Volgens mij is dit een van de oorzaken:
Ik heb gisteren Bitvavo geïnstalleerd en mijn eerste crypto gekocht. Voor 35 euro aan Ethereum. Heb er verder geen verstand van en ook niet echt ingelezen. Maar ik ga gewoon kijken wat er gebeurt. Sta nu op 4 euro verlies haha.
Niet echt goede timing idd
Het is nu nóg weer meer gezakt… Elke keer als je denkt dat het niet lager kan
Lekker stil gevallen hier tijdens de dip
Langzaamaan weer de goeie kant op!
Ben zo blij dat het weer langzaamaan stijgt! Heb er net al een paar tientjes winst uit gehaald.
Heb zelfs een spaarmapje aangemaakt bij de ING voor m’n cryptowinst haha. Hopelijk kan ik daar in augustus een deel van m’n vakantie mee betalen.
Ik ben afgelopen week begonnen! Heb Bitcoin, Ethereum en Doge coin
En Dogecoin is nu het hardst gestegen whaha.
Ik sta op dit moment quitte. Nu hopelijk
Hoe staat t met jullie coins? Mn ether uit de eerste dip staat weer op +400e en mn kava op +50cent per stuk.
Crypto is echt saaaaaai nu beetje stagnatie
haha ja ik dacht “oh maar weer eens inloggen” na een tijdje niet gekeken te hebben. Exact niks veranderd. Maargoed, sta gewoon mooi quitte, dus als het maar niet weer opnieuw zakt vind ik het allemaal good
Nou gaat weer lekker vandaag… stond gisteravond nog p 500 (en m’n oorspronkelijk inzet is ook 500) dus draaide kiet. 2 uur geleden stond ik op 423, janken dit haha. Wordt tijd dat het weer even iets beter wordt zeg
Haha volgens mij is dat niet echt officieel Nederlands of wel? M’n Amsterdamse opa schreef het altijd zo dus ik ga geen quitte schrijven uit principe
Right. Nederland die mensen gaat verbieden om te handelen in crypto’s? Wat een boomer uitspraak dit zeg. Ook alle crypto’s direct en geen woord over blockchain?
Doei boomer.
Lol, en dat heeft het tot directeur van het CPB geschopt. Hoe dan?
Eigenlijk heel zorgelijk dat iemand in die positie zo weinig kennis van zaken heeft en/of totaal geen toekomstvisie.
Ik ben wel benieuwd of deze uitspraak weer invloed gaat hebben op de koers
Welkom bij de Nederlandse overheid inderdaad erg verontrustend. Alsof je in de jaren 90 roept dat internet verboden moet worden.
Dan ben ik echt heel erg benieuwd op welke punten het jij dan met hem eens bent. Je hoeft je standpunt niet toe te lichten hoor als je dat niet wil of geen tijd hebt haha.
Alleen door het stonks gebeuren van de afgelopen maanden is de complete aandelenmarkt voor mij net zo’n zeepbel geworden als elk ander monetair systeem. Het systeem werkt totdat mensen hun vertrouwen verliezen. De signalen uit Amerika zijn bijvoorbeeld een voorbode voor een nieuwe economische crisis. In dat scenario dan zou ik eerder kiezen voor een aandelenmarkt dat juist gebruik maakt van blockchain (Japan in 2022) om dat soort dingen te voorkomen.
Ik ben ervan overtuigd dat er absoluut meer regulering en toezicht moet komen op crypto. Ik snap ook dat dat heel lastig is, mede vanwege het internationale aspect. Maar het verbieden?? Die geest is al lang uit de fles, dus ga maar vast beginnen met internationaal bedenken hoe je de geest een beetje in bedwang kunt houden. Dat gaat vast jaaaaren duren.
En China als voorbeeld nemen? Alsof die niet andere belangen hebben dan hun bevolking beschermen tegen de grote boze Bitcoin……
Oke ik wil wel reageren
Als je met intrinsieke waarde de waarde van het materiaal bedoelt dan heb je dat bij munten of briefgeld net zo goed niet.
Dat argument kan je ook gebruiken voor geld, kijk naar Venezuela waar je inmiddels 1 biljoen voor een brood betaalt, of elke andere vorm van waarde (goud, diamanten).
De waarde van crypto’s is niet gerelateerd aan geld, je kan het relateren aan geld wat nu gebeurt (net als met goud, diamanten etc) maar het gebeurt al steeds vaker aan andere crypto’s. Je doet ook alsof revolutionair een doel van cryptocoins is, maar dat is het niet. Het doel was ooit een alternatief bieden voor het huidige bankensysteem en daaraan voldoet het steeds meer.
Ik erger me dood aan deze uitspraak die je heeeel veel hoort, want dit is gewoon niet waar. Jouw uitspraak geldt voor bitcoin en voor een paar andere coin’s, maar zeker niet voor alle. Crypto’s is niet hetzelfde als bitcoin. Je hebt twee verschillende technieken, waarbij de een veel energie kost en de andere amper. Het bankensysteem, mining van goud en diamanten kost daarnaast ook bizar veel energie.
Ik vind dit zelf geen argument, met aandelen kan je ook heel veel geld kwijtraken en dat is ook massaal gebeurd, in de internetbubbel.
Er zijn wel punten wat potentieel problemen in de toekomst kunnen opleveren (geen mogelijkheid tot ingrijpen bij prijsveranderingen, anonimiteit die uitnodigt tot criminaliteit, en idd energieverspilling door het gebruik van proof-of-work coins), maar ik vind dat zelf geen argumenten om tegen coins te zijn of ze zelfs te verbieden.