Dames met een maatje meer

Ik lijdt aan Hashimoto (schildklier ziekte) en mijn gewicht wil maar niet zakken wat ik ook doe (streng dieet, sporten,…). En helaas laat ik me soms nog beïnvloeden door heel het instagram/mommybloggers ideaal wanneer kersverse moeders in maatje Small paraderen op het strand. Ik moet hier gewoon mee leven en moet nog een mindset shift krijgen dat het zo goed is zoals het is nu.
Maar anderen moeten gewoon hun bek houden, wat die vrouw bij jou heeft gezegd is gewoonweg niet oké. Mensen zijn soms zo breinloos!

4 likes

Je moet eens kijken bij de H&M+, grote maten

1 like

Ik vind het ook echt jammer dat als je in een stad gaat winkelen je 100 winkels hebt die maar tot maar 44 gaan en voor plus-size alleen naar de ms mode, norah of ulla popken kan gaan (die laatste vind ik ook nog eens heel saai en duur) terwijl je online genoeg merken hebt. Waarom heb je in een grotere stad bijna altijd 2 of zelfs 3 only’s, h&ms en Vero moda liggen die precies hetzelfde verkopen en kun je daar nergens de plus size kleding kopen die ze wél hebben?

Ik zou ook zeggen dat je juist met een grotere maat kleding graag eerst wil passen zodat je ziet of het past bij de borsten, de armen/schouders genoeg ruimte hebben en of je je er prettig in voelt.

Dit klinkt misschien heel fout en zo bedoel ik het echt niet maar toen ik nog “slank” was en kleiner dan maat 42 droeg zat alles veel sneller goed en nu moet ik echt goed zoeken, 3 maten meenemen en afwegen of ik me toch zeker voel in de kleding.

5 likes

Ja maar volgens mij hebben de ketens die jij noemt tegenwoordig ook gewoon plus size lijnen. Gooi dat ook gewoon in de winkel. Mja dan krijg je dikke mensen in je winkel en dat zullen ze wel niet willen ofzo.

1 like

Ja daar doelde ik ook op! Die 3 winkels hebben vaak meerdere vestigingen in een stad zitten. Maak dan 1 van die vestiging (al is het maar deels) met de plus size collectie!

In bovenkleding heb ik meestal maat 48 en broeken maat 50 en heb ook hele dikke bovenbenen waardoor ik heel slecht slaag met het kopen van broeken.

Ik wil winkelen ook weer leuk vinden in plaats van jankend of met een slecht gevoel in het pashokje staan omdat niks fijn zit.

2 likes

Ik ben afgevallen dus moet de broek pas hel ook weer door.Heb 3 broeken online besteld 1tje past, 1tje bijna en een is meer een maar 46 dan 48 haha. Als ik ze op elkaar leg zie je ook echt verschil in centimeters.

Dus meiden voel je aub niet slecht over jezelf het ligt echt aan de broeken/merken. Ik paste vandaag ook 2 broeken van dezelfde winkel en eentje paste heel goed en de andere totaal niet.

Gelukkig weet ik dat ik die andere broeken goed pas tegen de winter.

8 likes

Cancel gewoon de broeken joh. Behalve joggingsbroeken.

4 likes

Nja ik vind een baggy jeans met croptop zon effortless sexy outfit.
Dus dubbel pech want veel plussize jeans zijn saaie skinnys

4 likes

Mijn favo baggy jeans zijn deze van Lucy&Yak! Valt groot en ik draag het meeste gewicht in mijn kont en bovenbenen dus meestal zit alles daar strak, maar deze valt goed.

40 likes

Super leuk topje en vest ook!

5 likes

Ik lees hier ook mee, al een tijdje en vraag me af na de “discussie” die hier was afgelopen week waar ik eigenlijk “thuishoor”.
Ik ben van maat 40-42 naar 44-46 gegaan en daarmee val ik voor mezelf in het hokje maatje meer. Want ik heb 2 maatjes meer. En ik heb het daar best moeilijk mee. Ik vind zelf volle vrouwen mooi alleen mezelf niet. Ik ben te dik om mooi slank te zijn en te slank om mooi dik te zijn. Excuse my language.
Ik kan geen mooie kleding vinden om mijn pluspunten te accentueren, want te grote maat voor de regular maten en te klein voor de plus-size maten.
Ik heb 1 shirt waarvan ik denk “ohja die is best leuk”. En die toont niet al mijn hangende vetjes. En dat is een toevallig koopje.
Ik ben al weken op zoek naar een zwarte midlength wikkeljurk die mijn borsten een beetje accentueert. Want borsten zijn pluspunt. Ik heb het maar opgegeven, want of niet te betalen of ik lijk een rollade of het is een hobbezak.

4 likes

Thanks @Zonderbloem en @Memento_mori !

Ik herken me heel erg in je verhaal Saray, ik heb lang geworstelt met mijn lichaam en ook veel miskopen gedaan/kleren weg gegeven (en veel kleding die me niet meer pastte gehouden voor het geval dat, wat nooit kwam :’) )

Ook dat je andere mensen met overgewicht wel prachtig kan vinden maar jezelf niet, maar dat wordt ook bijna onmogelijk gemaakt. Je moet niet vergeten dat bedrijven letterlijk profijt hebben van het onzeker maken van hun klanten, want als we onszelf leuk vinden kopen we geen anti-rimpel cremes en gaan we niet op dieten die niet werken en spenderen we simpelweg veel minder geld aan onszelf.

We worden overladen met signalen die in essentie zeggen “Je bent niet goed genoeg zoals je bent, je moet veranderen, koop dit product en dan…”

Dus hoe moet je dan jezelf prachtig vinden als je zo ver af staat van het ideaalbeeld? Een ideaalbeeld die met opzet onmogelijk is om te behalen want dan stoppen we met massaal consumeren en dat kan natuurlijk niet /s.

Ik weet niet of het voor anderen helpt, maar me realiseren dat het “ideaalplaatje” een koude marketingstrategie is was wel het begin om me fijn in mijn eigen lichaam te voelen.

Voor mode-advies vind ik Tiktok eigenlijk heel fijn! Zoek op mid-size fashion en plus-size, er zijn veel vrouwen te vinden die zich super leuk kleden en die allemaal soorten lichamen hebben, niet alleen die super gladde zandloper plus-size lichamen die je in de online shops ziet maar die bijna niemand heeft. :stuck_out_tongue:

Als je liever niet op TikTok kijkt vanwege privacy rechten enzo zou ik op Youtube naar compilaties zoeken, die hebben ze vaak wel.

Wat ik zelf heel fijn vond en waardoor alles beter ging staan was om in goed ondergoed te investeren. Een goede BH die echt goed past (veel vrouwen dragen de verkeerde maat!) en onderbroeken die over mijn buik heen gaan was echt een game changer. Hoe moet je je ooit lekker voelen in kleding als de basis niet goed zit, weet je?

En je mag er gewoon zijn zoals je bent! Ik kreeg altijd het gevoel dat als dik persoon ik me hoor te verstoppen en eigenlijk zo weinig mogelijk ruimte in moest nemen maar dat is natuurlijk onzin. Ik heb net zo veel bestaansrecht en het recht om me mooi te voelen als een ander. Dik zijn is niks om je voor te schamen, en de gedachte dat het wel zo is, is moeilijk om af te leren maar het kan wel.

17 likes

Dankjewel voor je lieve reactie. Ik heb niet echt socials want negatieve prikkels, maar ik kan wel even een speurtocht maken :relieved:

Ik zag afgelopen week een foto van een vrouw, echt zo sexy, een hele stevige dame met mooie lingerie aan en alles in evenwicht, en dan kan ik daar best jaloers op zijn. Ik heb een zwemband, achterop m’n rug flinke rollen en het hangt allemaal zo. Dat is toch gewoon niet sexy. Andere vrouwen kan ik wel mooi en sexy vinden, ongeacht figuur.

Ondergoed/bh/lingerie heb ik wel echt op maat, altijd al, dat knellende stof en ribbels is echt geen gezicht. Dat pakte ik eigenlijk altijd al een maatje groter en ik investeer ook in een goede bh omdat ik een grote maat heb.

3 likes

Dit gaat echt super lame klinken maar toevallig had ik bij modeltekenen deze week een dame als model die net zoals jij en ik ook niet in evenwicht was haha. En inderdaad ook de rollen achterop de rug waar ik zelf ook zo onzeker over kan zijn.

Maar ze was prachtig! Ik heb twee uur lang intens naar haar gekeken en haar vanuit allerlei poses getekend en juist die stukjes waar ik zelf onzeker over ben waren zo mooi en fijn om op papier te zetten, je kijkt er zo anders naar als je het zelf niet bent.

9 likes

Dit is precies het punt. Mijn vriend vind me prachtig en sexy alleen zie ik dat zelf niet. Ja als ik m’n korset aanheb :sweat_smile:

5 likes

Ik heb echt een superfijne jurk van Miljuschka dr lijn. Maar t is een panterprintje, en baal echt dat ie er niet gewoon in een leuk kleurtje is want vind panter niet altijd leuk/geschikt. Maar heb in ieder geval een lekker en leuk zittende jurk dus dat is in ieder geval iets.

Beetje jammer dat ik mn snag bestelling wel in de postnl app zag maar dat t niet bezorgd is.

1 like

Weet iemand hier ( of maakt toevallig hier iemand dit) waar ik belly chains kan kopen die ook echt om mn belly/taille heen kunnen hahah.
Ik zie hele leuke bij bijv my jewerly mja die pas ik niet.

1 like

Etsy al gecheckt?

4 likes

Jaa was ik een beetje op uitgekomen ja. Ik dacht als misschien meiden van hier sieraden maken dan support ik die t liefste natuurlijk haha.

Bedoel je op het forum, of meer irl welk type vrouw je bent zeg maar? In het eerste geval ben je hier gewoon welkom. Dat ‘maatje meer’ is nou eenmaal geen duidelijke, objectieve term en het is maar een overgeërfde topictitel. Dus als jij jezelf daarin herkent, lekker posten.

6 likes