CrossFit

Ook twee keer! En daarnaast nu ook boksen en hardlopen, maar dat doet een stuk minder voor de kracht. Doe jij er nog iets anders naast of puur CrossFit? En waarom zou je, naast de hartslag, naar 3x pw willen?

Hartslag is inderdaad een kwestie van conditie trainen en dus inderdaad blijven/vaker sporten.

Ja ik probeer er ook 1 of 2 keer naast hard te lopen. Ik denk soms dat ik met 3x per week misschien nog meer kracht kan opbouwen, ik vind de voortgang niet super snel gaan.

1 like

Kettlebell club

1 like

Leuk om hier weer nieuw leven in te blazen! Ik zit sinds kort bij een andere box (ben verhuisd) en merk dat het me goed doet om eens andere trainers te hebben. Het niveau en tempo ligt hier ook wel hoger, daar moest ik wel aan wennen!

Af en toe andere trainers in inderdaad goed! Ik probeer soms tijdens weekendjes weg/vakantie te ‘boxhoppen’ een losse les kopen (of gratis proefles) bij een andere box. Ik heb ook wat vrienden en kennissen die crossfitten en soms gaan we bij elkaar op bezoek in de box en doen we een wodje mee.

Ik heb een crossfitplek gevonden in mijn woonplaats! Niet onder de naam crossfit, maar wel hetzelfde concept. Gister m’n eerste les gehad en ik mag twee weken proeftrainen. Nu al gesquat met stang van 20 kilo en 5 kilo aan iedere kant, vond ik al een prestatie voor mezelf als hardloper met mini spieren :grin:

8 likes

Hebben jullie grips gekocht? Zo ja welke? Ik heb nu weer m’n handen open liggen van aan de bar hangen.

1 like

Hebben jullie favoriete merken sportkleding? M’n hardloopshirts zijn allemaal behoorlijk kort waardoor je m’n halve buik ziet als je bijv aan zo’n stang moet hangen.
En m’n hardloopbroeken laten veel zweet door want soms schaam ik me wel als het halve fietszadel bezweet is, hebben jullie dat ook? Beetje TMI wel maar goed.

2 likes

Ik ben vooral fan van de gymshark broeken en als shirts heb ik vaak gewoon sporthemdjes van de gym zelf of H&M. Zweten op die dingen doet iedereen toch, daar hoef je je niet voor te schamen!

1 like

Voor leggings is lululemon mn favoriet! En shirts echt van alles, ik draag graag oversized (mannen) shirts van Nike en Adidas maar heb ook hempjes van de box zelf, my protein en under armour die ik veel aan heb.

@Dr.Watson ik heb grips van Reyllen maar gebruik ze eigenlijk alleen soms met de warming up, als ik eenmaal bezig ben vind ik het toch vaak fijner met mn blote handen!

1 like

Ik ben ook fan van de gymshark broeken, maar dan niet die ‘stoffen’ broek zeg maar :sweat_smile: ik heb een heel fijne waarbij ‘gymshark’ op de rand staat. Dat is een lekker stofje dat niet zo doorschijnt en waarbij je dan niet zo’n zweetstreep ziet. Qua shirts draag ik juist vaak hardloopshirts, omdat die vaak wat langer zijn. Nu het warmer wordt ga ik wel zoeken naar andere tops zonder mouwtjes want ik zweet ook als een otter, dus dan liever minder stof.

1 like

Ik heb grips van Picsil, op Amazon gekocht. Het is een soort goedkopere versie van Bear Komplex (die vond ik echt te duur). Ik heb ze nu een paar keer gebruikt en ben er wel tevreden over! Goede grip en dun genoeg. Dit is wel mijn eerste paar grips, dus heb geen vergelijkingsmateriaal

1 like

Wat dragen jullie in de zomer?
Een strakke korte broek, zoiets: Nike sportshort zwart/wit | wehkamp
of een losser broekje?

1 like

Ik draag zelf liever lossere broekjes. Die strakke zitten mij vaak niet lekker of de pijpen rollen omhoog.

1 like

Ik draag het liefst korte strakke shorts! Lululemon, no bull, fleo en under armour kruipen niet op bij me en heb ook een hele fijne van h&m (maar al oud). Nike kruipt wel op bij mij.

Ik zit echt lekker in mn ritme met trainen. Heb 2 maanden geleden mn pols gebroken en het is echt motiverend om te merken dat ik elke week weer wat meer kan! Hoe gaat het bij jullie?

1 like

Aah lekker! Fijn dat je weer in het ritme zit.
Ik ben er juist helemaal uit. Ben zwanger en daardoor erg moe, heb griep én corona gehad dus echt al een paar weken niet de puf op kunnen brengen om te gaan

Iemand ervaring met crossfit in Breda?

Ik zit eraan te denken om te beginnen. Vind de sportschool niet leuk omdat ik lastig vind om zelf oefeningen te bedenken en dan door te zetten en ik mis heel erg begeleiding. Ik heb wel echt 0 conditie en 0 kracht, mede vanwege corona maar als ik het zo lees in dit topic moet het wel goed komen.

Ja daar ben ik iets minder enthousiast over
 woon wel gelukkig aan die kant van de stad dus hoef niet eerst de hele stad door. Maar hoop dat ik dan af en toe de auto van m’n vriend mag lenen.

1 like

Mijn crossfit is geen officiĂ«le crossfit en ik ben wel benieuwd hoe het met andere zit. Wij hebben eerst 15 min kracht (squat, deadlift of benchpress) en daarna ongeveer 30 minuten conditioning. Dan komen de kettlebell swing, db truster, box jump en al die oefeningen in allerlei vormen. Hebben jullie ook zo’n opbouw?

Bij ons wisselt dat heel erg! Soms wel zo iets inderdaad, maar vandaag hadden we bijvoorbeeld 30min Amrap met 400m rennen/3 rope climbs/400m rennen/6 power snatches. Dan beginnen we met een warming up en techniek door nemen vd rope climbs&snatches en dan is t uur wel voorbij.
Als we eerst een kracht stuk hebben dan is de wod daarna vaak met wat minder technische oefeningen.

1 like