Dames met een maatje meer

Linkje lukt niet. Maar dit is m.

Heb gisteren mijn zalando bestelling opgehaald en de carakoma (of hoe het ook heet) broeken in maat 50 zijn net iets aan de strakke kant bij mij en dat is even precies waar ik naar opzoek was. Zitten erg lekker! Mooi skinny ook de pijpen. Ik ben fan.

Oja, ik had ook een spijker jurkje van Pieces Curves besteld. zat echt goed bij de schouders etc maar net iets te strak bij de onderbuik (waar ik zelf erg last van heb) dus dit jurkje ga ik terug sturen voor nu. ga wel opzoek of ze het niet ook gewoon als blouse verkopen.

Oeh ben benieuwd. Mijn 2e komt vandaag in de pakketautomaat dus haal ze morgen allebei op.

1 like

Tien van Wil en Tien heeft een aantal outfits via een plus size website Anno Anno met persoonlijk stylist (nog nooit van gehoord) en zij past ook een aantal Carmakoma items, waaronder een aantal broeken. Tien heeft maat 42. Dus misschien interessant om het op een bewegend persoon te zien.

3 likes

Van m’n mega zalando bestelling toch nog wat gehouden maar niks van only carmakoma XD. Jegging van pieces curve, jeans van simply be. Tops van Madewell, heeeel leuk imho!

Ik snap alleen niet zo goed hoe dit allemaal nieuwe merken voor haar kunnen zijn :joy: heb t gevoel alsof ze zich de afgelopen jaren alleen maar in meuk van guts en gusto heeft gestopt

Je had mij geinfluenced met dat jurkje van pieces dus had m ook besteld ;). Ik heb de buik goed maar dan is de bovenkant te ruim, dus t zelfde probleem ;p maar naai m wel even in, verder zit ie lekker

1 like

Ik weet niet zo goed waar dit hoort dus maat even hier. Ik merk dat ik t heel ergerlijk vind dat fatshamen zo’n ding is. Nu weer door coronagedoe. Maar besef me dat t een vrij sociaal geaccepteerd iets is. Niet dat iedereen t oke vind maar op een of andere manier is t altijd eigen schuld dikke bult. Heeft iemand leesvoer over waarom t normaal gevonden wordt. Is t omdat het over t algemeen niet mooi gevonden wordt of omdat t geassocieerd wordt met slechte eigenschappen?

1 like

Ik heb ook regelmatig een anno anno box door een styliste laten samen stellen. Er zitten vaak wel leuke dingen in, heb een mooie jurk en 2 fijne broeken hierdoor! Maar ik vind het wel prijzig, een basic shirt van 70 euro is echt zwaar boven mijn budget.

1 like

Ik heb geen lees voorbeelden voor je. Maar volgens mij word het vaak gezien als luiheid, geen zelf discipline. Dat je daarom dik bent geworden. Ben zelf dik en heb wel eens gehoort oh je werkt wel hard ( zorg) . Wat ik heel raar vind en zwaar irritant dat iedereen denk een mening je je mag hebben, alleen omdat je dik bent.

4 likes

Ik vind het zo raar inderdaad dat mensen denken dat ze alles mogen zeggen als je dik(ker) bent. Ik vertelde dat ik ging sporten ‘O voor je gewicht?’
Nou eigenlijk vooral voor conditie en minder pijn (fibromyalgie). Maar dat vraag ik toch ook niet aan jou?!

11 likes

Ik ben zelf onlangs begonnen in fearing the black body. Ik heb nog niet genoeg gelezen om er iets over te vertellen maar er staan online wel samenvattingen al gaat dit ook meer over het racistische motief bij fatshamen/fat phobia:

2 likes

Ja precies dat is heel gek, maar ze bedoelen het niet zo hoor. Ze willen alleen maar helpen!! :face_vomiting:

3 likes

Op werk neem ik vaak ‘gezonde’ lunches mee en dan ook altijd wel iemand die moet zeggen ‘zooo jij eet gezond zeg!!’. Als ik eens een broodje kroket eet ga ik wel ergens anders zitten merk ik dan ook wel weer :cry:

2 likes

Ja vind t gewoon raar dat er wat van gezegd moet worden. Tegen een bodybuilder die een gewicht op zn voet laat vallen zeg je toch ook niet ja eigen schuld zoek t maar uit. Misschien is t omdat dikheid gewoon nou eenmaal zo zichtbaar is. Maar als je t niet wil zien kijk je maar de andere kant op. Misschien vind ik jouw kop niet mooi maar dan zeg ik toch ook niet goh misschien zou je eens langs een plastisch chirurg moeten.

3 likes

Ik heb wel echt hoop voor de jongere generaties qua body positivity en fat acceptance.

Ik heb m’n scriptie dus over dit onderwerp geschreven en best veel vrouwen/meiden gesproken van 14 t/m 25 jaar en ik merkte zo’n groot verschil tussen de hele jonge meiden en ‘mijn generatie’. Veel meiden van mijn leeftijd vonden body positivity ‘opzich wel goed’, maar het werd al wel snel te overdreven als het om iemand groter dan maat 48 ging en ze trokken heel snel de gezondheidskaart. Ook deels wel door de kijk van hun moeders op overgewicht (dik zijn is het ergste wat je kan overkomen). Terwijl de jongere meiden er veel makkelijker en positiever mee omgingen en vrijwel niet over gezondheid en risico’s begonnen.

12 likes

Ik merk ook echt wel verschil hoe mensen met mij omgingen toen ik nog maat 54 had en nu met maat 38 (sorry, hoor misschien niet echt in dit topic thuis) Iedereen is veel aardiger en voel me meer geaccepteerd. Ik had ook altijd het idee dat mensen me vies vonden ofzo, terwijl ik dat natuurlijk helemaal niet was.

16 likes

Ik kom hier zo even binnenvallen met een vraag:
Ik heb leuke witte laarzen gekocht die je nu veel ziet. Kun je die combineren met een zwarte panty (en een jurkje waar ook wit in zit) of is dat echt geen porum? Ik denk dat het mooier is met een meer doorschijnende panty, maar minder dan 40 den voel ik me niet heel comfortabel in…

1 like

Gewoon lekker dragen als jij dat leuk vind. Als jij t mooi vind dan is t mooi!

Bij mij gaan mn benen schuren als ik de hele dag een dunne panty aan heb. Ik vind t wel mooier maar bij mij gaat comfort altijd voor haha. (Plus bij een dikkere panty hoef ik minder te scheren)

2 likes

Is 62 ook je normale maat? Ik ging even googlen en zag dat hema curve, Lascana en bij wehkamp er een aantal in elk geval tot maat 62 gaan. Maar misschien heb je daar ook wel gekeken