:
Vandaag in de box gekeken en sommigen verbaasden zichzelf en haalden er een paar! Eentje zelfs helemaal scaled tot aan de bear crawl.

Wow! Dat is wel cool!

Volgens mij heeft niemand in mijn box hem uitgespeeld. Meesten kwamen tot een paar hspu.

1 like

Toch een goede wod om de elite te bereiken haha.

Ik ga zeer binnenkort eens een proefles meedoen bij een CrossFit box. Ben heel benieuwd en vind het best spannend haha. Echt grotendeels van al die termen is echt Chinees voor mij. Heb je dat een beetje snel onder de knie haha?

De box die mij aanspreekt heeft ook bedrijfsfitness en dan zou ik voor 2x p.w. €28 p.m. betalen. Of als ik voor onbeperkt ga €37. Ik denk dat ik aan 2x eerst wel genoeg heb, want ik heb een haat/liefde verhouding met sporten.

2 likes

Ja joh, eerst twee keer per week proberen. Je bent snel genoeg overgestapt hoor.

Maar super leuk! Heel benieuwd hoe je het vindt. Die termen leggen ze goed uit en leer je zo!

1 like

Heb 19.3 vandaag gedaan, ging beter dan verwacht (ben slecht in strict handstand push ups)! Maar had nog paar extra minuten nodig om 'm af te maken :joy:

2 likes

Ik net 19.3 gedaan. Had nog tijd voor hspu maar nog nooit gelukt. Geprobeerd maar durf niet te zakken haha :joy:
Waar blijven de deadlifts?!

Ik heb net de wod ‘Harvey Milk’ gedaan.

Dit is 'em
  • For Time
  • 11 Pull-Ups
  • 27 Double-Unders
  • 19 Burpees
  • 78 Sit-Ups
  • 100 Air Squats
  • Complete Pull-Ups, then Double-Unders and Pull-Ups, then Burpees, Double-Unders, and Pull-Ups, etc. until a final round of Air Squats, Sit-Ups, Burpees, Double-Unders, and Pull-Ups

Ik ben helemaal gesloopt nu. We hadden een time cap van 30 minuten en ik heb hem echt nét gehaald met 29.30. Daar ben ik wel blij mee hoor, maar mijn god, die sit-ups zijn zooooo vertragend? De rest ga je zo doorheen, maar ik denk dat ik aan die twee rondes met sit-ups al 10 minuten kwijt ben geweest. Zo kut.

1 like

Ik ga over 2 weken beginnen met crossfit! Super spannend maar ik heb er echt heel veel zin in. Het lijkt me zo tof om jezelf eens écht fit te voelen

3 likes

Oh my goddddddd. Heb vanavond mijn eerste Crossfit-les gehad. Ik kan nu al niet meer lopen. Heb me ook echt een vet dikke sukkel gevoeld omdat ik niets aankon en alles als een sissy deed.

Dit was onze oefening:

Samenvatting

4 Min AMRAP:
3-6-9-12-15
Hangclean @40/30
Burpee

3 min Rust

4Min AMRAP:

3-6-9-12-15
Hang clean @50/35
Box jump

3 min rust

4 min AMRAP:

3-6-9-12-15
Hang clean @60/40
Burpee box jump over

2 likes

Leuk!! Ik hou echt van box jumps, die mogen er van mij veel vaker in.

Hoe ging het met de bewegingen? Had je de clean snel onder de knie?

Wat een onwijs leuke workout om mee te beginnen wel! Box jumps en cleans zijn echt twee van mijn favoriete bewegingen haha.

Wat vond je verder? Leuk? Zin in de volgende?


Ik heb gisteren voor het eerst pistol squats gedaan en ik kon ze gewoon. Wist ik niet! Vet verbaasd stond ik ze gewoon te doen haha.

1 like

Yay ik heb net m’n proefles gehad en vond het echt leuk!! Dinsdag begin ik met de basis training :grin:

5 likes

Zo rustig dit topic, jammer!

Wil namelijk even pochen met mijn RX vandaag haha… We deden een benchmark die pas een jaartje oud is: Michelle.

100 backsquats in drie tabata’s, drie keer 4 minuten lang 20 sec werk, 10 sec rust. Vrouwengewicht was 30 kilo. Lijkt weinig, maar holy hell, de laatste squats heb ik staan schreeuwen. Maar ik heb hem gehaald! In ronde drie van de laatste tabata. Ik klokte 9:18.

Het lastige eraan was dat de barbell op de grond lag als startpositie, dus niet vanuit het rek. Ik hield hem tijdens de rust dus in mijn nek, want cleanen en over mijn hoofd heen pressen kostte teveel energie, maar dat zorgde er dus wel voor dat er constant spanning op mijn rug stond. Halverwege heb ik dus een ronde rust gepakt en de barbell ff neergelegd.

2 likes

@KipTokTok Klinkt heel zwaar, goed dat het is gelukt!
Het topic is inderdaad een beetje stilletjes, maar ik als groentje heb ook niet zoveel te melden. Alhoewel, ik ben alweer sinds december bezig en het bevalt zooo goed. Ik vind het nog steeds heel leuk en ik merk dat mijn conditie ook een stuk beter is geworden. Ik ben nu op vakantie en ga morgenochtend bij een box hier met een wod meedoen, heb ik ook wel zin in!

Hoe gaat het bij jullie @Cozycute en @Bergson?

1 like

Ben nog niet meer geweest hahah :’) Heb werkelijk meer dan een week niet kunnen lopen van de (spier)pijn, ben toen een weekje naar Spanje geweest en ben nu ziek haha. Ga volgende week een tweede proefles doen.

1 like

Oeh dit klinkt echt als mijn droomworkout haha. Mentaal en zwaar voor de benen. Lekker!

Doen jullie mee aan Lowlands qualifier?

Super goed! Ben net thuis van les 5 en ik word er zo blij van. Ik vind het echt mega leuk haha en ik voldoe nu al aan de regel ‘always talk about crossfit’. Ik kan ook zowaar dingen die ik nooit had verwacht. Ik doe nu de basiscursus en die is 2x per week maar zou het liefst 4x gaan, kan niet wachten tot ik de reguliere lessen in mag!

3 likes

Hehe, leuk hoe het dan toch zwaarder is dan je denkt he. Heb je Sally wel eens gedaan? Dacht ik ook leuk met een lege bar te doen maar omg nee haha zo zwaar.

Hier steady weer aan het trainen na de open, van de week een 40min emom met 7cal ski/bike/row/rust gedaan, was lekker.
Zaterdag weer eens de teamwod mee doen, leuk voor de afwisseling.
Ik kon van de week ineens 10 DU’s achter elkaar :star_struck:

1 like