CrossFit

Valt mij ook niet tegen!
Overhead voelt alles wel veel zwaarder nu, maar merk dat dat ook wel snel weer went. Deadliften ed gaat eigenlijk nog best goed.

1 like

OMG. Ik deed gisteren mijn tweede WOD en ik kan niet eens meer op de wc gaan zitten, zo’n spierpijn heb ik.
We deden 7 reps elk van front squat, push press en thruster en daarna 200m rennen. Dit moest 10 rondes, en binnen 25 minuten. Ik deed het met halters ipv barbell maar ging toch zo ontzettend kapot. Wel heel lekker hoor, maar ben nu invalide en wil niet weten hoe dat morgen is :scream:

3 likes

En, kun je je bed nog uitkomen vandaag?
Wel een leuke WOD, misschien ga ik m vandaag wel doen thuis.

Nou het is niet heel veel erger dan gisteren gelukkig! Maar duurt nog wel ff een paar dagen voor ik weer kan gaan…

Murph Day! Wie heeft hem ook op het programma staan?

Wij doen een halve, want de lessen duren nu niet lang genoeg ivm het schoonmaken. Pull-ups zijn high pulls geworden, met kettlebell of barbell.

Vorig jaar ook een halve gedaan trouwens, dus opzich wel leuk om nu de tijd te vergelijken. Al is het met high pulls wel iets makkelijker.

Ja! Wij doen twee rondes een kwart, en in plaats van de pull-ups doen we bent over rows met dumbbells. Ik heb nog nooit een (deel van) Murph gedaan, ben benieuwd! Ik doe pas aan CrossFit sinds december.

2 likes

Succes allemaal met Murph!

Mijn box doet hem helaas niet, denk ivm de pull ups. Misschien dat ik zelf een halve ga doen met high pulls, goed idee.

Ja hij was wel echt een stuk makkelijker zo! Was met 27 minuten en 42 seconden klaar. Bijna 5 minuten eerder dan vorig jaar. Zat hem vooral in mijn push-ups… die zijn gewoon een stuk beter geworden. De kb high pulls zijn wel makkelijker, maar qua tijd verschilt het niet zo heel veel met jumping pull-ups.

1 like

24:49, maar mn push ups waren stiekem wel 1/3 no reps :joy:

1 like

Vraagje: is er een fysieke winkel in Noord Holland die Reebok Crossfit spullen verkoopt? Ik wil de Nano’s passen zonder te bestellen en terug te sturen :stuck_out_tongue:

Perry Sport etc! Ik heb dezelfde maat bij X als bij 8 (mocht dit helpen).

Oh dat is makkelijk, had niet verwacht dat ze het daar verkopen haha. Thanks! Ik heb nog de Nano 4 die toen voor 15,- verkocht werden op Reebok haha.

Woensdag weer naar binnen! Heb zowaar het rek gemist haha. En eindelijk niet meer als een malle de barbells naar binnen rollen als het begint te regenen.

3 likes

Ik heb zin om weer met de barbell aan de slag te gaan! Die hebben we buiten maar twee keer gebruikt.

1 like

Vandaag voor het eerst in de box een wod gedaan, hiervoor steeds buiten. En voor het eerst geoefend met een kipping pull up, pfoe. Ik vind het best frustrerend dat veel oefeningen gewoon echt lang duren voor je ze onder de knie hebt. Ik heb wel elke keer een heel voldaan gevoel na een wod hoor, maar ben ook wel echt ongeduldig :joy: Herkenbaar?

1 like

Gisteren weer binnen getraind, zooo veel beter dan buiten. Ik raakte echt snel geĆÆrriteerd door de weersomstandigheden haha.

Jaaa ik heb gister ook weer binnen getraind! Zo fijn om weer even aan het rek te hangen. Het kleine beetje pull-up kracht dat ik had is wel echt helemaal weg en mn handen vonden het ook niet zo leuk, maar toch.

@Zitzak, zeker herkenbaar! Vooral met kipping pull ups, mn hoofd lijkt maar niet te willen snappen op welk moment ik dan mn pull up in moet zetten. Ik hoop op het moment dat er ineens een kwartje valt :sweat_smile:.

Gister ook voor het eerst binnen getraind, was wel fijn, maar toch vond ik het buiten in de frisse lucht toch ook wel lekker!

Ik heb het met de kipping juist andersom. Door turnen weet ik de beweging, maar ik ben gewoon te slap hahahaha. Eerst maar strikt trainen met elastiek oid of deficit tot ik sterker ben.

Ik weet niet hoe diep de meiden in dit topic in de crossfit community zitten, maar ik ben best geschrokken van alles wat er de laatste weken gebeurd is met de verkoop van Crossfit Inc. uiteindelijk als grote gevolg.

Denken jullie dat dit Crossfit uiteindelijk goed gaat doen? Ik denk het wel, Eric Roza lijkt me een onwijs goede zakenman naast een goed getrainde Crossfitter met liefde voor de sport en de community .

2 likes

Heb er wel vertrouwen in! Hij heeft goede connecties, lijkt open voor feedback te staan en geen groot ego te hebben vergeleken met hoe het was.