CrossFit

Ja lekker! Gewoon weer in die flow komen.

Net Grace (30 c&j for time) gedaan. Tijd niet verbeterd, maar wel zwaarder dan de vorige keer, dus dat is winst. Nu 30 kilo… dus nog een lange weg voordat ik hem met 43 kilo ga doen haha. Dat is nu mijn 1RM :sweat_smile:.

Daarna deden we nog zoveel mogelijk burpees in 7 minuten. Huilen joh. 59 gehaald, maar ik was zo stuk al van Grace.

2 likes

Haha lekker hoor, zoveel burpees na Grace.

Ik ben helaas door m’n rug gegaan en heb nog andere gezondheidsproblemen waardoor cf op een laag pitje staat en mis het zo :confounded: merk ook echt dat m’n conditie veel minder is geworden en duurt altijd zo lang om dat weer terug te krijgen. Better times coming!

1 like

Aaah shit man, maar beter ff rust dan forceren. Wel heel erg balen natuurlijk. Beterschap!

Holy moly, lekker heftige gelijk ook! Wel een hele leuke zo te zien!

1 like

Ohhh ik ben zo moe en gaar na mijn nachtdienst, maar de wod van vandaag is precies mijn ding en daarom wil ik écht niet skippen.

Een jaar geleden toen ik nog niet aan crossfit deed was het echt ondenkbaar dat ik dan alsnog ging sporten he, maar nu heb ik dus fomo.

Straks een amrap van 17 minuten… 7 overhead squats met 30 kilo en 14 box jumps. Zin in!

2 likes

Vandaag mn 2e proefles crossfit gehad en pff ben gesloopt haha. Vorige keer kon ik bijna geen trap meer lopen, morgen krijg ik mn armen niet boven mn hoofd vrees ik.

2 likes

Vorige week was ik door drukte maar één keer geweest, dus maandag ging ik eindelijk weer en het was zooo chill. Ik merkte toen ook dat ik het gewoon gemist had!
Wel mega spierpijn, ook nog toen ik vanmorgen weer ging. Vandaag hadden we vier verschillende death by’s in 40 minuten, was op sterven na dood :sweat_smile:

Ik ga sinds kort om 7 uur smorgens, voor m’n werk. Opstaan is wel even pittig maar dan ben je wel meteen fris haha. Gisteren hadden we een WOD van 45 minuten met aan het eind burpees amap, meine gute. Ik krijg altijd blauwe knieën van burpees.

@paraplu super leuk! Ik ben nu 7 weken bezig en ik kan nog steeds af en toe amper lopen haha. Maar juist dan gaan want dat helpt!

Ik begin steeds meer lol te krijgen in de speciale sweat wods die ze bij mijn box hebben. Vooral de buddy workouts vind ik vaak erg leuk. Ik vind het rennen steeds minder erg worden - vind het zelfs wel fijn als dat erin zit, mits het goed weer is - alleen dat fietsen vind ik nog steeds verschrikkelijk.
Gisteren zat ik echt op het randje van misselijkheid van de inspanning, maar ik voel me wel altijd zooo voldaan erna. Vergeleken met een paar maanden geleden is mijn conditie ook sterk verbeterd, echt fijn om te merken! Ik heb voor morgen ook nog snel geswitcht van de gewone wod naar een sweat wod. Zin in.

2 likes

Wat chill dat je merkt dat je conditie vooruitgaat, @Sax! Ik vond rennen ook altijd leuk, maar heb het nu dik een half jaar niet gedaan. Nu moet ik deze maand weer rennen van mezelf omdat er een wedstrijd aankomt, maar vind het maar confronterend :joy:

1 like

Wow ik ben echt onder de indruk van hoe mijn lichaam zich heeft ontwikkeld de afgelopen maanden. Ik ben in december begonnen, en redelijk aan het begin had ik een wod die super zwaar was en die ik toen niet kon afmaken binnen de tijd. Vandaag hadden we bijna dezelfde wod en kon ik hem zelfs met iets meer gewicht gewoon ruim binnen de tijd finishen. Ik snap niet dat ik hier niet eerder aan ben begonnen :’)

Ik heb de afgelopen keren dat ik ging steeds lange wods gehad trouwens, van 35-40 minuten. Vind dat toch wel veruit de leukste!

3 likes

Ik verbaas me daar ook soms zo erg over… ik was altijd een beetje bang voor snatches… kon het ook niet zo goed. Maar vorige week was ineens na een jaar die klik er? Nu heb ik ook echt gewoon zin om gewicht te gaan laden. Zoooo trots.

En ik had vorige week wel een grappige situatie… We hadden een wod van 23 minuten amrap met 10 frontsquats en 15 weighted box step overs… maar wel met een buy in van 1 km hardlopen. Dus ik ga rustig van start met nog 4 mannen… gaan die mannen echt als haantjes tegen elkaar racen. Zij waren dus helemaal kapot toen ze binnenkwamen en ik kwam een klein minuutje later op mijn gemak binnen en heb ze daarna allemaal met dik twee rondes ingehaald met de amrap. Was wel even een mooi momentje.

5 likes

Hahaha perfect! Pacen, Pacen, Pacen :sweat_smile:

1 like

Zijn er trouwens meiden hier die meedoen aan wedstrijden of gaan kijken? Volgende week is Lowlands en ben benieuwd of meiden van hier kijken haha. Heb er zo’n zin in :ok_woman:t3:

Ik ben van plan om weer naar de Beach Throwdown te gaan kijken!

1 like

Daar wil ik denk ik ook heen!

1 like

Was er vorig jaar ook met een vriendin en het was echt heel leuk!

Vanochtend een wod gedaan en zo nog even naar het wekelijkse rekken en strekken uurtje. Is wel lekker altijd… beetje mobility en yoga.

2 likes

Gebruiken jullie iets van tape voor op je handen? Mijn handen gaan altijd mega snel zweten dus als ik veel aan het rek moet hangen dan moet ik ook veel magnesium gebruiken. Maar nu liggen mijn handen dus helemaal open… Iemand tips?
Want het gaat wel even duren voordat dit weer dicht is vrees ik.

Ik ben nog geen grips of iets tegengekomen die ik echt fijn vind. Tot die tijd schuur ik braaf iedere keer mijn eeltplekken in de douche met een puimsteentje en ik smeer veel handcrème om het soepel te houden. Dat werkt tot nu toe. Hiervoor scheurde het iedere keer weer.

1 like

Ik heb deze nu al 1,5 jaar ongeveer. Gekocht nadat een kettlebell door de lucht vloog door mn zweethandjes :woman_facepalming: even wennen maar gebruik ze nu altijd.

1 like