Dames met een maatje meer

Zo ik kijk met m’n neus blijkbaar, thanks! Ik ga even bekijken hoe lang tall is! 86 cm, geen idee :joy:

1 like

Alle drie heel erg leuk staan, vind dat vale zwarte wel wat hebben. Denk dat ik deze eens ga passen binnenkort.

En om nog even aan te haken op het Levi’s verhaal, ik heb een soortgelijke ervaring gehad in de winkel. Paste net niet in de 32 (volgens mij de grootste “normale” maat) en toen zei de verkoper, oh ja anders kom je uit bij een mannenmodel, of plussize, maar die verkopen we niet in de winkel hoor!

Hoezo kan je plussize niet in een winkel verkopen?! Daarna kwam ik online terecht bij de plussize, maar die hebben weer een hele andere maatvoering??! Heb daar uiteindelijk 14w van, maar die vind ik weer een tikkeltje te groot, dus nu maar een baggy broek :slightly_frowning_face: Broeken kopen is echt vreselijk

2 likes

Omdat ze geen dikke veenmollen in de winkel willen.

16 likes

Blijf het sws zoooo stom vinden dat je de curve edities niet in de winkels treft. Ik heb nu weer een mandje vol bij asos, zalando, only carmakoma, Vero moda curve. En de helft kan weer retour omdat het lellik is of te groot/te klein. En vooral bij die laatste twee, ik wil het gewoon even in de winkel kunnen passen, ze hebben eigen winkels, maar gewoon we verkopen het niet?!? Ik kan opzich wel shoppen want pas nog wel een reguliere xl/xxl maar gewoon dat je naar een winkel gaat en alles past, dat mis ik. Nu is t elke keer alles online bestellen

12 likes

Tis ook gewoon mega zonde van het werk. Inpakken, verzenden, retourneren en dan verdwijnt een hoop weer in de retour bende die nooit meer verkocht wordt.
Zou ook graag in de winkels meer willen slagen voor broeken omdit alles maar helaas. Durf dan vaak ook amper te bestellen omdat ik weet dat er zoveel weer retour gaat.

Had laatst een spijkerbroek van de Hema meegenomen, 46, terwijl ik normaal 44 draag. Nou kreeg hem amper over mijn billen. :expressionless:

4 likes

Ik vind ook dat plus-size merken of maten altijd vet klein vallen in tegenstelling tot reguliere maten. Van de gewone only red ik het soms in een 44 net maar van carmakoma moet ik een 48 hebben. Terwijl je zou zeggen dat die juist ruim zouden moeten vallen; want curve en die houden rekening met konten en fupa’s

Heel stiekem zou ik m’n eigen plus-size-curve winkel willen beginnen en dan eentje die niet voor oma’s of Jomanda zangles bloemjurken is waar ze ons o zo graag in willen stoppen.

7 likes

De pasvrom klopt vaak ook geen klote van. Volgens mij was het @Soy.peor die eens vertelde dat ze de maten alleen groter maken en niet de pasvorm aanpassen. I

2 likes

Jaa als je een lijn hebt waar de maten van 34 tot 50 gaan kan je er bij bepaalde items vanuit gaan dat het niet goed gaat staan bij veel lichamen.
Bij een lijn die speciaal is ontworpen voor plussize heb je meer geluk. Maar ligt er ook weer aan per winkel hoe en wat.

Ik zeg altijd maar zo als je dik bent en niet zomaar een winkel in kan lopen voor kleding, ben je al 10x stylisher dan de gemiddelde meid want je moet je leuk kleden met die 10 random items die er wel oke uitzien.

8 likes

Staat je echt mooi!

Ik twijfel zelf altijd wat voor broeken ik aan moet, ik heb énorme boven benen en kuiten. Maar zo’n broek als @pastelzwart durf ik dan niet aan want het lijkt dan misschien nóg groter. Terwijl als ik het nu bij jou zie, ziet het echt zo goed uit.
Ik shop ook altijd alleen, want vertrouw niemand niet want mijn vriend(in) vinden altijd alles maar mooi staan en zijn nooit kritisch imo.
Ga toch eens kijken voor zo’n broek!

3 likes

Ik was afgelopen weekend ook bij de Levi’s maar de ribcage wordt maar gemaakt tot maat 32 (dat is maat 42 volgens de Levi’s medewerkers). Ik heb maat 44 en er was gewoon geen enkele broek die ik paste. Echt super frustrerend.

Welke maat heb jij van die broek? Draag je normaal gesproken plussize kleding of pas je in reguliere maten?

https://www.zalando.nl/levis-ribcage-straight-ankle-straight-leg-jeans-middle-road-le221n082-k13.html

deze is tot 34 te bestellen. dit vond ik een hele fijne lichte stof maar hadden ze niet in mijn lengtexbreedte

1 like

Oh ja thanks! In de winkel zeiden ze van niet :smiling_face_with_tear:. De andere broeken in 34 paste ik ook niet bij Levi’s dus ga t sowieso niet proberen. Stom gedoe allemaal.

1 like

Wel goed om te kijken naar de samenstelling van de broek. 100% katoen loopt bijna niet uit, geen stretch, die pas ik ook bijna nooit. Maar in die hierboven zit lyocell, dat strecht wel. En ik heb nu twee andere broeken van levi, met elastaan. Die stretchen ook en lopen uit. Dan zit je zo weer een maat kleiner. Van de mile high skinny heb ik zelfs maat 30 :roll_eyes:

1 like

ASOS?

4 likes

Kan je niet beter wachten?

6 likes

Pfff ik had afgelopen weekend aanspraak in het café en hij wilde mijn nummer ook. Hij was zelfs nog heel duidelijk tegen een vriendin dat hij niet mee stond te kletsen voor haar maar voor mij. (Context: zij is lang en slank en zit momenteel in de fase dat ze foto’s van haar 20 jarige zelf terug zoekt en baalt dat ze geen 50 kilo meer weegt maar 55 kilo nu) Het was echt een leuke klik en ik vond hem aantrekkelijk

En nu gaan er echt mega veel destructieve gedachten door me heen zoals:

• hij kiest alleen maar mij want hij denkt dat dikkere meisjes wanhopiger dus sneller scoren
  • wat als we straks gaan afspreken, hij nuchter is en ik opeens 20kg meer weeg dan dat hij met zijn dronken harsens heeft opgeslagen

De klik is over de app nog steeds heel leuk dus dit zou wel richting een date kunnen gaan, maar nu moet ik mezelf ervan behoeden dat ik niet aan zelfsabotage ga doen zodat ik alvast maar de teleurstelling zelf heb gecreëerd ipv een ander

4 likes

Als de klik er via de app al is, en hij wil ook een date dan vind ie je karakter alvast leuk! Mocht hij dan alsnog zulke dingen zeggen/denken dan is hij gewoon een oppervlakkige loser en is hij het niet eens waard om verder nog tijd en energie aan te besteden. Dat is dan even heel zuur en ook weer een bevestiging van hoe jij over jezelf denkt maar geef hem, en vooral jezelf een kans.

Misschien vind hij jou wel gewoon mooi en aantrekkelijk!

En ik snap ook wel dat dit makkelijk is om te zeggen en dat het echt niet zo eenvoudig is, maar het zou zo jammer zijn om bij voorbaat al iets te laten gaan omdat je zelf al besloten hebt dat je niet leuk of slank genoeg bent. Dat verdien je niet en daarmee doe je jezelf tekort!

9 likes

Ik weet wel zeker dat hij je mooi en aantrekkelijk vindt, anders zou hij je toch niet aanspreken en om je nummer vragen? Zonde om jezelf te saboteren. Ik zou zeggen: geef het een kans!

15 likes

Het is zekerrrrrr niet zo dat de meeste mannen van slank of lang houden!
Iedereen vindt wat anders mooi en aantrekkelijk. De meeste mannen die ik ken zijn dol op alles van hun vriendin. Waarschijnlijk zag hij in jouw zijn droomvrouw zoals HIJ die voorstelt anders spreekt ie je toch niet aan!!

Nu maar hopen dat jij hem ook leuk vindt :smiley:

11 likes