CrossFit

Ik heb corona gehad en een blessure, dus ik ben er een jaar uit geweest. Mijn niveau/conditie is nu echt dramatisch. Ik doe echt het gehandicaptenprogramma zeg maar, haha. Wat ik geen probleem vind in de normale lessen, maar wel als ik er iemand anders zijn work-out mee beïnvloedt.

De sfeer is meeeega goed en iedereen laat elkaar in zijn/haar waarde, maar ik kan dan gewoon echt niet meer rustig op mijn eigen tempo sporten. Ik weet ook dat er veel zijn die speciaal voor die buddy WODs samen komen om een goed resultaat neer te zetten etc, en dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar niet als ik dan voor ze kom verpesten :joy: Dan kunnen ze nog 10x zeggen ‘neeee joh maakt mij niet uit!’ maar ik zie ze zuur kijken als ze met mij moeten haha.

@Boondigga haha PRECIES dat ja, ‘laat me met rust’ haha. Ik ben ook niet op komen dagen.

@Airy-fairy Dan voel me nog bezwaarder en bekeken want dan moet iemand anders ook alleen en doe ik weer moeilijk haha.

Ik vind buddywods ook vaak niet leuk, maar dat komt omdat ze bij ons vaak met rope climbs en bar muscle ups worden geprogrammeerd. No thank you. Beetje samen burpees doen en dingen optillen vind ik nog wel leuk. Je mag ook gewoon je eigen barbell als je een ander gewicht wil pakken.

Ooh pfoe ja, dan kun je ook niet scalen maar staat iemand gewoon te wachten tot je jezelf eindelijk omhoog hebt gehesen haha.

Nog even benieuwd of je hier nog wat van gezegd hebt en of het nu beter gaat?

De keer dat ik het wilde melden was de telefoontrainer er opeens als invaller, en de keren daarna bleven er veel mensen hangen en kon ik de hoofdtrainer niet spreken. Maar volgende week is de telefoontrainer een paar weken op vakantie. Dan ga ik het zeggen. Ik zal laten weten hoe het is gegaan!

1 like

Nano X is fijn voor brede voeten, Nano XI is iets smaller. Wellicht handig om te weten!

2 likes

@anon42887991 Ik heb het net verteld, hij zei dat dit absoluut niet de bedoeling is en dat het goed is dat ik het heb gemeld. Hij gaat de trainer erop aanspreken als hij terug is van vakantie. Ben benieuwd of het verschil gaat maken, zal het over een paar weken wel merken. Sowieso liggen zij niet zo lekker met elkaar, soms hoor ik wel eens een snauw heen en weer.

3 likes

Vanmorgen moesten we bankdrukken (for load). Er moesten groepjes gemaakt worden. Komt er een nieuwe jongen naast mij staan en zegt: “Dus eh… Jij gaat zeker ook niet zo zwaar?”, en ik reageerde een beetje verbaasd maar wel vriendelijk met “Hoezo :slightly_smiling_face:?”. Hij kon er geen antwoord op geven… maar goed, uiteindelijk had hij wel een paar kg meer dan ik (bankdrukken is niet mijn sterktste kant). En het is natuurlijk ook geen wedstrijd.

De sociale/ongeschreven regel is toch wel dat je geen commentaar geeft op elkaars kunnen, behalve aanmoedigen natuurlijk. Dat moet hij waarschijnlijk nog leren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Daarna hadden we een leuke WOD met wall walks!

1 like

Wat voor shirts (merk,model) dragen jullie tijdens crossfit?

Ik het liefst een los hemdje. Heb ze vooral van de gym zelf, maar ook wel van Reebok, Nike en H&M. Het is bij ons altijd super heet en bij mij gaan shirts met korte mouwen zo snel stinken.

1 like

Wat gebruiken jullie om eelt van je handen te verwijderen? Een puimsteen is niet effectief genoeg, dus ik zoek eigenlijk een kleine (!) vijl of rasp omdat mijn badkamerkast al uitpuilt. Iemand tips?

Ik gebruik deze van de HEMA! Je schaaft als het ware de eelt eraf, gaat lekker snel :grin: ik gebruik het zelf op droge eelt, dan is het er zo af

2 likes

Ik gebruik dezelfde als @ARIZONA! Werkt perfect. Ik werk de boel na het douchen even bij als het nodig is.

1 like

Ja dit werkt top inderdaad, ik ben soms alleen een beetje te enthousiast en ga iets te ver door… Maar dat is er zo weer aangegroeid haha

Ik heb me ingeschreven voor de Buddy Dutch, doen er meer mensen hier mee?

Ik had er nog nooit van gehoord maar wat leuk, wanneer is dat? (of is het al geweest haha, zo ja; hoe ging het?)

Ik heb afgelopen 3 maanden heel braaf elke week strength lessen gevolgd met benchen en squatten en het is zo motiverend wat voor sprongen je dan maakt! Mn bench is van 47 naar 62 gegaan en (low bar) back squat van 75 naar 95 :anguished: Vorige PRs waren wel van een jaar geleden en ben sowieso wel fitter dan toen, maar wel echt heel leuk om te merken!
Focus voor de komende tijd wordt weightliften denk ik, dat doe ik nu echt te weinig.

1 like

De qualifiers zijn eind november/begin december en als je door bent is het het weekend van 12 februari de wedstrijd op locatie. Omdat we ons ingeschreven hebben voor de scaled (ik kan geen pull ups), liggen de gewichten laag, dus wij hebben nu vooral de focus op conditie.

Wow wat een verbetering! Echt zo fijn als je eindelijk progressie merkt.

1 like

@Pax dit topic kende ik niet! Ik zoek iets in de buurt van -, eigenlijk een plaats daarom heen. Kom je toevallig uit deze regio?

Nee totaal niet haha sorry!

2 likes

Leuk dat er een CrossFit topic is! Zie hem toevallig voorbij komen omdat @anon41596379 reageerde.
Is er meer animo om weer een beetje leven in dit topic te blazen?

Ik ben een maand of 5 geleden begonnen met CrossFit. Voelde me in het begin echt een enorme beginner, maar het is zo motiverend om te merken dat je (vrij snel) sterker en sneller wordt. Doet me echt goed!

3 likes

Grappig, ik ben ook zo’n 5 maanden geleden begonnen. Hoe vaak per week ga jij? Ik nu 2 keer en merk inderdaad dat ik al snel sterker ben geworden, maar vraag me soms af of ik niet 3 keer per week moet gaan.
Ik merk bijvoorbeeld ook nog niet dat mijn hartslag omlaag gaat tijdens de workout. Ik zit vaak rond 190 op het hoogtepunt, al daalt het wel snel. Ik vraag me af hoe ik dat zou kunnen verbeteren (behalve gewoon vaker sporten).