Crypto

Bedankt allemaal! Ik zag dat je bij Bitvavo geen kosten hebt als je het op je bankrekening laat storten en dat de handelskosten maximaal 0,25% zijn. Bij Litebit is dit 2%. Ik ga me er nog even verder over inlezen en in denk dat ik dan binnenkort ook ga beginnen.

1 like

Ow nog een kleine tip: je kunt het beste kopen op maandagochtend. Dan is er vaak een dip en betaal je dus wat minder voor je coins

5 likes

Wow goeie tip!

1 like

Leuk om hier mee te lezen! Ik ben een traditionele belegger maar super geïnteresseerd in crypto. Maar wil mij eerst meer verdiepen in het onderwerp. Welke boeken raden jullie mij aan? En hoe bepalen jullie welke coins jullie aankopen? Leuk om met gelijkstemden dit te kunnen delen!

Ik ben er redelijk blind in gegaan. Geen boek gekocht. Gaandeweg meer gaan lezen op bijvoorbeeld Twitter via de hashtags van de coins om zo op de hoogte te blijven van ontwikkelingen (met name aankondigingen bij alts om hier op in te springen). Aan de hand van die info bepaal ik dan wat ik koop. Mijn strategie is nu met name niet teveel schuiven en vooral bijkopen wanneer dit kan. Ik lees ook regelmatig op het cryptoforum van tweakers. Maar ik zou mezelf zeker geen expert noemen dus ben benieuwd of iemand hier nog meer tips heeft!

Hier ook geen boek! Veel online gelezen en tips uit mijn omgeving van mensen die er al langer inzitten (en er heeeel veel geld mee hebben verdiend), dus dat scheelt :sweat_smile:

VET vandaag :fire::comet::scream: (gaat dus lekker)

2 likes

Thanks voor de tips! Ga ik toepassen.

2 likes

Hebben jullie staking opbrengsten ingeschakeld? Ik doe het maar niet omdat ik er nog te weinig van afweet

https://mobile.twitter.com/CryptoMichNL

Deze werd mij trouwens aangeraden!

1 like

Ik vind het soms maar lastig hoe te beginnen. Heb al zoveel gelezen maar snap nooit echt hoe je de eerste stap zet😂 ik ga dit topic maar weer eens lezen haha

1 like

Jaaaa ik heb eergisteren ook nog cardano/ADA ingekocht. Nu moet ik even stoppen van mezelf 🥲

Mijn man doet aan staking met Tezos. Maar ik kan je er verder vrij weinig van vertellen - hij staked (?) (via een eigen adres) een bepaalde hoeveelheid en ontvangen daar een soort van rente over.

Ik weet niet of ik dit verteld heb in dit topic maar ik betaal mijn ‘vaste’ kosten zoals boodschappen en brandstof sinds 2 maanden via een Plutus-creditcard. In principe stort je daar gewone euro’s (ETH kan ook) op en als je betaald spaar je daarmee ‘Airmiles’ in crypto (PLU in dit geval).

De de eerste 2 maanden heb ik zo +/- 100 euro teruggekregen op 1000 euro uitgaves. Geld wat je sowieso al uitgeeft. Ook mijn PayPal account is eraan gekoppeld, dus die uitgaves gaan automatisch met ‘cash-back’.

5 likes

Hebben jullie ook Enjin? Wordt vandaag gelist op Coinbase en is daardoor enorm gestegen. Ben alleen bang voor een dump zodra ie echt live is, net zoals laatst bij ADA…
ga denk ik maar een uur voor live verkopen en dan eventueel kopen als er een dip is

Heb zelf geen enjin, nu de prijs omhoog gaat koop ik ook niet aan. Grote kans wat je zegt dat de prijs daarna zakt.


Zijn er meer die nu bij gekocht hebben in de dip?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie portfolio heb zelf nu WTC, OXT, EOS, GAS, XVG, HOT, NANO, NULS, ONT, ADA, MITH, WIN, GTO, WAN en BTC.

Ja heb wat HOT bijgekocht in de dip. Had helaas niet meer geld over anders had ik wel wat meer gekocht.

Zit zelf ongeveer 30%btc, 30%HOT, 15% ADA, 5%AION, 5%ENJ en 5%XRP

Hoe weet je hoe laat dit gaat gebeuren en zijn dit soort dingen ergens te volgen?

Op Twitter volg ik de hashtags van coins en daar kwam dat voorbij. Heb toen opgezocht hoelaat dit live gaat(18:00).

Heb overigens dus net mijn enjin ingeruild voor VET.

Oh goeie tip, dank je! Ga je na 18.00 weer terugkopen of denk je dat de dump pas morgen oid komt? Ik had net mijn Enjin verkocht :sob: dus ik wacht op een goed moment om weer terug te kopen

Ik denk dat er direct na de listing gedumpt gaat worden. Weet nog niet of ik daarna al ga terugkopen

2 likes

Damn ben toch aan het denken om mijn ADA in te ruilen voor Vechain. Moet er wel eerst weer een dipje komen want nu te duur (die laatste).