CrossFit

Oh yes. Afgelopen juli is m’n box gesloten en er was niks echt in de buurt of ledenstop. En nu is er een nieuwe :raised_hands:t2: Binnenkort ff proeflesje

3 likes

Je weet het maar nooit :smile: Scalen kan natuurlijk gewoon door normale air squat. Maar goed, even afwachten nog!

Wel leuk dat je het in 2017 hebt gedaan, dan kan je in ieder geval vergelijken met hoe fit jijzelf destijds was. Ik heb het alleen in 2018 gedaan, dus hoop dat er een repeat in zit en ik nu fitter ben. Verder heb ik geen doel qua ranking, maar hoop wel dat ik constant presteer op iedere WOD. Dat betekent dat er een minder groot gat zit tussen strength/weaknesses. Maar precies wat je zegt, gewoon genieten het leuk houden!

Het is nu al bijna tijd, ben ZO benieuwd :scream::scream:


Dit wordt m dan! Vind m wel prima om mee te beginnen, goed pacen zal belangrijk zijn hier.

haha echt mijn worst nightmare met mijn 1m57 :sob:

Ik heb me niet officieel ingeschreven maar was nog aan het twijfelen om gewoon low key mee te doen maar nee laat maar. Ik heb ooit de open meegedaan in 2015 maar nadien eigenlijk nooit meer omdat ik heel niet-competitief ben en gek word van de open-fever en iedereen die het hele gedoe veel te serieus neemt. Ik heb wel het gevoel dat de animo (om mij heen althans) veel minder is dan andere jaren, deels ook door de veranderingen die HQ heeft doorgevoerd de laatste maanden

1 like

Haha ik zag al veel memes voorbij komen over kleine mensen :joy:

Vind ik ook, die domme veranderingen. Het geheel is zoveel minder geworden nu, het ging toch goed zoals ze het deden en iedereen was er blij mee en goed voor de “community” (arg wat een woord :face_vomiting:) maar nu is het een stuk minder. Ook door de regionals enzo die nu gemist worden. Maar goed ik doe niet mee om door te gaan naar de Games maar vooral voor de leuk.

Jaaa, ook zo jammer dat de media coverage nu zo kut is. Anderzijds hebben 2 meisjes die ik redelijk goed ken nu wel eindelijk écht eens kans om naar de games te gaan dus ben wel blij voor hen!

1 like

Ik crossfit zelf heel veel maar houd me verder 0 bezig met die wereld dus heb geen idee waar je het over hebt. Welke veranderingen zijn er doorgevoerd? Of kan ik dat ergens lezen? En media coverage? Hoezo hebben die meiden nu wel kans? Doen nu minder mensen mee met de open?

Oh! Dus vroeger had crossfit de wereld opgedeeld in een aantal ‘regions’. Per region werd na de open een competitie gehouden voor de best scorende mannen en vrouwen in de open (de zogenaamde regionals). Van deze regionals mochten dan de top 1-5 (afhankelijk van de region) naar de crossfit games. Voor dit jaar zijn de regionals afgeschaft en zijn er een aantal manieren waarop je je kan qualificeren voor de crossfit games:

  • de beste man en vrouw uit elke land (volgens de open)
  • de wereldwijde top 20 van de open
  • er zijn een aantal ‘sanctioned events’ die niet door crossfit Inc zelf worden georganiseerd waarvan de winnaars naar de games mogen

Waar atleten uit België en Nederland het dus vroeger in de regionals moesten opnemen tegen wereldtop uit bv IJsland mogen er nu sowieso 1 man en 1 vrouw per land naar de games.

Er wordt veel gespeculeerd dat de afschaffing van de regionals puur een besparingskwestie is. Zeker omdat ook het volledige media- team is ontslagen dat oa de docu’s maakte en de captatie van de games en de regionals verzorgde. Al dat videomateriaal zorgde ervoor dat ook gewone stervelingen als wij betrokken werden bij het hele competitiegebeuren en dat is nu dus drastisch verminderd. Ik las dat de inschrijvingen voor de open 44% lager liggen dan vorig jaar dus dat is best een groot verschil.

3 likes

Oh wauw, oke! Thanks voor de uitleg. Maar besparingen? Ik kan me niet voorstellen dat het financieel slecht gaan met Crossfit inc toch?

Ik weet niet of het waar is maar ik heb gehoord dat de eigenaar van Crossfit Greg Glassman door de scheiding van zijn vrouw haar helft van het bedrijf heeft moeten uitkopen en dat het hiermee te maken zou hebben. Het officiële statement is dat CrossFit meer wil focussen op gezondheid en niet op competitie en high level atleten

1 like

Vandaar die gare video’s met een opa in een Married with Children decor die kannen met koelvloeistof aan het tillen is.

1 like

Ja alsof dat het publiek is dat op social media op zoek gaat naar inspirerende workout filmpjes…

2 likes

Haha echt he. Zo jammer… hoop wel dat ze de open goed gaan streamen en de after movie ook tof wordt.
Ik ga maandag 19.1 doen, zie veel verschillende resultaten van mensen in vergelijkbare klasse. Benieuwd waar het aan ligt

Heb de wod gedaan! Was wel leuk, twijfel om 'm nog eens te doen want weet zeker dat ik score kan verbeteren.

Overigens komt er nieuwe docu uit binnenkort, een soort serie, van dezelfde makers als de games docu. En Fraser, Vellner, Horvath, Toomey en Sigmundsdottir spelen de hoofdrol wooohooo

2 likes

Ik ging gisteren weer de handstand oefenen, maar ik kreeg mezelf met geen mogelijkheid opgezwaaid? Terwijl het dus vorige week allemaal lukte. Zo frustrerend.

Vorige week lukte het een paar keer achter elkaar, dus fysiek kan ik het wel. Maar ik ging gisteren weer oefenen en ik kwam er gewoon niet in. Ik voelde een paar keer mijn zwaarte punt, maar mijn voeten tegen de muur lukte echt niet.

Ja, ik ga de volgende keer gewoon weer in de box oefenen waar de coach bij is, want thuis is er toch nog een mentaal drempeltje denk ik. Vorige week lukte het wel thuis, maar dat was na een hele ochtend oefenen in de box.

1 like

@KipTokTok Blijven oefenen! Elke dag eventjes. En al haal je de muur niet, elke keer opschoppen wordt je ook sterker van en op een gegeven moment haal je ze veel makkelijker. Het is echt de durf hebben om een harde zwaai te maken, komt goed, sterker worden door te oefenen.

1 like

Hoe is de eerste Open workout bij iedereen gegaan?

Heb besloten om geen redo te doen, maar gewoon normaal te blijven trainen.

Vandaag voor het eerst sinds oktober ofzo weer buiten gerend tijdens de wod. Was zoooo fijn!

300m rennen
12 hang power snatches
300m rennen
9 hang power snatches
300m rennen
6 hang power snatches
300m rennen

Dan 5 minuten rust en het hele rondje nog een keer. Helemaal afgepeigerd, maar wel echt een hele fijne wod.

1 like