Crypto

https://www.sec.gov/news/press-release/2020-338

De SEC heeft XRP aangeklaagd en daarom wordt XRP van veel exchanges verwijderd. Let even op indien je XRP op een exchange hebt staan, of en wanneer dit verwijderd wordt. Anders ben je misschien je geld kwijt.

1 like

Thanks! Ik heb hier inderdaad over gelezen maar ik dacht dat het er nog niet door was. Weet je toevallig ook waar ik kan vinden of deze wordt verwijderd? Ik heb m’n cryptowallet bij litebit maar ik kan daar niks vinden
 (Excuses alvast voor alle verkeerde termen haha, zit er dus pas net in)

Ik ben wel geĂŻnteresseerd in Reef, maar zie hem niet bij de apps die ik nu gebruik. Welke site/app heb jij hiervoor?

Ik gebruik Binance! Vind vooral de app heel fijn, omdat je kan schakelen tussen light versie (makkelijk en overzichtelijke interface) en normaal (alles en uitgebreid).

1 like

Sorry, late reactie maar het was een tip om in de gaten te houden. Coinbase verwijderd deze eind deze maand namelijk! Maar als je je coins in een beveiligde cryptowallet bewaard i.p.v. op een exchange zit je natuurlijk veilig!

1 like

Ik heb hier veeeel te weinig verstand van, maar voor wie het interessant vindt: Tesla heeft net 2 miljard op Bitcoin gegooid, dus stijgt nu mega. M’n vriend heeft Ethereum dus we zitten nu te kijken hoe het stijgt.

Livestream

https://www.youtube.com/watch?v=cxr40XnFnr4

1 like

Oh, lekker. Ik zie het! Ik was een beetje heen weer aan het handelen en eigenlijk veel te hoog bitcoin terug gekocht. Hopelijk kan ik op deze piek gaan verkopen :wink:

Edit: oh, en binance heeft er moeite mee, zie ik

1 like

Ah ik zag de topictitel en was even helemaal bli want ik hoopte dat dit een cryptogrammen-topic was :frowning_face:

6 likes

Aww, sorry voor de teleurstelling :wink:

1 like

Via waar hebben jullie geĂŻnvesteerd? Via een vriend kwam ik bij Blox uit, maar daar kun je momenteel geen account aanmaken.

Ik wil ook een kleine investering ergens in doen als beginner! Heb net binance gedownload en ga nu even rond kijken.

Ik lees steeds dat het verstandig is om je long-term munten te ‘staken’. Weet iemand vanaf welk bedrag dat zinvol is? Tot nu toe heb ik alles steeds in m’n (litebit)wallet laten staan, maar nu begin ik toch te twijfelen! En stel het is zinvol, waar kan ik dan een goede/betrouwbare stakewallet(is dit een woord?) vinden?

Groetjes van een groentje

@Airy-fairy thanks! Ik tag je meteen even hier! Hopelijk blazen we dit topic weer wat nieuw leven in. Ik volgde het crypto topic op het viva forum al een beetje, maar ik heb daar verder geen account en vind het wel interessant om erover te praten.

Op dit moment heb ik alleen nog Cardano staan en denk dat ik daar de komende tijd voor long-term in blijf investeren. Een aantal vrienden van mij zitten wel lekker in het crypto wereldje en zij verwachten dat Cardano echt dit jaar nog naar de 5 dollar toe gaat


Verder had ik dus vandaag met Enjin een mooie winst in korte tijd. Dat had ik vorige week met Ravencoin ook, maar die is nu weer redelijk gedaald. Vrienden van mij denken dat Holo (HOT) ook gaat knallen op korte termijn.

Ik weet er niet heel veel van, maar vind het wel interssant om alle nieuwtjes te volgen. Mijn vriend heeft Bitcoin, maar daar ga ik niet aan beginnen; zoveel geld heb ik ook niet om te investeren. Ik richt me meer op de kleine altcoins en ben dan al blij als ik met 200 euro 100/200 euro winst pak in een paar dagen. Tot nu toe gaat dat wel lekker!

Ben benieuwd of er meer meiden hier op FF ook mee bezig zijn!

@BasementJaxx Wat ik de afgelopen maand allemaal en beetje in- en verkocht heb was: Basic Attention Token, IOST, AION, Stellar, Enjin, Cardano, Pundi X, Holo en Vechain Thor. Maar heb daar dus ook alles alweer van verkocht en nu alleen Cardano opnieuw ingekocht.

6 likes

Ik ben net met binance begonnen ! Is mijn vriend die het heeft geregeld en snap er momenteel nog niet zo heel veel van maar zou het toch ook wel willen leren. Al was het maar zodat ik weet wat er met mijn geld gebeurt :d

@RupiKaur Ik heb ook vrij veel Cardano staan. Volgens mijn vriend zal die ook nog flink omhoog gaan in de toekomst. Heb ook oa Reef, Vechain, Zilliqa en nog paar andere altcoins. Op een paar dagen tijd 500 eur winst gepakt, is wel fijn om te zien.

Mijn vriend zit nu in een programma met bitcoins wat 6 maand vaststaat met gegarandeerde uitkering op einddatum (in juni) dus fingers crossed dat dit niet failliet gaat in de komende tijd. Zou fijn als ik er mijn nieuwe badkamer mee kan betalen :d.

1 like

Een groot deel van mijn portfolio bestaat ook uit ADA. Ik zit sowieso long term in alle coins dus ik ben er niet dagelijks mee bezig.

Waar wij voor aan het kijken zijn is stacking. Daarbij leen je een bepaalde coin uit aan het netwerk en krijg je rente terug in de vorm van diezelfde coin. Soms loopt die rente op tot wel 10% dus dit is weldegelijk interessant.

Hebben jullie een ledger om jullie coins op te zetten? Ik heb dit nog niet in place maar inmiddels wel een behoorlijk bedrag (in euro’s). Ik wil hier dus snel mee aan te slag!

Ohja, nog een leuk feitje. Mijn man en ik hebben over 2020 elke maand een bepaald bedrag geinvesteerd. Dit hebben we bestempeld als onze autospaarpotje en hebben we nu een stijging van 500% :sweat_smile: Dat wordt een nieuwere auto dan we initieel dachten.

4 likes

Ik vind het echt leuk dat je inderdaad op een paar dagen zo’n leuke winst kan pakken! Natuurlijk zit er wel een risico aan, maar vind het over het algemeen wel redelijk in te schatten als je er een paar keer per dag naar kijkt.

Wel spannend met Bitcoin! Hij is best wel aan het schommelen nu toch? Steeds naar 50k en dan weer ineens omlaag
 Ik hoop dat het voorlopig nog wel even aanhoudt want heb het idee dat de altcoins ook weer reageren op dalingen van BTC.

@Applepie Ik heb geen ledger omdat het bij mij steeds maar om kleine bedragen gaat. Maar mijn vriend heeft er wel 1, die heeft ook een veel grotere portefeuille. Zou inderdaad wel in eentje investeren in jullie geval, ik vind het toch wel hackgevoelig zulke hoge bedragen op een appje. En lekker van die 500%! Waar investeren jullie zoal in?

1 like

Inderdaad, op korte tijd enorm gestegen. Zal wel terug klimmen. Blijft toch iets populair he

In de vorige bullruns (2013+2017) kwamen er vaker correcties van circa 40% voor (keer of 5) voor de top bereikt werd. Echter is een dip van 40% op een bedrag van 50.000 meer shocking dat op 2.000 euro. Vooralsnog valt deze dip (tot nu toe) mee!

Wat wel een goede indicator is, is dat tijdens deze dip de RSI de ondergrens heeft aangetikt. Deze lag een tijdje al continue aan de bovengrens. Voor meer momentum zie je vaker dat deze waarde juist de ondergrens weer even moet aantikken.

Voorbeeldplaatje

Oud plaatje, maar het gaat om de paarse lijn.

Maar we hebben afgelopen jaar met name grotere caps gekocht (BTC, ETH, ADA, Tezos). Mijn man is meer van het risicovollere (kleine caps) maar ik vind dat toch allemaal te spannend.

1 like

Leuk om te lezen. Ik heb zelf maar €150 in crypto. Waar halen jullie informatie vandaan over de verschillende coins en baseren jullie je aankopen op? Ben heel benieuwd!

2 likes