CrossFit

Jaaaaa mijn box mag van de gemeente ook starten met buitenlessen op de parkeerplaats én een extra plek op een grasveld om de hoek ook nog. Morgen krijgen we mail met hoe ze alles gaan inrichten. Zo zo blij mee.

@Monito
Nog even terugkomend op je handstand… ik ben vandaag begonnen met het volgen van dit filmpje van Mattie Rogers:

Heb mezelf 20 minuten gegeven voor de thuiswod om te oefenen en ik kan nu relaxt met één been in de lucht en de andere net van de grond mijn zwaartepunt vinden. Volgende stap is doorzetten tegen de muur, maar de tijd zat erop en ik wil niet ineens alles overbelasten. Heb het gevoel alsof ik hiermee echt super gecontroleerd het ga leren iig!

3 likes

Yes ik mag morgen weer, so excited!
Had me eigenlijk voor gister al ingepland maar dat was een wod die voornamelijk uit rennen en burpees bestond (ok en boxjumps), dus die heb ik thuis gedaan zodat ik morgen eindelijk weer kan deadliften :partying_face:

1 like

Oooh thanks voor het delen van dit filmpje!! Ik ben echt met de handstand aan het strugglen dus dit komt als geroepen. Als iemand helpt kan ik makkelijk tegen de muur blijven staan, het opgooien lukt alleen echt niet zelf… ik ga hier eens naar kijken! (Maar niet vandaag, heb vanavond en gisteren personal training gehad via onze crossfit box)

1 like

Bij ons beginnen ze morgen ook weer! Ik heb me ingeschreven voor donderdag en maandag :smiley:.

Ze hebben de parkeerplaats in vakken verdeeld waar je in kan staan en de les duurt een kwartier korter, ivm schoonmaken van de materialen. Ben heel benieuwd hoe het gaat, maar ik heb er zin in (kijk wel op tegen de volgende dag met spierpijn haha)

Ik ben gister weer geweest en het was heerlijk! Strength was deadlift en wod was cleans, burpees en box jumps en ik heb nu overal spierpijn. Donderdag weer!

1 like

Zaterdag weer beginnen! Woehoe!

Ze hebben echt een meeeega rooster gemaakt. Super veel lessen en een mix van op de parkeerplaats en een grasveld in de buurt. En we gaan ook weer op twee momenten weightlifting doen. Zoveel zin om dingen op te tillen!

4 likes

@KipTokTok Aah jaloers op het weightliften! Heel veel plezier alvast.

1 like

Ja, volgende week woensdag de eerste!

2 likes

Mijn box gaat maandag weer open. Gelijk ingeschreven natuurlijk, zin in!

1 like

Deze week al twee keer geweest en vanmiddag weer!
Ik ben zo blij! Wel echt meeeeega spierpijn

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst een proefles, ben heul benieuwd. Hiervoor alleen krachttraining gedaan dus hoop op lekker veel spierpijn :slight_smile:

3 likes

Deze week ook weer geweest, mijn hele lijf doet pijn, heerlijk! Je gaat toch net een tandje harder als er mensen om je heen staan. En weer lekker met de barbell kunnen snatchen vanochtend!

De eigenaar van mijn box vertelde ook dat ze vanaf volgende week met 12 in de les mogen en de week daarna al met 16, ze hebben blijkbaar overleg gehad met de gemeente. Heel chill, want met 9 zaten alle lessen echt steeds vol

1 like

Wat fijn! Bij ons mochten ze eerst ook met negen en de volgende dag al met twaalf, moesten ze alles weer aanpassen :’) Maar 16 is wel veel, los van het coronagedoe, wat is normaal gesproken jullie maximum aantal bij de lessen?

Normaal is het 16 en dan met 2 coaches

1 like

Grote groep! Bij ons zijn alleen de mobility-classes met 14 haha. De rest met 8 tot 10 mensen.

Meer kan normaal ook niet, want dan houden we geen ruimte over haha.

Zóveel spierpijn, heerlijk haha. Dacht rustig aan te hebben gedaan met deadlifts maar mn hamstrings denken daar toch anders over.
Fijn dat ze overal weer kunnen starten!

Veel plezier @Zitzak! Ben benieuwd hoe je het vindt.

1 like

Ik vond het erg lekker! Was buiten op een parkeerplaats dus beetje aangepaste wod maar ga een 10 rittenkaart nemen en wil volgende week weer!

3 likes

Vandaag voor het eerst in twee maanden weer zwaar gedeadlift en het viel me echt niet tegen. Paar setjes van 5x 70kg gedaan en dat voelde nog vrij easy. Had echt verwacht dat ik kracht was verloren, maar dat valt dus allemaal wel mee. Merken jullie veel verschil nu?

1 like

Wij trainen nog niet met barbells buiten, de trainers vinden het wat onhandig om steeds de schijven van binnen naar buiten te slepen. We gebruiken wel dumbbells en kettlebells, en vaak in combinatie met air squats, push-ups, double unders, burpees en rennen. Qua kracht en conditie valt het bij mij tijdens de WODs ook wel mee, maar elke keer dat ik geweest ben heb ik de dagen erna zulke spierpijn, net zo erg als toen ik net begon met CrossFit. Traplopen naar beneden is echt zwaar nu.

1 like

Nou best wel verschil eigenlijk! Gingen maandag ook deadliften, maar 60 kg voelde als 100 kg… Maar moet ook zeggen dat we 3-1-3 (dus in drie tellen naar beneden, los, weer drie tellen naar boven), dus dat kan ook hebben meegespeeld.

1 like