Ja inderdaad! Ik wil ook bij deze box!
Klinkt inderdaad echt fantastisch @CCCCC , hoewel ik wel moeite zou hebben om niet soms mn shirt uit te mogen doen haha. Heb het altijd zo warm.
Doet 1 van jullie ook mee met the Nationals?
Hallo! Heeft iemand hier ervaring met crossfit tijdens een zwangerschap? Springen doet zo’n vreselijk pijn aan mijn borsten, dus de double unders doe ik nu al niet meer…
Yes, ik! Hoe ver ben je? Ik heb een cursus gevolgd via Powermama, die tips heb ik ook toegepast bij CF. Het Instagram account van Powermama heeft ook goede tips.
Ik deed het volgende:
- geen high impact oefeningen meer (springen, box jumps, rennen)
- geen 1rm meer maar een gewicht uitkiezen waarbij ik mijn adem niet vast hoef te zetten en dan eventueel meer herhalingen
- altijd zorgen dat je nog normaal kunt ademen, als je kan blijven praten tijdens de wod gaat het goed
- geen rechte buikspieren na 14 weken, schuin kan wel (side bends, side plank etc)
- geen oefeningen meer aan het rek
Mijn box dacht heel goed mee en bedacht elke keer een zwangerschapsproof versie van de WOD voor mij. Ik voelde me wel enorm bezwaard maar eigenlijk vond iedereen het prima
Bedankt voor je reactie en superconcrete tips! Ik ben pas net zwanger, dus vrijwel alles lukt nog goed. Mijn borsten waren echter zo pijnlijk dst springen en rennen geen optie waren. Ook merk ik dat ik snel buiten adem ben en wat sneller licht in mn hoofd. Hierdoor moet ik nu al rustiger aan doen en dat vind ik lastig. Zeker omdat ik nog niet wil vertellen dat ik zwanger ben.
Waarom deed je geen oefeningen meer aan het rek? Uit angst om te vallen?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je nog wel oké?
Ik heb volgens mij het eerste trimester wel gewoon nog alles gedaan zolang het goed voelde, ik ben pas gaan aanpassen in het tweede trimester toen ik het idd wilde vertellen.
Over oefeningen aan het rek is mij altijd gezegd veiligheid voorop, tijdens zwangerschap het liefst minimaal één voet aan de grond houden, omdat er inderdaad een kans is op vallen. En omdat je met pull ups etc behoorlijk wat van je rechte buikspieren vraagt en die wil je liever niet zo heftig aanspannen.
En het is ook wel een andere mindset, van meer, zwaarder, beter naar gewoon rustig aan doen, het is al top dat je überhaupt bent gekomen. Heel kut in het begin, ik voelde me echt alsof ik voor spek en bonen in de wod stond. Maar ik kreeg wel van de coaches mee dat ik bij elke oefening een soort risico-analyse moest maken: weegt het voordeel van het doen van die ene oefening op tegen de mogelijke risico’s? Dus wil je per se nog die ene pull up maken, met het risico op vallen etc, of pas je het gewoon even tijdelijk aan? Powermama en Sterkher hebben hier wel goede blogs en tips over op hun website of instagram.
En het kutte is: ook na je bevalling moet je nog een tijdje aangepast blijven sporten .
De box zit in Den Bosch! Ik weet niet of ik de naam hier mag noemen?
Hebben jullie ervaring met grips? Ik doe nu 3 maanden crossfit en heb steeds zo’n pijn aan mijn handen met pull ups en hangs etc. Zie meerdere mensen met grips of handschoentjes maar geen idee wat voor soort fijn is.
Bekijk ZEUZ® Fitness & Crossfit Grips – Sport Handschoenen – Turnen – Gymnastics – Zwart – Maat M op: ZEUZ® Fitness & Crossfit Grips – Sport Handschoenen – Turnen – Gymnastics – Zwart – Maat M | bol.com
Ik heb deze en ben er op zich tevreden mee, maar ik Crossfit ongeveer 2 a 3 keer in de week.
Volgens mij zijn de Bear Complex grips voor veel mensen de holy grail
Thanks! Deze kwamen via Google inderdaad ook veel omhoog. Ik ga zelf ook ong 3 keer per week. Zal ook even naar die Bear Complex kijken!
Andere ervaringen zijn natuurlijk ook nog welkom
Ik heb victory grips. Blij mee!
Hoe werkt inschrijven bij jullie? Ik overweeg te stoppen met crossfit omdat ik daarin teveel flexibiliteit mis, maar weet niet of ik me nou aanstel of niet
Wij kunnen 24u van te voren inschrijven en de les van vanavond 19.00u (dus inschrijving open sinds gisteravond 19u) zat vanochtend om 7.00u al vol.
24 uur? Wow dat is kort van te voren pas. Bij ons is het een week en dan tot 2 uur vooraf nog uitschrijven zonder credit te verliezen. Daarna kost het je een credit.
Soms zijn lessen vol maar wachtlijsten verdwijnen meestal wel weer door last minute afmelders.
07.00 uur pas vol vind ik reuze meevallen.
Wij kunnen 24 uur van tevoren inschrijven tot 4 uur voor de les. Bij ons zetten mensen een wekker om in te schrijven, dus de les zit ongeveer na 1 a 2 uur inschrijven al vol. Kwestie van goed plannen, maar tis soms idd wel vervelend als je last minute wil sporten.
Edit: wij hebben ook een strength & skill waar je je altijd voor kunt inschrijven, zit nooit vol. Dus last minute sporten kan altijd wel
Ja dat is bij ons vaak ook wel (ik heb ook regelmatig een wekker gezet) en heb gisteravond niet gekeken omdat ik iets anders aan het doen was, vanochtend om 7u keek ik daarom voor het eerst haha. Vind het dan frustrerend omdat ik niet de mogelijkheid had om in te schrijven
Dit zou voor mij al een reden zijn om een andere box te zoeken haha. Zit echt niet te wachten op stress rondom inschrijven op lessen.
Bij ons voegt de trainer ook wel eens handmatig nog iemand toe als er maar 1 of 2 mensen op de wachtlijst staan. Onze groepen zijn ook niet zo groot dat dat heel veel uitmaakt.
Nee wordt van te voren niet bekend gemaakt! En dat is voor mij maar beter ook haha, ik denk dat ik me ook zou uitschrijven soms.
Bij ons is het 2 weken van te voren mogelijk om in te schrijven en tot 2 uur van te voren kun je je kosteloos uitschrijven. De workouts worden op zondag in de app geplaatst voor de komende week, maar ik mag mezelf niet uitschrijven als ik de wod kut vind van mezelf haha.
Bij ons worden de wods ook op zondag geplaatst en soms schrijf ik me ook echt uit of wissel ik een dag op basis daarvan haha.
Maar ik betaal teveel geld om dingen te doen die ik echt haat vind ik.
Bij ons kan inschrijven vanaf 3 weken van te voren. Kosteloos uitschrijven tot 1 uur voor de training. Het zit tegenwoordig over het algemeen nooit helemaal vol (12 plekken), dus inschrijven kan vaak last minute ook nog wel. Er zijn maar een paar populaire uren die wel snel vol zitten. Scheelt denk ik ook dat er zowel ‘s ochtends als ‘s avonds trainingen worden gegeven, dat was voorheen niet zo dus toen zat het wel regelmatig vol.