CrossFit

Ik heb er ook vertrouwen in. Best wel wat reacties gelezen van mensen die met hem hebben gewerkt en die zijn echt vol lof.

Deze meid kon vanochtend voor het eerst ever een volledige push-up (op dumbells in een man maker (wat een klote benaming eigenlijk)). Ik schrok er zelf van haha. En de coach ook. “KipTokTok wat doe jij nouuuu?!?!?!” schreeuwde ze haha.

6 likes

Zijn er hier mensen die mee gaan doen aan ohana throwdown?? :smile:

Na alle 549 berichten van dit topic gelezen te hebben, toch nog 2 vragen! Ik zit er aan te denken om te starten met crossfit (op dit moment 0.0 conditie).

Crossfit iemand toevallig bij de clubs Crossfit Kralingen (Rotterdam) of bij Crossfit SDS (Rotterdam Ommoord)? DM mag natuurlijk als je het liever niet zo openlijk wilt zeggen.

En ik lees van iedereen dat ze fitter worden, maar verandert je figuur er ook erg mee?

Ik ben een stuk gespierder geworden. Zie je vooral aan mijn schouders, benen en billen. Maar of het iets voor je doet ligt natuurlijk aan de frequentie en hoe je eet verder, zoals bij iedere sport. Maar spieren opbouwen hoort er zeker bij.

1 like

Ik ben ook begonnen met 0,0 conditie, in januari dit jaar. Ben dus nog niet zo lang bezig maar ik merk wel al verschil! In maart heb ik een foto van mijn lichaam gemaakt en nu een half jaar later weer een, en ik zie het vooral aan mijn buik/taille, benen en billen. Aan mijn schouders zie nog niet echt iets maar heb wel iets gespierdere armen. Ik ga sinds mei 3/4 keer per week, daarvoor 2 keer.

2 likes

Valt open gym onder individueel sporten in de sportschool? :thinking:

Dat hoop ik wel :pensive:

God ik ook echt!

Is er bij iemands box al bekend gemaakt hoe ze om gaan met de nieuwe maatregelen. Open gym is bij ons normaal alleen voor mensen die een extra add on program doen.

Ik doe zelf niet aan cross fit, maar mijn vriend wel. Bij hem hebben ze gisteravond iig al laten weten dat alles gewoon doorgaat. Vandaag sturen ze een bericht hoe ze dit gaan vormgeven met de nieuwe maatregelen. Kan het wel laten weten als hij iets gehoord heeft en wat de maatregelen dan zijn. Hij doet normaal ook geen open gym, maar bericht was dat alle lessen (heet dat zo bij cross fit? :grin: ) ook gewoon door zullen blijven gaan.

1 like

Hier hetzelfde als bij de vriend van @Fredje! Alle trainingen gaan door maar in een andere structuur oid, vandaag meer info. Ben benieuwd!

1 like

Ik heb net een mail gehad van mijn box. De WODs vallen onder groepslessen en mogen niet op de normale manier doorgaan. We moeten ons nog wel inschrijven voor een bepaald trainingsuur, maar de uitleg krijgen we via een filmpje in de app. Dan mogen we in dat uur zelf, individueel de WOD doen en de coaches lopen rond om aanwijzingen te geven zoals bij een fitness. Uiteindelijk denk ik dat er groepjes gaan ontstaan die tegelijk de timer aanzetten en het eruit ziet zoals normaal.

1 like

Ik hoor het zelf ook einde dag, was even benieuwd.
Denk idd dat de meeste boxen voor de opzet zoals bij @DaintyDream gaan

Vind dat wel raar hoor, dat is dan toch eigenlijk gewoon een groepsles?

Eens, maar omdat de les officieel niet wordt gegeven niet denk ik.
Ik ben blij dat ik het evengoed kan doen haha.

Ja snap ik hoor, ik ben ook net (weer) begonnen, dus ik zou het ook chill vinden. Maar op deze manier kun je eigenlijk alle groepslessen door laten gaan

Ik ben ook nog op een update aan het wachten… Hopelijk vinden ze een fijne constructie waarbij de tent niet dicht hoeft en er wel meer mogelijk is dan alleen open gym.

Hier vrijwel dezelfde oplossing als bij @DaintyDream! Oftewel: het zijn nog steeds een soort wods. Haha ik ben blij.

1 like

Ff vraagje of jullie dit herkennen:
Ik ben sinds een paar maanden aan het crossfitten en ik vind het op zich heel leuk en uitdagend, maar ik heb echt een enorme hekel aan snatches, jerks en cleans
Ik boek ook amper progressie omdat het in mijn hoofd gewoon niet ‘klikt’, en zie daarom steeds meer op tegen een WOD als ik zie dat er zoiets geprogrammeerd staat. Inmiddels is het zo erg dat ik die WODs skip en zelf ga trainen. Ik voel me hierdoor wel echt een quitter en nep crossfitter, maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon leuk houden voor mezelf. Iemand die dit herkent?

Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat het klikte, en ik heb nogsteeds (na ruim 1.5 jaar) met cleans soms dat ik compleet vastloop. Zeker als ik moe ben of daarvoor bijv veel gesnatcht heb.
Wat mij geholpen heeft is een paar weightlifting lessen waarin alle tijd en aandacht is voor techniek en tijdens de wods het juist wel doen maar met weinig gewicht. Dan maar iets minder moe.

Maar herken de frustratie wel heel erg! Ik denk dat iedereen wel iets heeft wat hem/haar niet ligt en wat je liever skipt. Voor mij is dat meer gymnastics, ik maak echt baby stapjes in mijn pull up progressie en zodra ik een kipping pull up wil doen snap ik helemaal niks vd timing. Gelukkig kan ik corona de schuld geven dat ik mijn doel om pull ups te kunnen in 2020 niet ga halen :sweat_smile:.

3 likes