Dames met een maatje meer

Ja ik vind deze supercool op een jeans! Maar twijfel of ik het echt ga dragen

1 like

Ja eens, echt een heel toffe website ook, maar er zit niets bij dat ik zou dragen. Maar dat geeft niks, want heel veel andere mensen vinden het hopelijk wel vet!

2 likes

Ik probeer de laatste tijd wat beter voor mezelf te zorgen en daar hoort een nieuwe garderobe bij :blush: maar ik vind het lastig om er achter te komen wat nou mooi staat bij mijn figuur zegmaar? Waardoor ik nu dus eigenlijk alleen maar jurkjes draag
 Ik zou echt graag wat vaker een broek dragen met een blouse, maar bijv bij een h&m is dus weer niets gemaakt voor mensen met een grote cup (90F).
Iemand nog tips voor webshops met mooie zakelijke kleding? En hoe komen jullie er achter wat nu zeg maar het beste past bij je figuur?

1 like

Ja best vaak maar ik ben er de laatste tijd (dankzij therapie denk ik) wel wat makkelijker in geworden en laat het ook vaker iemand anders probleem worden in zulke situaties. Ik ging laatst op een bootje waar we reddingsvesten aan moesten en ik had de telefoon al in m’n hand om af te zeggen omdat ik bang was dat de reddingsvesten niet zouden passen. En ja hoor, toen ik daar kwam hadden ze alleen nog de kleinste maat daar liggen, maar toen zei ik dat gewoon nonchalant tegen de schipper en die zei vrolijk ‘oh geen probleem hoor, ik haal even een andere!’ en met 2 minuten had ik een passend zwemvest aan. En als die er niet geweest was had ik gezegd ‘ok dan wil ik m’n geld terug :woman_shrugging:’ want het was dan alsnog hun probleem, het stond bij het boeken niet aangegeven op de site of zo dat je max maat L mocht hebben :stuck_out_tongue:

Maar goed ik vind nieuwe situaties hier inderdaad wel altijd spannend om en het is ook de hoofdreden dat ik wil afvallen. Ik vind mezelf best wel mooi maar dunner zijn zou sommige/onbekende situaties gewoon wat makkelijker maken.

Ik heb trouwens ook een airbnb een keer niet geboekt omdat de wc (de ruimte, niet de wc zelf) er veeeel te smal uit zag hahaha.

Oh en in het ov/vliegtuigen voel ik me altijd ongemakkelijk want ik pas prima in de stoelen maar het is zo’n ding dat dunne mensen het irritant vinden als er dikke mensen naast ze komen zitten of zo dus dan voel ik me zoooo ongewenst

6 likes

Je kan ook ruimere stoelen boeken tegenwoordig. Ik moet zeggen dat het per vliegtuig ook wel verschilt hoeveel ruimte je hebt.
En als je het misschien toch te duur vins om 2 stoelen te boeken. Of als t niet mogelijk is qua drukte. Probeer dan een stoel aan t gangpad te bemachtigen dan heb je aan die kant wat meer ruimte.

1 like

Als je een tweede stoel boekt, weet dan dat je niet de hele fee hoeft te betalen. Je bent 1 persoon, dus je hoeft maar 1x taxes, 1x booking fee etc te betalen. En veel maatschappijen hebben de regel dat als jedit boekt vanwege je maat, dat je het geld van de stoel terugkrijgt, als het vliegtuig niet vol zit. Althans, dit is bij KLM wel het geval.

(Hoewel ik ook klachten ken van mensen die dit boekten en bij een vol vliegtuig niet 2 stoelen kregen) Maar goed, altijd waard om even via de klantenservice te gaan om dit te bespreken.

Zie: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/your_seat_on_board/special_seating_requests.htm

De Biggerblog had gister? Ook een blogpost over vliegtuigstoel afmetingen en dingen die je kunnen helpen

1 like

Ik draag geen strings maar ik heb katoenen slips van h&m die ik in L draag terwijl ik ook maat 46/48 heb. Vind die dus heel ruim vallen! XL had te los gezeten en afgezakt.

1 like

Ik zag laatst bij de action mooie stretchy strings. Gingen tot maat 50 geloof ik. Ik weet even niet goed van welk materiaal ze waren.

2 likes

Ik heb een jurkje gekocht van House of Lovaeij :heart_eyes:
Zit echt heerlijk, goeie stof. Ik heb maat 44/46 en dit is de M

Mn hoofd zit moeilijk vanavond dus heb et even haar voor mn gezicht.

22 likes

Ik vind deze heel fijn! Vaak in de aanbieding. Is officieel een boxer en ziet er op het model ook zo uit, maar bij mijn kont is het gewoon string achtig

1 like

Deze vallen groter dan de gewone. Ik heb maat 48 en draag hiervan de XL. Echt mijn favorieten.

3 likes

Weet je toevallig hoe het topje op deze foto heet?

Dankje!

Meh, ik had een leuk jurkje van shein in 3xl. Heb hem in nog twee kleuren besteld, maar eentje klopt helemaal niet. Zit veel strakker en het lint om taille te creeëren is veel te lang. Heb hem wel aan want ga naar de bios dus boeie maar vind dit wel stom

Voor mensen tm maat 48, ik heb bij Zeeman echt een paar superchille jumpsuits gekocht voor 10 euro per stuk. Zacht stofje, lekker elastisch. Had ze eigenlijk voor binnenshuis gekocht maar op vakantie zit het ook te confortabel! Ze hebben zwart en legergroen geloof ik.

12 likes

Hoe lang ben jij? Ik vind m heel leuk maar meestal is een jumpsuit me veeel te lang.

174 cm, hij is inderdaad best lang maar omzomen os een optie?

1 like

Dat zou inderdaad wel kunnen, ga morgen even bij de Zeeman kijken hoe het model is want er moet voor mij dan wel een fors stuk af.
Wel bedankt voor de tip!

1 like

Heeft iemand leuke zoektermen voor merken voor vinted?

Ik vind het sowieso lastig zoeken op Vinted. En dan heb ik een bepaald artikel in het hoofd, maar lijkt heel Vinted vol te staan met de kast van Gerda, een vrouw van middelbare leeftijd.

4 likes