CrossFit

Ik gebruik ook die van Reeva. Heb ook super fijn tape maar weet even de naam niet. Is geen rol tape maar soort tape met vinger gaten, super fijn. Oh wacht wod&done heten ze!

1 like

Bedankt voor jullie tips! Ik ben niet zo’n fan van extra dingen aan mijn lijf, dus die grips probeer ik nog wat langer uit te stellen.
Maar wat jij zegt @KipTokTok is wel een goede om mee te beginnen. Smeren doe ik altijd wel maar gebruik dan weer geen puimsteen. En dan voelen mijn handen ook weer eens wat zachter aan, haha.

Ik ga maandag Murph doen. :scream:

Heeft een van jullie hem ooit gedaan?

2 likes

Leuk dat jullie naar de Beach kijken!! Echt zin in (als de zon schijnt) haha.

Ik heb heeel veel grips geprobeerd en ben nu super blij met de mijne. Gebruik zweetbandjes zodat het niet pijn doet bij pols als het strak zit. En daarover BearKomplex grips (drie gaten voor alles aan het rek, twee gaten voor ring muscle ups). En gebruik altijd dat tape van de action (dat rekbare in vierkant doosje) voor duimen. Dat doe ik altijd als ik moet hangen of iets moet tillen, dus bijna elke keer :joy:

Heb nu zelden open handen, zelfs bij wedstrijden gaat het meestal goed. En gebruik onder de douche soms scheermesje voor het eelt dat te veel is.

Heel verhaal maar ben zo blij dat ik iets gevonden heb. Eigenlijk gebruikt iedereen dit ook bij competities, die Reeva dingen glijden echt ontzettend en bieden geen grip in vergelijking met dit. Succes!!

2 likes

Yep! Duurt lang haha.

Wij net deze wod gedaan:


Naar beneden, weer omhoog, en naar beneden tm de snatches gekomen. Was zweten!

Ik ben sinds vorige maand naar een officiele box gegaan (ipv crossbox van Fitland) en wat een verschil. Heb wel een aantal keer een les meegedaan bij andere boxen, maar ik merk nu echt dat ik progressie maak omdat er veel meer op mijn techniek wordt gelet. Ben echt heel blij en ga weer met plezier sporten!

3 likes

Ik ben nu sinds een halfjaar bezig en ik vind het nog steeds elke keer zĂł leuk! Ik heb me opgegeven voor een throwdown die mijn box voor de eigen leden organiseert. Vind het wel een beetje spannend :face_with_hand_over_mouth:

@DaintyDream Grappig, ik zat ook eerst bij die sportschool en vind het echt niet te vergelijken. Het was trouwens wel het zetje dat ik nodig had om over te stappen. Die progressie is fijn hĂš, ik merk nu ook nog regelmatig dat ik ineens meer kan liften dan anders, en mijn conditie is er ook echt op vooruit gegaan.

Overigens doet het ook veel voor mijn zelfvertrouwen. En vorige week kreeg ik complimenten over mijn techniek van een paar leden die er al heel lang trainen, vond ik ook echt leuk.

4 likes

Super @Sax! Het is ook niet echt uit e leggen hoe anders een box is, je moet het gewoon ervaren. Zo leuk!!

Vandaag ging m’n trainen echt heeel slecht, ben halverwege weggegaan en maak het vanavond af :joy:

1 like

Ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden.

Gisteren deden we een terrorlange amrap van 40 minuten
 17 power cleans en 75 air squats.

De wod zelf ging wel lekker. De cleans met 35 kilo gedaan
 in totaal een stuk of 85 gehaald. Iets dat ik me een half jaar geleden echt niet kon voorstellen. 5 keer achter elkaar 35 kilo was al genoeg. Dus blij met mezelf!

Alleen nu gillen als ik op het toilet moet gaan zitten. :weary:

2 likes

OkĂ© ik neem m’n woorden terug, skip trainen vanavond :sob:

4 likes

Gisteravond had ik ook weer een mooie:

21-15-9-9-15-21
Cleans & Burpees

OMG ik dacht dat ik om zou vallen haha


Morgen avond ga ik voor het eerst meedoen met Power, vooral focus op kracht, dat kan ik wel gebruiken, zoals het er nu uitziet ben ik in m’n eentje, dus dat wordt stukgaan!

2 likes

En, hoe kapot ging je @DaintyDream?

Ik kon vandaag ineens 5 double unders achter elkaar :bounce:

4 likes

Woohoo wat goed! Ik kan er max 3 voordat ik mezelf een zweepslag geef


Viel uiteindelijk daar erg mee, je wordt er niet echt heel moe van, zoals met een WOD, maar de volgende dag had ik wel last met opstaan en de trappen op het werk :rofl:

1 like

Woehoeeee bijna weer wedstrijd tijd! Een paar van hier gaan ook naar de Beach toch? Meedoen of kijken?

En lekker van je DU! Nu doorpakken, dan verleer je het daarna nooit meer :facepunch:t3:

1 like

Ik had vanmorgen een hero wod, met een buy in & out van 800m rennen met een plate van 10kg :sob: Echt ik stierf bijna, mijn onderarmen hadden gewoon geen kracht meer om dat ding vast te blijven houden.

Ik vind het echter nog steeds leuk, haha.

2 likes

Vandaag beginnen The Games! Wie gaan er kijken? :smiley:

1 like

Yesss! Ga zeker kijken. Heb je favorieten?

Niet persĂ©, vind het altijd leuk om de ‘oude’ garde te zien (Samantha Briggs, Annie, Camille le blanc etc) en natuurlijk de Nederlanders :slight_smile: Jij?

Jaa inderdaad de Nederlanders! Ken het team en Leonie wel goed, maar ken Sam niet.

Vind verder het team van CrossFit Alioth heel leuk. En hoop dat Vellner, Fikowski, Horvath en Camilla S. Hellmann het heeel goed doen!!
Team gaat straks al aan de bak, zin in!

1 like

Oja en Sara natuurlijk!! Het beste paard van stal vergeten haha

1 like