Dames met een maatje meer

Ik denk dat dit soort comments echt heel weinig te maken hebben met uiterlijk, maar inderdaad puur met het karakter van vriendinnen. Ik kan genoeg dikke vrouwen opnoemen die wel altijd dit soort comments krijgen, maar ook dikke vrouwen die ze niet krijgen. Andersom precies hetzelfde verhaal met dunne vrouwen.

10 likes

Ja plus het ligt ook aan de mensen die jou volgen wat de reacties zijn. Sommige mensen posten “Omg zo knap” en andere mensen “Leuke foto , geniet van je vakantie gr oma.”

( oke ik heb deze post heel erg Gen Z/ boomers gemaakt)

6 likes

Ja precies dit!

En in herken het echt wel een beetje hoor @anon94399943. Ik heb me heel lang gestoord aan de hoeveelheid reacties die bijvoorbeeld mijn zusje en nichtje krijgen. Zij zijn allebei heel dun en krijgen standaard die lovende reacties op hun foto’s. Maar toen ik me realiseerde dat dat gewoon puur komt omdat bij hun de hele studentenvereniging, hockeyclub en klas reageert, en bij mij misschien een enkele vriendin, boeide het me daarna ook niet zo heel erg meer. Complimenten krijgen is leuk, maar ik krijg ze liever in het echt van m’n vriend en vriendinnen dan onder een foto.

3 likes

Nja ik vind dit weer zo typisch @anon94399943 maar je maakt weer een opmerking en als je word aangesproken ga je ons ineens educaten…

6 likes

Ik vind het echt supervervelend dat jij je rot voelt omdat je die comments niet krijgt op je Instagram.

Maar je deelt hier een persoonlijke ervaring en koppelt daar een oorzaak aan (dat alleen dunne mensen complimenten krijgen op Insta). Vervolgens geven meerdere mensen hier aan dat zij wel gewoon dit soort comments krijgen en dat het wellicht ligt aan vrienden en mensen die je volgen en de manier waarop zij reageren. En vervolgens blijf jij stellig beweren dat echt alleen dunne mensen die comments krijgen en het komt omdat de maatschappij fatfobisch is. En dat is de maatschappij ook zeker want echt, fack al die kledingwinkels die tot maar L verkopen. Maar misschien heeft dit er niet persè helemaal mee te maken.

Ik volg Lovaeij al een tijdje op Insta en vond dit z’n goeie post van haar. Herken dit enorm

9 likes

Ik probeer in dit soort situaties ook altijd te kijken naar wat ik zelf kan veranderen. Dat kan op verschillende manieren: het bespreekbaar maken bij je vriendinnen dat je dit zo ervaart maar ook door zelf reacties te plaatsen. Je kunt een hele maatschappij (om even in die woorden te blijven, ik ervaar het niet zo) niet veranderen maar je kunt wel je eigen aandeel hier in proberen te veranderen. En dat is niet altijd makkelijk :blush:

5 likes

Ja je hebt wel gelijk inderdaad, zeker over dat wij tegen haar. Ik bedoel het ook echt niet als een persoonlijke aanval op jou @anon94399943.

4 likes

Ik ben weer onzeker als de tering met dit weer, maar ik probeer gewoon mijn putjes en dril benen te accepteren. En ook ging de gedachte door mijn hoofd:’ nou ja als een ander zich beter voelt over zichzelf door naar mijn putjes te kijken, ben ik blij voor ze , doe ik toch iets goed’ :joy: Ik vond het eigenlijk wel een interessante manier van denken haha

13 likes

Ik heb nog steeds te weinig schijt (vind ik zelf), maar ik ben inmiddels deze zomer wel zo ver dat ik ook naar de stad gewoon korte broekjes aandoe en m’n shirt leuk in m’n broek doe. Dan zien mensen maar dat ik een duidelijke buik heb hangen, maar dat is ook wel duidelijk als ik m’n shirt wel over m’n broek heen laat hangen en ik er helemaal vormloos uitzie.

8 likes

Lotte is echt geweldig!

1 like

Ik.vind het dus echt lastig hoe ik me moet kleden en ben echt op zoek naar kleding waarin ik me fijn voel.

Nu zie ik deze bij h&m maar ik heb dus weer echt geen idee hoe dit bij vollere vrouwen valt…? Hoe schatten jullie dat in?

1 like

Ja dat ligt denk ik alsnog wel een beetje aan de vorm van je figuur. Mij zou dit, los van de kleur, wel flatterend staan (want strak op mijn dunste punt en wijd op mijn dikste punten haha) maar bij een ander accentueert het juist weer je “”“slechte”"" punten. En moet alles altijd maar flatterend zijn of wil je ook gewoon een keer iets aan omdat je het gewoon een mooi kledingstuk vindt. Maar ja ik zou dit wel durven te bestellen

Ja dat is waar! Ik heb denk ik nog wel een taille en wil vooral mn buik verbergen (want kind gekregen). Ik ga m.gewoon bestellen denk ik, ergste geval stuur ik hem weer terug…
Op dit moment kleed ik me steeds veel te warm in de zomer hahahaha omdat ik niks aan durf, dus het zal in die zin hoe dan ook beter zijn.

1 like

Thanks! Heb daar even gekeken, vond het wel veel zwart helaas

Ik heb een tip. Ik heb maat 48 (soms 50) en was heel lang op zoek naar een spijkerbroek die niet zo heel veel stretch heeft, maar gewoon echt stevige spijkerstof. Eindelijk heb ik die gevonden:

https://www.monki.com/en_eur/clothing/jeans/product.taiki-jeans-blue-blue.0445856001.html

Ik heb maat 40 genomen in zwart en hij is hoog, lang en echt stevig spijkerstof.

4 likes

Ik weet niet of je hem hebt besteld inmiddels. Maar ik vond deze groot vallen, ik draag zelf maat XL bij de HM van jurken en ik heb best wel grote borsten en daar viel de jurk wel echt ruim. Ik heb de jurk zelf teruggestuurd omdat het dus zo groot was dat je echt van die hompen stof op je dijen krijgt. (ik heb een M besteld)

Ik zocht naar de plus size lijn van vero moda. En toen zei google dit :sob: hoezo moet daar nou weer hip staan.

Ik had trouwens mn chub rub shorts per ongeluk op 60 graden gewassen en daarna in de droger. En ze leven nog.

2 likes

Kleine frustratie die ik even kwijt moet

Badpakkengezeik!
Ieder jaar hoop ik weer dat bedrijven zoals monki, hunkemoller etc etc eens gaan leren dat badpaken ook in leuke printjes mogen zonder dat ik daar ineens 100,- voor moet betalen zoals bij andere merken.

Bikinis zijn er in overvloed met leuke printjes maar badpakken niet.

Why?

4 likes

Je frustratie klinkt heel bekend!
Misschien heeft decatlon iets?Ik heb daar 2 hele leuke badpakken gekocht. (Na een tip van hier.) Een egaal aubergine-kleurige en een met stippen. Nooit verwacht dat ik daar zoiets zou vinden.
En geen 100 euro. (En nog redelijk stevig rond mijn borsten.)

1 like